Gå til innhold

Søknadsfristen gikk ut for 14 dager siden. Betyr det at jeg ikke er aktuell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte jobb innen fristen, kommunal jobb. Oppfyller utdanningskravene og har mye relevant erfaring. Det har gått 14 dager og har ikke hørt noe, bør jeg anta at jeg ikke er aktuell?

Anonymkode: 43171...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville antatt det, og heller blitt positivt overrasket.

Anonymkode: 3322b...f40

• Liker 3
Skrevet

Mest sannsynlig er du ikke aktuell, men ingen regel uten unntak.

Jeg ble en gang kalt inn på intervju over en måned etter søknadsfristen hadde gått ut. De hadde hatt utrolig mye å gjøre og hadde ikke hatt tid til å fortsette prosessen før da.

Anonymkode: 4418c...2ff

Skrevet

14 dager i det offentlige? Nei, det kan ta lengre tid enn som så. 

Anonymkode: a381c...8ca

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble i fjor innkalt til intervju ca to måneder etter søknadsfristen var. Det var snakk om en kommunal jobb.

Anonymkode: e932f...501

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg ble i fjor innkalt til intervju ca to måneder etter søknadsfristen var. Det var snakk om en kommunal jobb.

Er det så vanlig at det bruker så lang tid? 

Skrevet

Tenker at 14 dager ikke nødvendigvis betyr at du er ute, men håpet hadde minket. Er offentlig så får du vell uansett svar, så du er aktuelt til de gir en tilbakemelding.

Anonymkode: e7fd9...3d8

Skrevet
Atom skrev (29 minutter siden):

Ikke min erfaring i det hele tatt. Min erfaring er at arbeidsgiver er raskt på ballen etter at søknadsfristen er gått ut. Skulle det drøye lenge, og de likevel inviterte til intervju, hadde jeg ønsker å vite hvorfor - har de bare vært treige og somlet, eller oppstod det noe uforutsett.

• Liker 3
Skrevet
Atom skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke min erfaring i det hele tatt. Min erfaring er at arbeidsgiver er raskt på ballen etter at søknadsfristen er gått ut. Skulle det drøye lenge, og de likevel inviterte til intervju, hadde jeg ønsker å vite hvorfor - har de bare vært treige og somlet, eller oppstod det noe uforutsett.

Jeg har stort sett samme erfaring som f40. I alle andre jobber jeg har vært på intervju på så har vært innen rimelig tid. Innkalling til intervju har kommet ganske kjapt etter søknadsfristen. 

Jeg er usikker på hvorfor det tok så lang tid med innkalling til intervju på den ene jobben. De hadde visst nok mange ulike stillinger ute, så det var flere ansettelsesprosesser i samme perioder. 

Skrevet

Jeg måtte en gang vente i 3 måneder på intervju! Og jeg var intern søker, og stillingsutlysningen var tilpasset til meg. Statlig stilling.

Anonymkode: 82d58...617

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Søkte jobb innen fristen, kommunal jobb. Oppfyller utdanningskravene og har mye relevant erfaring. Det har gått 14 dager og har ikke hørt noe, bør jeg anta at jeg ikke er aktuell?

Anonymkode: 43171...786

Du må ringe kommunen for å få innsyn på alle søkere. Når det er planlagt intervju og ansettelse. 

Skrevet
Egenskap skrev (33 minutter siden):

Du må ringe kommunen for å få innsyn på alle søkere. Når det er planlagt intervju og ansettelse. 

Man ringer ikke kommunen for dette, men ber på epost eller gjennom webcruiter om utvidet søkerliste.

Skrevet

Jeg søkte en jobb med frist for te uker siden, i forrige uke ble jeg innkalt til intervju som ikke er før om to uker igjen 🙃 dette er i et helseforetak da

Anonymkode: 4e0d0...c4b

Skrevet

Det vil sikkert variere

Hvor mye haster det å få besatt stillingen?

Hvor mange søknader skal vurderes? 

Har de flere stillinger ute nå?

Hvor opptatt er de som skal ansette? Har noen av de ferie, er syk osv?

Skrevet

Min erfaring er at det går fortere. Her jeg jobber hadde vi en stilling med frist 5 februar. Der er intervjuer allerede gjennomført. Jeg søkte to nye jobber før jul. Der fikk jeg tilbud om intervju dagen etter søknadsfrist på den ene. Den andre drøyde litt lenger, men det gikk ikke så lang tid som to uker. Alle stillingene er i ulike offentlige etater.

Anonymkode: bacba...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...