AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Kjæresten eier bolig 30 min herfra, annen kommune. Han har 2 voksne barn og 1 barn på barneskole. Jeg har 1 barn, eks bor i samme skolekrets; vi har 50/50. En halvtimes kjøretur til kjæresten, men ikke mye kollektivtrafikk mellom. Vi ønsker 1 barn til, men det må bli ivf pga flere årsaker. Da må vi flytte sammen… Som dere skjønner er det mange ting som spiller inn på om dette blir mulig. Hvis jeg flytter inn hos kjæreste i nabokommune, kan mitt barn fortsatt gå skole i sin skolekrets? Forventes det da at jeg ordner skoleskyss? Jeg tenker at fritidsaktiviteter o.l skal vi alltids klare, men at daglig skyss til/fra skole blir heftig… Anonymkode: 4effb...89d
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 18. februar 2024 Det er fryktelig viktig at man lager barn i alle relasjoner man er. Ikke bruk tid på å tenke. Lag barn og løs problemene når de kommer. Anonymkode: 7a301...360 30 24
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har 1 barn, eks bor i samme skolekrets; vi har 50/50...Hvis jeg flytter inn hos kjæreste i nabokommune, kan mitt barn fortsatt gå skole i sin skolekrets? Anonymkode: 4effb...89d Ja. Anonymkode: 5d981...118
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Ja lag barn med den nye kjæresten. Men sørg for at din neste nye kjæreste bor i samme by, sa slipper du dette en gang til. Anonymkode: 81985...db5 9 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Kan gå på samme skole om skolen tillater det ang elevtall. Barnet kan ha adresse hos sin far, da vil han ha rett til å gå på samme skole. Anonymkode: ac079...e89 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Selvsagt må du ordne skoleskyss. Du kan jo heller bli helgemamma. Anonymkode: 06db1...644 6 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan gå på samme skole om skolen tillater det ang elevtall. Barnet kan ha adresse hos sin far, da vil han ha rett til å gå på samme skole. Anonymkode: ac079...e89 Takk for svar! Til dere andre med surmaget innhold må jeg bare si wow; hyggelig at dere gir meg grønt lys, skjønner at det sitter litt langt inne for enkelte av dere😏 TS Anonymkode: 4effb...89d 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvsagt må du ordne skoleskyss. Du kan jo heller bli helgemamma. Anonymkode: 06db1...644 Jeg mente som i at jeg må kjøre barnet mitt til og fra, eller om barnet har rett på skyssordning…men takk for svar🫶🏻 Anonymkode: 4effb...89d
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 Du må jo kjøre ungen til og fra. Men far må ha adressen for å beholde skolen.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 1. Det er ikke sikkert ungen din får beholde skoleplassen om du flytter ut av skolekretsen 2. Ja du må selv stå for skyss når du flytter langt fra skolen. Hvem tenkte du skulle betale for dine valg her? Kommunen? Det enkleste vil jo være, som flere skriver, og la far få hovedomsorg, så barnet kan bli boende der det går på skole og har aktiviteter, så kan du ha langhelger osv. Anonymkode: b2de4...d69 12 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 Hvor bor mor til kjæresten din sitt barn? I vår kommune så får barn taxi når ene forelderen bor for langt fra skolen. Men det er i samme kommune Anonymkode: 8d6d2...98d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. Det er ikke sikkert ungen din får beholde skoleplassen om du flytter ut av skolekretsen 2. Ja du må selv stå for skyss når du flytter langt fra skolen. Hvem tenkte du skulle betale for dine valg her? Kommunen? Det enkleste vil jo være, som flere skriver, og la far få hovedomsorg, så barnet kan bli boende der det går på skole og har aktiviteter, så kan du ha langhelger osv. Anonymkode: b2de4...d69 Jeg skjønner at det er det enkleste, men jeg vil fortsatt ha barnet mitt 50% og følge opp alt av skole og aktivitet når hos meg. Koste hva det koste vil. Jeg ser at det er muligheter for å få ordnet skyss fra fylkeskommune ved delt bosted. Mistenker at mange av svarene her kommer fra folk som bor i Oslo hvor kollektivtransport ikke er et problem. I Distrikts-Norge er ikke 30 min lang kjøredistanse og vet om andre som har fått taxi på en sånn distanse, det var dette jeg ønsket å få innspill på. Anonymkode: 4effb...89d 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg skjønner at det er det enkleste, men jeg vil fortsatt ha barnet mitt 50% og følge opp alt av skole og aktivitet når hos meg. Koste hva det koste vil. Jeg ser at det er muligheter for å få ordnet skyss fra fylkeskommune ved delt bosted. Mistenker at mange av svarene her kommer fra folk som bor i Oslo hvor kollektivtransport ikke er et problem. I Distrikts-Norge er ikke 30 min lang kjøredistanse og vet om andre som har fått taxi på en sånn distanse, det var dette jeg ønsket å få innspill på. Anonymkode: 4effb...89d Koste hva det koste vil? Det er jo barnet det vil gå utover. Det er ikke noe kjekt å være så langt borte fra klassevenner halvparten av tiden. Det beste for barnet vil nok være at far har hovedomsorgen, dersom du skal flytte langt. Barnet vil ikke ha krav på skoleskyss når du er bosatt utenfor skolekretsen. Du må ordne dette selv. Anonymkode: 7115b...72d 24 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kjæresten eier bolig 30 min herfra, annen kommune. Han har 2 voksne barn og 1 barn på barneskole. Jeg har 1 barn, eks bor i samme skolekrets; vi har 50/50. En halvtimes kjøretur til kjæresten, men ikke mye kollektivtrafikk mellom. Vi ønsker 1 barn til, men det må bli ivf pga flere årsaker. Da må vi flytte sammen… Som dere skjønner er det mange ting som spiller inn på om dette blir mulig. Hvis jeg flytter inn hos kjæreste i nabokommune, kan mitt barn fortsatt gå skole i sin skolekrets? Forventes det da at jeg ordner skoleskyss? Jeg tenker at fritidsaktiviteter o.l skal vi alltids klare, men at daglig skyss til/fra skole blir heftig… Anonymkode: 4effb...89d Bo alene til barnet ditt er ungdom Mitt tips Anonymkode: ac418...3ae 8 1 11
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bo alene til barnet ditt er ungdom Mitt tips Anonymkode: ac418...3ae Hva med den nye babyen de planlegger å få da? Vente til barnet hennes er ungdom? Er ikke det litt tungvint? Anonymkode: 80c6c...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 Hvorfor skal du flytte? Anonymkode: 6634e...4bc
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 Dette blir synsing basert på noe erfaring med temaet. Barnet må antagelig ha folkeregistrert adresse i kommunen (altså hos far), for å beholde skoleplassen. Om barnet har delt bosted, vil jeg tro det kan være muligheter for å få dekt skoleskyss. Anonymkode: d2741...e8d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #18 Skrevet 18. februar 2024 Synes du er egoistisk som vurderer å flytte ut av barnet ditt sin skolekrets! Anonymkode: a3a85...7d0 6 1 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner at det er det enkleste, men jeg vil fortsatt ha barnet mitt 50% og følge opp alt av skole og aktivitet når hos meg. Koste hva det koste vil. Jeg ser at det er muligheter for å få ordnet skyss fra fylkeskommune ved delt bosted. Mistenker at mange av svarene her kommer fra folk som bor i Oslo hvor kollektivtransport ikke er et problem. I Distrikts-Norge er ikke 30 min lang kjøredistanse og vet om andre som har fått taxi på en sånn distanse, det var dette jeg ønsket å få innspill på. Anonymkode: 4effb...89d Eh, selvsagt er en time taxi hver dag langt for barnet (og dyrt), også i distrikts-Norge… Anonymkode: 736ff...49c 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #20 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh, selvsagt er en time taxi hver dag langt for barnet (og dyrt), også i distrikts-Norge… Anonymkode: 736ff...49c Annenhver uke da. Enkelte har lengre tid med buss? Anonymkode: 4effb...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå