Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er fortsatt bitter, drikker hver eneste dag og er deppa. Eksen og elskerinnen har giftet seg og ser ut til å leve et godt liv sammen… Hvorfor sitter jeg fast ? Han kommer aldri tilbake. Jeg har holdt på foreldrene hans og være felles venner. Hun nye bryr seg ikke i det hele tatt, men jeg ville ikke at hun skulle ta fra meg mannen, familien og vennene 

Kvinne snart 52🥺

Anonymkode: 88443...1f1

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Au, føler virkelig med deg. 💔

Skjønner at det gjør vondt, spesielt gitt omstendighetene. Noe så grusomt.

Håper du får det bedre. ❤️

Anonymkode: 6b534...b39

• Liker 1
Gjest Luksusbia
Skrevet

Kanskje du begynner å nærme deg overgangsalder, og har gitt opp dating fordi du er rett for å bli forlatt/ sveket igjen? Er du åpen med psykolog om rusproblemer dine?

Skrevet

Hvorfor vil du deg selv så vondt???

Anonymkode: 10c82...c23

Skrevet
Luksusbia skrev (2 minutter siden):

Kanskje du begynner å nærme deg overgangsalder, og har gitt opp dating fordi du er rett for å bli forlatt/ sveket igjen? Er du åpen med psykolog om rusproblemer dine?

Ja, muligens. Siste jeg datet forlot også meg. Vi matchet ikke, ifølge han 

Skrevet

Hvorfor tar du ikke ansvar for din egen psykiske helse, din depresjon og ditt alkoholproblem?

Istedenfor å manipulere med å "holde på" han foreldre og sette deg selv i et dårlig lys, så burde du jobbe med deg selv, bli den beste utgaven av deg selv! En kvinne som tar vare på seg selv og egen psykiske og fysiske helse, som velger å gjøre livet til noe positivt for seg selv og andre.

Den du ødelegger nå er ikke eksen eller hans nye dame, du ødelegger bare deg selv. Og med å gjøre det så beviser du jo hele tiden at han tok rett valg for seg selv. Når du forsøker å ta fra ham hans egen familie, da har du virkelig nådd bunnen mtp. å vise din egen smålighet, bitterhet og verre.

Bestill deg en legetime, innrøm til legen din at du ikke har fikset skillsmissen, at du er deprimert og at du drikker for mye alkohol hver dag som trøst, og at du trenger hjelp for å komme deg ut av denne negative spiralen.

Bli en bedre utgave av deg selv! Søk hjelp!

Har du barn så har du en forb...a plikt til å skaffe deg hjelp og komme deg ut av denne selvmedlidenheten, depresjonen og alkoholmisbruket - for slik du holder på nå, det ødelegger også barna dine.

Jeg forstår at du har det vondt, men det er nok nå - nå må du ta ansvar for eget liv og helse!

Anonymkode: c9977...d2f

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville du selv ha datet og satset på en deprimert mann som drakk for mye og også manipulerte sin eks' familie? Hadde du trodd en slik mann var klar for å knytte seg til en ny kvinne?

Du må søke hjelp!

• Liker 5
Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje det er noe du gjør i forhold med menn som er irriterende? De fleste menn i 50- årene som ikke sliter med rus, synes at fylla er usjarmerende… Kan du snakke med lege eller psykolog. Er du erfaren med tanke på terapi? Kanskje du trenger p rydde litt i hodet. Ofte er rus/ avhengighet ett symptom på underliggende traumer. Hva du blir avhengig av er litt tilfeldig. Prøvd AA? 12 trinn?

Skrevet
Luksusbia skrev (14 timer siden):

Kanskje det er noe du gjør i forhold med menn som er irriterende? De fleste menn i 50- årene som ikke sliter med rus, synes at fylla er usjarmerende… Kan du snakke med lege eller psykolog. Er du erfaren med tanke på terapi? Kanskje du trenger p rydde litt i hodet. Ofte er rus/ avhengighet ett symptom på underliggende traumer. Hva du blir avhengig av er litt tilfeldig. Prøvd AA? 12 trinn?

Syns det er flaut å søke hjelp. Er redd for å bli dømt. Hadde også foreldre som var/er alkoholikere så det er vanlig for oss 

Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Syns det er flaut å søke hjelp. Er redd for å bli dømt. Hadde også foreldre som var/er alkoholikere så det er vanlig for oss 

Det er mer flaut å ikke søke hjelp er min mening. Men du gjør selvfølgelig som du vil!

Skrevet

Jeg anbefaler deg å begrense alkohol til de gangene man har det bra. Da kan alkohol sette en ekstra piff på ting.

De gangene jeg ikke har det bra så er ikke alkohol et godt middel.

At du ble sviktet er kjipt og jeg ønsker deg alt godt. Men realiteten er at hverken eksen, den nye dama hans eller vi andre er ansvarlige for hvordan du har det. Det er du som har ansvar og egeninteresse av å reise kjerringa.

Anonymkode: 2705a...e6d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg anbefaler deg å begrense alkohol til de gangene man har det bra. Da kan alkohol sette en ekstra piff på ting.

De gangene jeg ikke har det bra så er ikke alkohol et godt middel.

At du ble sviktet er kjipt og jeg ønsker deg alt godt. Men realiteten er at hverken eksen, den nye dama hans eller vi andre er ansvarlige for hvordan du har det. Det er du som har ansvar og egeninteresse av å reise kjerringa.

Anonymkode: 2705a...e6d

Hva hvis alkoholen er det som får meg gjennom dagen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en løgn du forteller deg selv. Og det hjelper jo ikke, eller? Dessuten kommer du til å ødelegge kroppen din

Anonymkode: d46ed...9c4

• Liker 4
Skrevet

Det kommer seg du er forsatte ung kom deg ut på datings livet 😊

Anonymkode: 19434...a49

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må finne nye måter å mestre livet på. Alkohol er ren gift, som på sikt skader de fleste organer, spesielt leveren. Ikke vær flau over å kontakte aa eller fastlegen din. Du har jo kanskje 40 år igjen. Det er aldri for sent å treffe en ny mann, men tror du er sterkere uten rus på datingmarkedet

Anonymkode: baf68...b05

Skrevet

Det er du som bruker alkoholen, ikke alkoholen som hjelper deg gjennom dagen. 

Bytt ut alkohol med turer i skogen, så tenker jeg du ser lysere på livet i løpet av noen få uker ❤️ 

Anonymkode: ab3e7...dc5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det at du er barn av alkoholikere gjør det jo enda mer forståelig at også du er kommet dit at du misbruker alkohol. Da er du trolig genetisk disponert for avhengighet, samt at du mest trolig har hatt en dysfunksjonell oppvekst hvor det å søke trøst i rus er blitt normalisert.

Nå fører du arven videre... Det er ikke noe du trenger gjøre! Du kan velge å bryte denne arven, ta ansvar for egen helse og søke hjelp!

Jeg er enig med en over - det er langt mer flaut å ikke søke hjelp. Det er lettere å dømme voksne som velger å ikke søke hjelp. Det å søke hjelp for rusmisbruk, det får som regel andre til å respektere deg langt mer - spesielt om du faktisk gjennomfører behandling og kommer deg ut av rusavhengigheten.

Siden du sier at det er alkoholen som får deg gjennom dagen, så er du alkoholiker allerede. Har du barn går dette utover dem også, samme med ev. barnebarn. Venner vil også merke at du drikker, og du risikerer at også andre legger mer og mer merke til din rusbruk. Du trenger hjelp for å komme deg ut av dette! ❤️

Det er ikke eksmannen eller sorgen over ham som er det egentlige problemet ditt, Ts. Sorgen var kanskje katalysatoren som kastet deg fullt inn i alkoholismen, men det var ikke årsaken til rusmisbruket ditt. Du har mest trolig traumer fra barndommen, du har mest trolig lært veldig dysfunksjonelle måter å forholde deg til utfordrende følelser. Man går ikke gjennom en oppvekst med to alkoholiserte foreldre uten traumer og skader. Det er dette du må få hjelp til å bearbeide, for det er der ditt valg om å drikke bort vanskelige følelser stammer fra. Men du ser jo nå at selv ikke seks år med alkoholmisbruk har det hjulpet deg noe som helst med å bearbeide at ekteskapet ditt tok slutt.

Søk hjelp! Hvis du søker hjelp viser du styrke og selvinnsikt og vilje til å løse de utfordringene du sliter med, du viser vilje til å ta vare på egen helse og eget liv, å skape deg et godt liv igjen. Søk hjelp! ❤️

Skrevet

Det at du er barn av alkoholikere gjør det jo enda mer forståelig at også du er kommet dit at du misbruker alkohol. Da er du trolig genetisk disponert for avhengighet, samt at du mest trolig har hatt en dysfunksjonell oppvekst hvor det å søke trøst i rus er blitt normalisert.

Nå fører du arven videre... Det er ikke noe du trenger gjøre! Du kan velge å bryte denne arven, ta ansvar for egen helse og søke hjelp!

Jeg er enig med en over - det er langt mer flaut å ikke søke hjelp. Det er lettere å dømme voksne som velger å ikke søke hjelp. Det å søke hjelp for rusmisbruk, det får som regel andre til å respektere deg langt mer - spesielt om du faktisk gjennomfører behandling og kommer deg ut av rusavhengigheten.

Siden du sier at det er alkoholen som får deg gjennom dagen, så er du alkoholiker allerede. Har du barn går dette utover dem også, samme med ev. barnebarn. Venner vil også merke at du drikker, og du risikerer at også andre legger mer og mer merke til din rusbruk. Du trenger hjelp for å komme deg ut av dette! ❤️

Det er ikke eksmannen eller sorgen over ham som er det egentlige problemet ditt, Ts. Sorgen var kanskje katalysatoren som kastet deg fullt inn i alkoholismen, men det var ikke årsaken til rusmisbruket ditt. Du har mest trolig traumer fra barndommen, du har mest trolig lært veldig dysfunksjonelle måter å forholde deg til utfordrende følelser. Man går ikke gjennom en oppvekst med to alkoholiserte foreldre uten traumer og skader. Det er dette du må få hjelp til å bearbeide, for det er der ditt valg om å drikke bort vanskelige følelser stammer fra. Men du ser jo nå at selv ikke seks år med alkoholmisbruk har det hjulpet deg noe som helst med å bearbeide at ekteskapet ditt tok slutt.

Søk hjelp! Hvis du søker hjelp viser du styrke og selvinnsikt og vilje til å løse de utfordringene du sliter med, du viser vilje til å ta vare på egen helse og eget liv, å skape deg et godt liv igjen. Søk hjelp! ❤️

Takk for utdypende svar❤️ Du har nok rett i at jeg har arvet avhengighetsgenet og at jeg viderefører dette til mine barn. De har sett meg full, men ikke helt forstått hva som var galt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for utdypende svar❤️ Du har nok rett i at jeg har arvet avhengighetsgenet og at jeg viderefører dette til mine barn. De har sett meg full, men ikke helt forstått hva som var galt 

Da må du søke hjelp, kjære deg! ❤️

Du vet hvor skadelig det er å vokse opp med alkoholiserte foreldre. Ikke gjør det mot dine barn!

DU kan bryte og frigjøre deg fra mønsteret dine foreldre har. DU trenger ikke videreføre det!

Det at dine barn har sett deg full, det er ille. Det at de ikke helt forstår hva som er galt er også skremmende for barn - og skadelig. Du vet dette, og jeg tror ikke du ønsker å gjøre det mot dine barn som dine foreldre gjorde mot deg!?

Du må søke hjelp nå!

Kommunen her jeg bor har et veldig godt rusteam, med tilbud også til de som misbruker alkohol, og til og med tilbud til deres pårørende. Legen din bør du også snakke med. Ellers kan du kontakte AA lokalt også.

Det er nok nå - nå må du bryte dette mønsteret!

Ring en eller flere av disse jeg nevnte i morgen! Da er du i gang! Og så oppdaterer du tråden etterpå!

Du greier dette! ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...