Gjest Gjest_emma_* Skrevet 1. februar 2006 #1 Skrevet 1. februar 2006 jeg har fått hikke! er det noen her som vet hvordan jeg kan bli kvitt hikken?? og er det vanlig å få hikke flere ganger om dagen? på forhånd takk -emma
Cuba Skrevet 1. februar 2006 #4 Skrevet 1. februar 2006 Hm... BØØØØØØØØØØØØØØØØØ!!!! Nei, da vet jeg sannelig ikke.. drikk masse vann eller noe! Har egentlig ikke trua på sånn ting men.. Lykke til!
Gjest 1111 Skrevet 1. februar 2006 #5 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Prøv å hikke. Prøv alt du kan å hikke. Plutselig får du det ikke til. Endret 1. februar 2006 av Rhiakath
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #6 Skrevet 1. februar 2006 har drukket vann men det halp ikke.. hikker fortsatt jeg. får ikke til å prøve å hikke :S men liksom venter på hvert hikk og det kommer likevel da
Gjest Sabia Skrevet 2. februar 2006 #7 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Få noen til å stå bak deg og holde deg i øreflippene mens du drikker et glass vann, det hjelper alltid! Tror det er noe sånn akupunkturgreier som gjør at det funker. Det er en merkelig ting å gjøre - men det hjelper alltid!! Måtte endre en skriveleif.. Endret 2. februar 2006 av Nivea
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #8 Skrevet 2. februar 2006 Det eneste som funker er å puste skikkelig dypt inn og ut (og da mener jeg det dypeste du klarer begge veier) til det slutter. Hilsen hikka
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #9 Skrevet 2. februar 2006 Noen ganger så funker det å holde pusten synes jeg, men andre ganger er det liksom ingenting som fungerer. spes hvis man har drukket.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #10 Skrevet 2. februar 2006 prøvde dette både tidligere i dag og nå men funket ikke! har hikke igjen. får det ikke til å slutte! hikker bare mens jeg holder pusten..
Shanka Skrevet 2. februar 2006 #11 Skrevet 2. februar 2006 Jeg hikker veldig rare hikker, men det kommer som oftest bare en, og den varierer i lyd, og måte.. Merkelige greier Det går ikke en dag uten at det kommer opp en eller flere slike rare hikkelyder...
Gjest Liten Tapir Skrevet 2. februar 2006 #12 Skrevet 2. februar 2006 Dersom du er av de som klarer å rape på kommando, så gjør det. Når du kjenner at neste hikk begynner, raper du alt du kan. Det hjelper hver gang!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #13 Skrevet 2. februar 2006 klarer ikke det :S hikker ikke nå lenger. Men vet jeg får det igjen snart og vil kunne flere ting for å stoppe det! hvordan raper man på kommando?
Gjest Liten Tapir Skrevet 2. februar 2006 #14 Skrevet 2. februar 2006 hvordan raper man på kommando? ← Si det... Det er jo noen som raper med vilje både i hytt og pine, og som helt opplagt styrer den refleksen selv. Jeg greier det ikke, men vet at mange jeg kjenner bruker det som anti-hikkemiddel.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #15 Skrevet 3. februar 2006 det hadde vært kjekt å kunne! hva annet kan man prøve? jeg har fått hikke igjen! vil gjerne få til å stoppe! -emma
Bobeline Skrevet 3. februar 2006 #16 Skrevet 3. februar 2006 en teskje bringebærsyltetøy hjelper mot hikke... ellers hjelper det å drikke mye vann og holde pusten etterpå... men det må gjøres i rask rekkefølge, og holde pusten helt til en eventuelt hikker igjen... og skulle ikke det hjelpe er det bare å gjøre det en gang til... for meg hjelper det alltid etter tredje glass med vann... også har jeg hørt at det hjelper å bøye hodet og drikke vann fra andre siden av glasset... noen sier det hjelper fordi vi bruker andre muskler når vi prøver å drikke fra andre siden av glasset... men om det stemmer vet jeg ikke... eller hva med å få noen til å skremme deg... det sies at det skal hjelpe mot hikke å bli skikkelig skremt... har noen små mistanker om at triksene mot hikke også er ment for å more tilskuerne... det virker slik av og til...
Gjest gjesta Skrevet 3. februar 2006 #17 Skrevet 3. februar 2006 Jeg hikker (veldig høyt) i flere runder hver dag til stor irritasjon for mine klassekamerater Men de synes at det er litt morsomt Her er mine tips som hjelper: 1. Prøv å hikk, prøv å hikk, hvis du prøver skikkelig så får du det ikke til. 2. Ta en slurk vann, bøy deg ned slik at hodet blir opp-ned og svelg. 3. Hold pusten og svelg 3 ganger En av disse funker alltid på meg iallefall, og jeg er veldig plaget av hikke..
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #18 Skrevet 3. februar 2006 Jeg holder puster eller drikker vann fort. Men dette hjalp ikke da jeg nettopp hadde operert og tok mye smertestillende, hikket dag inn og dag ut, og ingenting hjalp Tar du mye tabletter kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #19 Skrevet 3. februar 2006 jeg prøver å både drikke vann og holde pusten men jeg hikker mens jeg gjør det! noen ganger ser det ut til å funke men rett etter at jeg slutter å holde pusten så hikker jeg igjen! samme hvordan jeg drikker vannet så klarer jeg ikke å slutte å hikke! tror ikke jeg får til helt dette med å prøve å hikke heller :S takk for svar da. men får fortsatt ikke til! har hikke nå igjen -emma
Cathie Skrevet 3. februar 2006 #20 Skrevet 3. februar 2006 også har jeg hørt at det hjelper å bøye hodet og drikke vann fra andre siden av glasset... noen sier det hjelper fordi vi bruker andre muskler når vi prøver å drikke fra andre siden av glasset... men om det stemmer vet jeg ikke... ← Det der funka faktisk den gangen jeg prøvde det i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå