AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Del Skrevet 18. februar 2024 Kjøpe tulipanløk og glemte helt å plante dem. De skulle plantes før frosten kom, og stå i garasjen tildekket til frosten var over. Kan jeg plante de nå, eller? Jeg er helt ny på dette🙈 Anonymkode: c62e9...f76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøpe tulipanløk og glemte helt å plante dem. De skulle plantes før frosten kom, og stå i garasjen tildekket til frosten var over. Kan jeg plante de nå, eller? Jeg er helt ny på dette🙈 Anonymkode: c62e9...f76 Er det ikke tele i jorda di så kjør på. Her er bakken så fryst at jeg ikke hadde fått noe en cm ned Anonymkode: 987cf...39e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg vet ikke, men tror kanskje ikke de kan plantes nå? Med tanke på at det fortsatt er "vinter" fleste deler av landet. De skal vel egentlig plantes på høsten fordi at de skal ta rot før frosten/vinteren kommer.(Og innser at jeg enten trenger briller eller litt søvn for først trodde jeg tittelen var "jeg glemte å pakke løken til frokosten" 🤦♀️🤣 Anonymkode: cfe8e...478 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 18. februar 2024 #4 Del Skrevet 18. februar 2024 Tror jeg hadde planta de inne og hatt de inne til våren er her. Mener å huske jeg planta noen ut etter vinteren en gang, og at det ikke ble noe særlig av de. Men det kan hende de hadde ligget uten at jeg gjorde noe med dem i et år eller mer 😂 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #5 Del Skrevet 18. februar 2024 Bare og legge ut en isolasjonsmatte noen dager det så kan det sikkert graves 😉 men ville nok ventet med løk planting til våren 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg vet ikke, men tror kanskje ikke de kan plantes nå? Med tanke på at det fortsatt er "vinter" fleste deler av landet. De skal vel egentlig plantes på høsten fordi at de skal ta rot før frosten/vinteren kommer.(Og innser at jeg enten trenger briller eller litt søvn for først trodde jeg tittelen var "jeg glemte å pakke løken til frokosten" 🤦♀️🤣 Anonymkode: cfe8e...478 Fantastisk!🤣 Ts Anonymkode: c62e9...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Del Skrevet 18. februar 2024 Takk for alle svar😍 Jeg prøver å plante dem og ha dem inne en stund før jeg setter krukken ut. Så ser vi, bedre å prøve enn å la være😄 Ts Anonymkode: c62e9...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 18. februar 2024 #8 Del Skrevet 18. februar 2024 Kanskje på siden, men jeg er litt i samme situasjon. Kan jeg spare dem til høsten igjen med blomstring neste vår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #9 Del Skrevet 18. februar 2024 Hadde fått de ut så fort som mulig! Hvis bakken er frossen så plant de i potter eller som @Maskinfører nevner legge på en slik matte først (lurt tips 😊). Mange steder vil det fortsatt komme kaldere perioder slik at de kan begynne å slå rot. Jeg har sett flere hageentusiaster i Storbritannia være sent ute i tidligere år, ikke få ut løken før sent januar og likevel ha god blomstring. Vi har jo gjerne mye lenger vintersesong enn de som bor der, så burde være mulig her også. Det blir jo typisk ikke tulipanblomstring før April/Mai her på Østlandet i alle fall. Så jeg ville prøvd meg. Tror de har det bedre i jord enn liggende inne i alle fall 🌷🌷💗 Anonymkode: 7b184...d4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #10 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hadde fått de ut så fort som mulig! Hvis bakken er frossen så plant de i potter eller som @Maskinfører nevner legge på en slik matte først (lurt tips 😊). Mange steder vil det fortsatt komme kaldere perioder slik at de kan begynne å slå rot. Jeg har sett flere hageentusiaster i Storbritannia være sent ute i tidligere år, ikke få ut løken før sent januar og likevel ha god blomstring. Vi har jo gjerne mye lenger vintersesong enn de som bor der, så burde være mulig her også. Det blir jo typisk ikke tulipanblomstring før April/Mai her på Østlandet i alle fall. Så jeg ville prøvd meg. Tror de har det bedre i jord enn liggende inne i alle fall 🌷🌷💗 Anonymkode: 7b184...d4e Ja vintermatte er praktisk og bruke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå