AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Kan noen fortelle meg hvorfor? Sist gang jeg tok toget så observerte jeg en narkoman sammen med en border collie. Den mannen var ikke kjempegrei mot hunden, kjeftet og dro den med seg. Hva skal en narkoman med en brukshund?? Kjenner jeg blir kjempelei meg og irritert på dyrene sine vegne. For det første så har ikke narkomane/uteliggere råd til veterinærbesøk, og for det andre så skal ikke dyr leve på den måten. Anonymkode: c8c2d...050 12 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan noen fortelle meg hvorfor? Sist gang jeg tok toget så observerte jeg en narkoman sammen med en border collie. Den mannen var ikke kjempegrei mot hunden, kjeftet og dro den med seg. Hva skal en narkoman med en brukshund?? Kjenner jeg blir kjempelei meg og irritert på dyrene sine vegne. For det første så har ikke narkomane/uteliggere råd til veterinærbesøk, og for det andre så skal ikke dyr leve på den måten. Anonymkode: c8c2d...050 Det er jo ikke nav som kjøper hunder til rusavhengie. De vil selv ha hund Anonymkode: 2c2e2...a28 25 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Jeg kan til en viss grad skjønne hva du mener, men ville brukt veldig andre ord selv. Hva dette har med NAV å gjøre, forstår jeg ikke. Anonymkode: e9ab2...7d4 13 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Hvordan vet du at vedkommende var narkoman? Hvordan vet du at vedkommende hadde fått hunden av NAV? Jeg tviler sterkt på at dette stemmer. Anonymkode: 10418...c4c 11 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan noen fortelle meg hvorfor? Sist gang jeg tok toget så observerte jeg en narkoman sammen med en border collie. Den mannen var ikke kjempegrei mot hunden, kjeftet og dro den med seg. Hva skal en narkoman med en brukshund?? Kjenner jeg blir kjempelei meg og irritert på dyrene sine vegne. For det første så har ikke narkomane/uteliggere råd til veterinærbesøk, og for det andre så skal ikke dyr leve på den måten. Anonymkode: c8c2d...050 Så trist🥲🥲Hvor i Norge var dette? Anonymkode: c1022...30a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så trist🥲🥲Hvor i Norge var dette? Anonymkode: c1022...30a Bergen.... Anonymkode: c8c2d...050
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kan noen fortelle meg hvorfor? Sist gang jeg tok toget så observerte jeg en narkoman sammen med en border collie. Den mannen var ikke kjempegrei mot hunden, kjeftet og dro den med seg. Hva skal en narkoman med en brukshund?? Kjenner jeg blir kjempelei meg og irritert på dyrene sine vegne. For det første så har ikke narkomane/uteliggere råd til veterinærbesøk, og for det andre så skal ikke dyr leve på den måten. Anonymkode: c8c2d...050 Ja alle dyrene som havner hos dyrebeskyttelsen/Fod gården osv har tidligere bodd hos Rusmisbrukere/uteliggere… Anonymkode: d3e5b...373 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bergen.... Anonymkode: c8c2d...050 Du må gjerne svare på hvordan du vet at vedkommende har fått hund av NAV også. Anonymkode: b04b2...5b0 5 6
Topsi Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 Man får ikke en gang penger til mat til dyrene av nav... 11 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 Dyr er like uskyldig som som små barn, de trenger omsorg og kjærlighet, de skal ha mat og oppfølging his veterinær. Også skal alle være snille mot dyr alltid! En narkoman har ingen rett å ha dyr, de klare ikke å ta seg av seg selv engang! Stakkars dyr 💔 Anonymkode: 5658a...a5c 8 4
Pringle Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 NAV gir vel ikke dyr til noen, men de tar ikke dyrene fra noen heller. NAV gir livsopphold til folk som ikke klarer å skaffe seg inntekt selv, og så får de som eier dyrene betale for dem, av de pengene de får. Ikke alle klarer å ta vare på dyr. Men NAV har ikke noe med dette å gjøre. 7 2
Purple_Pixiedust Skrevet 19. februar 2024 #12 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Det er en rusavhengig her i byen som har en veldig fin labrador. Den får være med over alt. Den virker trygg, får nok mat og er blank i pelsen. Vennen min hadde både hund og katt. Katten var blind. Han elsket dem og gjorde det de trengte. Jeg også tok meg av dem. Selv om vi også ruset oss. Det er ikke slik at alle rusavhengige tar dårlig vare på dyrene sine. Her må man se på individene og ikke sette alle sammen i bås. Husk at ikke alle rusavhengige er bostedsløse, skitne og ustabile. Endret 19. februar 2024 av Purple_Pixiedust 22 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #13 Skrevet 19. februar 2024 Nav deler da ikke ut dyr til noen Enkelte rusavhengige er VELDIG flinke til å ta vare på dyrene sine. En hel del "vanlige" folk med bolig, uten rusproblematikk, med god lønn og ellers ordnede forhold, er ikke gode til å ta vare på dyrene sine, unnlater å ta dem med til veterinær, skaffer seg helt feil rase til sitt bruk, kan ingen ting om trening og bruker veldig harde metoder, og dumper dyrene før ferien. Helt fair at du syntes synd på den hunden du så i situasjonen den var i, men konklusjonen du trekker er da ganske fordomsfull og lite logisk? Anonymkode: 2f6d0...e6c 9 1
Nutz Skrevet 19. februar 2024 #14 Skrevet 19. februar 2024 Hvordan tenker du i såfall at dette skulle gått til? Nav kontakter en oppdretter og sier at de skal kjøpe en hund de skal gi til en narkoman. Du forstår vel selv at dette ikke skjer. Navs mål er å gi folk så lite som mulig, så hvis du ikke har penger til å betale for hundemat, ber de deg selge hunden. Stønad fra nav skal kun rekke til livsopphold. 1
Stor pike Skrevet 19. februar 2024 #15 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja alle dyrene som havner hos dyrebeskyttelsen/Fod gården osv har tidligere bodd hos Rusmisbrukere/uteliggere… Anonymkode: d3e5b...373 Alle?
Bålkaffe Skrevet 19. februar 2024 #16 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja alle dyrene som havner hos dyrebeskyttelsen/Fod gården osv har tidligere bodd hos Rusmisbrukere/uteliggere… Anonymkode: d3e5b...373 Og du kan bevise dette, sant? 2
Hareena Skrevet 19. februar 2024 #17 Skrevet 19. februar 2024 Bålkaffe skrev (6 minutter siden): Og du kan bevise dette, sant? Ironi er problematisk på kg. 3 3
Bålkaffe Skrevet 19. februar 2024 #18 Skrevet 19. februar 2024 Hareena skrev (Akkurat nå): Ironi er problematisk på kg. Er det du som er bak den anonym-koden?
Hareena Skrevet 19. februar 2024 #19 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Nei, jeg er ikke bak anonymkoden, men innlegget til 373 var ironisk ment. Endret 19. februar 2024 av Hareena 3
Bålkaffe Skrevet 19. februar 2024 #20 Skrevet 19. februar 2024 Hareena skrev (Akkurat nå): Nei Nei hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå