AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 I løpet av de siste 3 årene har jeg "mistet" begge foreldrene mine. Den ene døde av en dødelig sykdom. Den gjenlevende har fått påvist demens og fungerer ikke i hverdagen lengre. Jeg har fulgt dem begge tett gjennom sykdomsforløpene; legetimer, undersøkelser, behandling, ordnet det økonomiske. Det har vært altoppslukende. Jeg er veldig ofte nedfor. Gråter lett og finner liksom ingen driv i det jeg gjør lengre. Jeg vet ikke om jeg vil være i jobben min lengre, jeg vet ikke hva jeg vil, vet ikke hvor jeg vil bo. Jeg er gift og vi har barn. Allikevel klarer jeg ikke å legge bort barnet i meg som skulle ønske hun hadde en mamma eller pappa å ringe til. Jeg kan snakke med min ektefelle men føler meg allikevel litt tom.. Jeg har vært selvstendig og bodd for meg selv siden det året jeg fylte 16 år. Dette er 26 år siden. Allikevel føler jeg at jeg nå har mistet kompassnålen fullstendig. Noen andre som har følt det slik? Hvordan kom du deg videre? Anonymkode: 219f7...cd5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Jeg tenker at det kan godt hende fastlegen din kan henvise deg til psykolog. Det kan jo være depresjon. Anonymkode: c6985...2a2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 Min ektefelle er i samme situasjon, jeg ser at det tærer veldig på. Anonymkode: 7f954...a0a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Det du beskriver synes jeg høres ut som depresjon eller kanskje utbrenthet. Kursen kommer tilbake igjen bare du får det litt bedre. Støtter forslaget om å snakke med fastlegen. Noe annet det går an å tenke på er pårørendekurs, stressmestringskurs e.l. Du må sette deg selv først en stund fremover. Anonymkode: 27e8f...bd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå