AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Har et vennepar med en datter på 4 år. Datteren har alltid vært litt "grenseløs" og uredd, gitt klemmer til fremmede. Hun har også vært litt pågående og klengete, men nå begynner det å bli litt ekstremt i forhold til alderen. Kommer veldig tett opp i ansiktet, klemmer, kysser og er intens. De fortalte at barnehagen hadde hatt møte med de angående dette, men de synes barnehagen overdriver og at det bare er koselig at hun er så tillitsfull. Hva kan slik oppførsel komme av? Andre som har hatt slike barn som har vokst det av seg? Anonymkode: 163e4...5e4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Vi har en fireåring som gikk fra å være veldig skeptisk til å komme lett i prat med fremmede, og kan bli veldig intens og komme tett opp i ansiktet, klemmerog kysser, men det er bare på de han er veldig trygg på, og ofte bare når han egentlig er sliten eller har vært mye inntrykk og han ikke helt vet hvor han skal gjøre av seg. Her har ikke bhg sagt noe, men der tror jeg det skjer veldig sjelden og bare på de han er tryggest på, og flere barn som gjør det samme. Hjemme setter vi grenser når det blir veldig intenst og ber han heller sette seg på fanget, i armkroken, gi en rolig klem eller lignende, samtidig som vi er tydelige på at vi er veldig glad i han og gjerne vil ha kos. Anonymkode: 1d777...0d7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Noen barn har ikke utviklet dette ved 4 års alderen, men det kommer nok. Min datter løp plutselig av sted fra vannsprederen og var på vei til besøk hos noen, uten å ha kledd på seg en eneste tråd..... da var hun 4 år. Hun kunne også gi klemmer, men som regel bare til de hun kjente godt. Husk at barn lever i nuet, og ikke har oppfattet hva som er passende adferd. Men det har voksne. Jeg hadde gitt jenta mer tid, samtidig hatt fokus på passende adferd. Det kan fortsatt gå noen år før dette kommer på plass. Anonymkode: c6258...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå