Gå til innhold

Melatonin på barn

Anbefalte innlegg

Noen som har brukt melatonin på barner sitt?

Vi har en 3åring som rett å slett ikke finner roen. Sovner ofte ikke før nærme 00 på kvelden, og våkner rundt 04 nesten hver natt. 

Har gjort alt som er av tiltak når det gjelder søvn. Dupp, ingen dupp, legge tidligere, legge seinere, null skjerm, musikk and you name it. Ingenting som funker.

Har vurdert melatonin men det står på nett at det kan brukes på barn ned i 2års alder ved barneautisme...

Anonymkode: e3ffe...527

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1749993-melatonin-p%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har en 3åring som rett å slett ikke finner roen. Sovner ofte ikke før nærme 00 på kvelden, og våkner rundt 04 nesten hver natt. 

Har gjort alt som er av tiltak når det gjelder søvn. Dupp, ingen dupp, legge tidligere, legge seinere, null skjerm, musikk and you name it. Ingenting som funker.

Har vurdert melatonin men det står på nett at det kan brukes på barn ned i 2års alder ved barneautisme...

Min eldste brukte dette fra ca 6-7år til 12år. Funket greit. Helt til det ikke funket mer.

Anonymkode: 8828d...92f

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man medisinere ikke barna sine uten samråd fra lege. Selv ikke med melatonin. 

Anonymkode: cbeee...950

• Liker 3

Annonse

Jeg gir dette til min 4,5 åring og hun har så roen når hun får melantonin.  Legen kan ikke anbefale det pga hun mener det er for lite forsikring på kosttilskuddet, men helsesøster var enig i avgjørelsen min. Barnet ber fakrisk selv om å få det. 

Anonymkode: 04318...08b

ADHD barn her som slet med innsovning, halvparten av minste dose gjorde alt bedre. Gjort i ett år og funker ennå. Skal sies at barnet har siden 3 mnd alder (!) ikke har sovet en natt gjennom på 6 år:altså mye søvnproblematikk. Alt er gjort i samråd med lege 

Anonymkode: 087f1...f75

Melatonin er et naturlig hormon kroppen selv produserer, og tilsetning av kunstig produsert melatonin er ufarlig.

Mitt nevrodivergente barn trenger melatonin for å sove. Det hjelper ikke på søvnkvaliteten, kun på innsovning. Barnet har resept på både melatonin og melatonin teva (depot). Barnet begynte med det i 10 års alder, men behovet har vært der siden baby-stadiet. min erfaring er god.

hadde jeg visst om muligheten ville jeg gitt det tidligere, for et barn som ikke får dekt sitt søvnbehov er tortur, mest for barnet selv, men også for resten av husstanden.

jeg ville likevel ikke gitt melatonin uten å ha snakket med lege, et så lite barn kan ha andre grunner for å ikke sove. Har barnet kanskje vondt? Skriker det? 

Har dere byttet seng? Kan dere flytte sengen? Skjerme den? Bytte rom? Er det noe annet dere kan prøve for å få barnet til å sove? Hvor konsekvente er dere? Er barnet trøtt? Hva med rolig varmt kveldsbad i dunkel belysning, hviskestemmer, gode forberedelser for kvelden og sengen? 

Anonymkode: f6a3c...1b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...