Gå til innhold

Hjelp! Hvordan skifte arbeidsgiver på «Min side» hos NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skiftet jobb, men fremdeles ligger den gamle arb.giveren på Min Side. Nå skal jeg bli sykemeldt, og er nødt til å ha rett arb.giver registrert hos NAV. Jeg trodde dette skjedde automatisk, men tydeligvis ikke. Noen som vet hvordan man forandrer det på «Min side»? Tusen takl for svar!

Anonymkode: 2842a...5dd

Skrevet

Tror arbeidsgiver må sende inn A-melding for at det skal dukke opp der. Har ikke legen skrevet inn arbeidsplassen i sykmeldingen?

Anonymkode: 4f2b7...38b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror arbeidsgiver må sende inn A-melding for at det skal dukke opp der. Har ikke legen skrevet inn arbeidsplassen i sykmeldingen?

Anonymkode: 4f2b7...38b

Legen har ikke skrevet sykemelding enda. Den blir nok skrevet i morgen. Men mulig jeg må be legen om å legge inn nytt arbeidssted da?

Skrevet

Be legen legge inn korrekt arbeidsgiver. 

• Liker 1
Skrevet
smilo skrev (56 minutter siden):

Be legen legge inn korrekt arbeidsgiver. 

OK. 

Skrevet

Arbeidsgiver må sende inn A-melding. Du vil få det opp på din side når det er oppdatert.

Hvor lenge har du vært ansatt?

Anonymkode: 78526...359

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Arbeidsgiver må sende inn A-melding. Du vil få det opp på din side når det er oppdatert.

Hvor lenge har du vært ansatt?

Anonymkode: 78526...359

I ca 2 mnd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

I ca 2 mnd.

Har du fått utbetalt lønn? 
Du kan sjekke på skatteetaten om du er registrert med arbeidsforhold hos din nye arbeidsgiver.

Anonymkode: 08d9f...a8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har du fått utbetalt lønn? 
Du kan sjekke på skatteetaten om du er registrert med arbeidsforhold hos din nye arbeidsgiver.

Anonymkode: 08d9f...a8c

Ja, har fått lønn her.

Skrevet (endret)

Det er ikke ditt ansvar. Skriv et notat på sykemeldingen du leverer, så korrigerer NaV dette. Og si fra til legen neste gang

Endret av Rotemor
Skrevet

Det har ingen betydning hvilken arbeidsgiver legen skriver i sykemeldingen. Når du sender sykemeldingen til riktig arbeidsgiver vil dette automatisk oppdateres på nav også.

Anonymkode: f4720...c2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 1.08):

Det har ingen betydning hvilken arbeidsgiver legen skriver i sykemeldingen. Når du sender sykemeldingen til riktig arbeidsgiver vil dette automatisk oppdateres på nav også.

Anonymkode: f4720...c2a

For at arbeidsgiver skal få sykemeldingen må det vel stå korrekt arbeidsgiver. Man kan jo ha flere

Anonymkode: dfc9b...d5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...