AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Jeg har datet en mann i et par mnd nå. Har sovet over hos han noen ganger, men jeg har unngått det hos meg siden dattera mi på 18 bor 100% her. Jeg har nevnt det for henne, men hun liker ikke tanken på å ha en «fremmed» mann på overnatting. Hvor mye hensyn skal jeg ta? Nå skal det sies at hun har kjæreste selv, og han overnatter her innimellom. Anonymkode: 44127...ad9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Skjønner jo begge sidene. Men hvis hun også har kjæreste, kan ikke hun overnatte hos han når din er hos deg? Og omvendt Anonymkode: 6c61d...238 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Kan ikke han overnatte hos deg når hun er hos sin kjæreste da? Anonymkode: 0bcf2...120 3 1
Krist1an Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mye hensyn skal jeg ta? Det er det vel du som bør avgjøre, hun bor under ditt tak. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har nevnt det for henne, men hun liker ikke tanken på å ha en «fremmed» mann på overnatting. Drit i hva hun synes, hun er gammel nok til å flytte ut så hvis hun skal fortsatt bo hjemme så må hun godta at det er du som bestemmer. Anonymkode: 01421...616 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Hun er vel gammel nok til å flytte ut. Flytta selv ut som 18 åring pga både jeg og mamma ville ha frihet. Da fikk jeg gjøre hva jeg ville og mamma også du er ikke pliktig til å ta hensyn til henne når hun nå er myndig. Anonymkode: 9f1bd...03d 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 Jo, hadde hun sovet oftere hos sin kjæreste hadde det løst seg naturlig. Men de er nesten «alltid» her når det overnattes siden hun ikke sover så godt hos typen.. Fint at folk er enig i at jeg ikke er helt på jordet når jeg tenker at dette er noe dattera mi bør finne seg i. ts Anonymkode: 44127...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 Er du 18 er du myndig. Ok jeg skjønner at det er noen tilfeller hvor barna er i en viss alder men gi opp/hemme kjærlighetslivet pga en "fremmed" er i drøyeste laget når det kommer fra en 18 åring. Blir potensielt mange kjipe situasjoner om dere skal på ferie i leilighet i syden eller hytte om hun ikke kan omgås nye typen din engang hjemme. Anonymkode: f1d1e...377 2
Ebbeliten Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 "i kveld skal kjæresten min sove her. Du må gjerne ta deg en tur." Ferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 Det er jo ekkelt at din mor har en fremmed mann på overnatting. La henne bli kjent med han først. Anonymkode: 49d76...104 8 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Skrevet 19. februar 2024 Jeg tenker at det er viktig å bevare en god relasjon til 18-åringen. Hvis hun synes det er så ekkelt akkurat nå, så kan hun i det minste tåle at han kommer på middag, gjerne en dag hennes kjæreste er der. I mellomtiden så gjør dere som foreslått over her, hun sover hos kjæresten når mannen sover hos deg. Gi det et par måneder, så blir hun kjent med han og vant med ideen om at mamma har kjæreste. Kanskje dere kan ta med 18-åringene et sted i en helg? Anonymkode: ebdbe...06b 8
Mt3 Skrevet 19. februar 2024 #12 Skrevet 19. februar 2024 Når hun er 18år så bør hun ha forståelse for at andre også kan ha kjæreste. Tanken på hva kjærester gjør sammen når en overnatter hos hverandre er jo 'ekkel' , men det gjelder jo for deg når hun har overnatting av kjæresten også. Det skal ikke være nødvendig å ta hensyn til en voksen datter ang overnatting så sant det har gått rimelig tid siden du ble singel og du ikke er elendig på å velge type. Dere kan jo gå på dobbeldate/la de møtes noen ganger før overnatting, men det skal ikke være nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #13 Skrevet 19. februar 2024 Jeg vil tro deres relasjon er i en sårbar fase, så jeg ville absolutt tatt mer hensyn til henne. Det kan godt virke urimelig for deg, men jeg tror ingen av dere tjener på at du setter hardt mot hardt nå. Det kan bli vanskelig å fikse. Dere er dessverre ikke likestilt. La hun bli kjent med ham, og vis henne at hun fremdeles er viktig for deg! Anonymkode: 98666...68e 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #14 Skrevet 19. februar 2024 Mt3 skrev (47 minutter siden): Når hun er 18år så bør hun ha forståelse for at andre også kan ha kjæreste. Tanken på hva kjærester gjør sammen når en overnatter hos hverandre er jo 'ekkel' , men det gjelder jo for deg når hun har overnatting av kjæresten også. Det skal ikke være nødvendig å ta hensyn til en voksen datter ang overnatting så sant det har gått rimelig tid siden du ble singel og du ikke er elendig på å velge type. Dere kan jo gå på dobbeldate/la de møtes noen ganger før overnatting, men det skal ikke være nødvendig. Har vært singel i flere år. Har hatt et par kortere forhold, men da var det lettere siden dattera mi var hos faren sin annenhver helg. Kjæresten og dattera har truffet hverandre et par ganger. Men det er nok en god idé at jeg lar de bli litt bedre kjent sånn at hun blir mer komfortabel med å ha han mer i huset. Anonymkode: 44127...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #15 Skrevet 19. februar 2024 For det første tenker jeg at dere må finne på noe slik at de blir bedre kjent. La han være mye på besøk, lag middag, ha filmkveld og slikt, uten overnatting. Selvfølgelig sammen med henne. Og snakk med henne. Hva er det egentlig hun synes er ubehagelig? Er hun redd for å møte en "fremmed" mann i boxer på kjøkkenet om de begge skal hente vann? At badet er opptatt? At det er en ekstra person ved frokostbordet? Er hun engstelig ellers når det gjelder menn? Respekter at hun synes det er ubehagelig, men be om en forklaring på hva som er ubehagelig med det. Dere ønsker jo at hun ikke skal ha det ubehagelig, men da må hun også kunne si hva det er slik at dere kan finne løsninger. Anonymkode: a0ee5...e6a 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #16 Skrevet 19. februar 2024 Det er vel noe at det kanskje ikke føles som hennes hjem hvis hun plutselig møter en fremmed på badet osv? Skjønner at det føles urettferdig når hun er over 18, men du og hjemmet deres er fortsatt hennes trygge base, hennes hjem like mye som ditt. Jeg ville følt meg ubekvem og skvist ut om det bare var noen andre som skulle drive å sove der. Jeg snakker også av erfaring, min mor hadde kjærester og jeg følte meg ikke komfortabel da. Da var det først og fremst min mors hjem og ikke mitt, men alle har behov for en trygg og god base selv om de er 18 år, et sted å slappe av. Hva med at du bare drar til typen din isteden, og lar henne ha huset for seg selv? Er det veldig viktig at dere er hos deg? Anonymkode: a2107...da5 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #17 Skrevet 20. februar 2024 Bruk litt tid på at alle blir kjent først du, 2 mnd dating er jo ingen ting, du kjenner jo knapt mannen selv heller. Så kan du heller ta opp igjen det med overnatting med henne når han ikke lengre føles som en villt fremmed for henne. Selv om de har kjærester selv så føles det rart/kleint for ungdommene at foreldrene har kjærester, og de vil helst ikke forholde seg til at foreldrene har sex😱 Selv om ungdommene ikke skal styre livene våre så får vi mye igjen på lang sikt på å respektere deres følelser. Datteren din flytter vel straks ut for å studere, prøv å nyte den siste tiden dere har under samme tak istedet for å skape dårlig stemning fordi du ikke kan vente med å ha en mann på overnatting.(selv om jeg absolutt forstår hvorfor du ønsker det) Hilsen singel kvinne med 3 ungdommer i hus Anonymkode: b8637...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #18 Skrevet 20. februar 2024 Selv om hun er 18 så kan jeg skjønne det vil kjennes ubehagelig ut om det plutselig er en fremmed mann på overnatting. Selv om du holder på å bli kjent med han, så gjelder jo ikke det henne. La de bli kjent så vil det kjennes ok ut etterhvert. Anonymkode: b469d...fad 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #19 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er vel noe at det kanskje ikke føles som hennes hjem hvis hun plutselig møter en fremmed på badet osv? Skjønner at det føles urettferdig når hun er over 18, men du og hjemmet deres er fortsatt hennes trygge base, hennes hjem like mye som ditt. Jeg ville følt meg ubekvem og skvist ut om det bare var noen andre som skulle drive å sove der. Jeg snakker også av erfaring, min mor hadde kjærester og jeg følte meg ikke komfortabel da. Da var det først og fremst min mors hjem og ikke mitt, men alle har behov for en trygg og god base selv om de er 18 år, et sted å slappe av. Hva med at du bare drar til typen din isteden, og lar henne ha huset for seg selv? Er det veldig viktig at dere er hos deg? Anonymkode: a2107...da5 Nei, jeg har ikke lyst å gjøre dattera mi ukomfortabel. Og forsåvidt er det ikke «veldig viktig» at vi er hos meg, det hadde bare vært hyggelig og vært «verten» av og til😊 Jeg får trå litt forsiktig tenker jeg, og heller se om hun venner seg til tanken på det etterhvert. Anonymkode: 44127...ad9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #20 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bruk litt tid på at alle blir kjent først du, 2 mnd dating er jo ingen ting, du kjenner jo knapt mannen selv heller. Så kan du heller ta opp igjen det med overnatting med henne når han ikke lengre føles som en villt fremmed for henne. Selv om de har kjærester selv så føles det rart/kleint for ungdommene at foreldrene har kjærester, og de vil helst ikke forholde seg til at foreldrene har sex😱 Selv om ungdommene ikke skal styre livene våre så får vi mye igjen på lang sikt på å respektere deres følelser. Datteren din flytter vel straks ut for å studere, prøv å nyte den siste tiden dere har under samme tak istedet for å skape dårlig stemning fordi du ikke kan vente med å ha en mann på overnatting.(selv om jeg absolutt forstår hvorfor du ønsker det) Hilsen singel kvinne med 3 ungdommer i hus Anonymkode: b8637...c5f Jeg skjønner at hun synes det er kleint. Så er det en avveining av hvor mye «ubehag» en kan forvente at ungdommen skal takle. Men jeg avventer en stund, så får vi se om det går seg til når hun evt blir bedre kjent med han. (Forresten: Jeg har kjent han lenge, er en kollega, men kun datet i et par mnd) Anonymkode: 44127...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå