AnonymBruker Skrevet 18. februar #1 Del Skrevet 18. februar Jeg har gjennomsnittlig hvilepuls på 56, og blitt fortalt av fastlegen at den er lav og han mistenker sykdom. Jeg har aldri tenkt over dette, derfor så lurer jeg på hva dere andre har, og hva som er normalt? Anonymkode: a253e...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 18. februar #2 Del Skrevet 18. februar 100 uten medisiner, nede på ca 70 med medisiner 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 18. februar #3 Del Skrevet 18. februar 55 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #4 Del Skrevet 18. februar Min er 53-57 i følge fitbit, og 51 på ekg-måling. Ingen har uttrykt bekymring for det. Anonymkode: ab5b9...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #5 Del Skrevet 18. februar Jeg har 63 ca. Min lege sa det var lavt (og bra). Veldig lav hvilepuls kan være et dårlig tegn hvis man ikke er topptrent Anonymkode: 04743...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #6 Del Skrevet 18. februar Jeg har vært syk noen år og har nå en hvilepuls på 60. Når jeg er frisk(ere) og bedre trent så går den ned, gjerne ned mot 50-54. Jo bedre trent man er jo lavere hvilepuls får man gjerne. En venninne av meg har stort sett hatt hvilepuls på 40, men hun har også vært veldig godt trent bestandig. Hvorfor mistenker legen din sykdom? Det kan ikke være pga. hvilepulsen din alene.. Anonymkode: 57812...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #7 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har gjennomsnittlig hvilepuls på 56, og blitt fortalt av fastlegen at den er lav og han mistenker sykdom. Jeg har aldri tenkt over dette, derfor så lurer jeg på hva dere andre har, og hva som er normalt? Anonymkode: a253e...00e 56 er ikke lavt. Har 47 i hvilepuls grunnet trening. Lavere hvilepuls er en indikasjon på at man er i en sunn form hvis man trener. Anonymkode: df3dc...0e9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #8 Del Skrevet 18. februar Jeg har hvilepuls på 45, er relativt godt trent. Anonymkode: a7915...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #9 Del Skrevet 18. februar 56 er helt normalt. Anonymkode: bb197...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #10 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har gjennomsnittlig hvilepuls på 56, og blitt fortalt av fastlegen at den er lav og han mistenker sykdom. Jeg har aldri tenkt over dette, derfor så lurer jeg på hva dere andre har, og hva som er normalt? Anonymkode: a253e...00e En hvilepuls på 56 er helt udramatisk for en normal og frisk voksen. Det er også helt normalt for en veltrent voksen å ha lavere hvilepuls. Men det at en puls er *normal* for befolkningen som sådan forteller oss (og deg) jo lite om hva det er for deg, personlig. Du har, som oss alle, en alder, sykdomshistorie, kroniske lidelser, arvelighet, øvrige symptomer etc. For du gikk jo ikke til legen og fikk målt hvilepuls fordi du føler deg frisk og fin, ikke sant? Anonymkode: b75ca...7bc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kløverpiken Skrevet 18. februar #11 Del Skrevet 18. februar Jeg har også gjennomsnittlig hvilepuls på 45 (dvs. om natten). Ved hvile på dagtid ligger pulsen gjerne på midten av femtitallet. Er ikke topptrent, men helt middels. Er kvinne i begynnelsen av 30-årene, og trener fire ganger i uka. Har alltid fått positiv respons på det, og er frisk 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #12 Del Skrevet 18. februar Min er 46, kvinne i slutten av 30-årene, litt over snittet godt trent. Antar det er flere grunner enn bare pulsen din som gjør at legen ønsker videre undersøkelser. Anonymkode: 1dbfa...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 18. februar #13 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har gjennomsnittlig hvilepuls på 56, og blitt fortalt av fastlegen at den er lav og han mistenker sykdom. Jeg har aldri tenkt over dette, derfor så lurer jeg på hva dere andre har, og hva som er normalt? Anonymkode: a253e...00e Min er på 42 Noen har bare lav hvilepuls, genetisk. Mye kondisjonstrening kan også senke den. Kan selvsagt også skyldes sykdom,.men om du ikke har symptomer på at noe er galt, er det merkelig at legen tenker at denne ene tingen skal indikere sykdom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 18. februar #14 Del Skrevet 18. februar Jeg er 38. Hvilepuls på 62. Tynn, men utrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #15 Del Skrevet 18. februar TS her. Tusen takk for kommentarer og gode tbm. Da skjønner jeg at jeg er helt normal og ikke noe jeg trenger å bry meg om. Tror årsaken til at fastlegen reagerer er fordi jeg har kroniske sykdommer (har psoriasis artritt og annet "rusk"). Jeg er på tross av dette godt trent (nettopp pga helsen), men jeg antar at dette ikke er normalen siden mange med kronisk sykdom resignerer og/eller av ulike årsaker ikke trener. Han tar vel for gitt at jeg ikke har fokus på å trene og kanskje pulsen er lav pga et nytt symptom? Anonymkode: a253e...00e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #16 Del Skrevet 19. februar Hvilepulsen min ligger rundt 40. Jeg er frisk. Bare lav hvilepuls er da ikke indikasjon på sykdom. Min er nok lav fordi jeg trener mye. Anonymkode: 01b58...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #17 Del Skrevet 19. februar ca. 45 her. Anonymkode: 17586...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #18 Del Skrevet 19. februar Min ligger vanligvis mellom 45 og 55. Jeg er i overkant av 40 år gammel, lett og i relativt god form. Men jeg må si at jeg ville hørt mer på legen din som mistenker at det kan være noe galt, enn en gjeng folk på KG som forsikrer deg om at det er vanlig. Vi har ikke det hele bildet, men det har legen din. Det er overraskende for meg at legen reagerer på en såpass høy puls, men alt under 60 slag i minuttet er per definisjon bradykardi (bokstavelig oversatt "langsomt hjerte"), og som sagt har legen din et større bilde enn vi har. Han kjenner f.eks. til din kropsstørrelse, din generelle form, medisinbruk, sykdomshistorie, alder etc. Jeg ville ikke ikke konkludert med at alt var i orden bare fordi det er mange her som også har lav puls, så du burde vel egentlig ta en ekstra prat med legen din. Det kan være stoffskifte eller annet i spill her også. Jeg fikk veldig lav puls en periode da jeg hadde elektrolyttforstyrrelser. Da var den nede på 30-tallet, og det var ikke normalt for meg, men et sykdomstegn. Anonymkode: 64153...7d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #19 Del Skrevet 19. februar Har hvilepuls mellom 60-70 her. Trener 3 ganger i uka og ok trent, alltid hatt høy hvilepuls 😅 Anonymkode: 817e2...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 19. februar #20 Del Skrevet 19. februar 52 i gj. Hvilepuls (natt) uten at jeg trener kondisjon. Hadde mye lavere når jeg trente skikkelig. Tror noen er disponert for lavere hvilepuls enn andre. Trening hjelper også. Noe annet som er viktig, kanskje viktigere, er hvor fort pilsen din faller etter trening/høy puls. Den bør helst falle mer enn 20slag/min på mindre enn to min hvor du står stille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå