AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Del Skrevet 18. februar 2024 Mannen døde etter 3 ukers sykeleie, og jeg var i sjokk og traumatisert da han døde. Jeg ble ganske alene med alt som skulle organiseres etterpå, og begravelsen var nøyaktig én uke etter dødsfallet. 3-4 dager etter at han var død tok min venninne kontakt og ville at vi skulle gå på kafé, og at jeg skulle tenke på noe annet. Jeg sa jeg ikke orket å dra til byen, at jeg ikke kom til å tenke på noe annet uansett nå, og at det var mye bedre at hun kom opp til meg, men hun ville vi skulle gå på kafé. Jeg sa jeg hadde hendene fulle med begravelsesbyrå, avtale hos prest, finne sko til begravelsen, catering, kanskje komme meg til en frisør og organisere andre ting. Hun ble molefunken og siden har jeg ikke hørt noe fra henne. Hun har ikke vært i mine sko og hun hadde nok gode intensjoner, men hun måtte da forstå at å gå på kafé ikke var det jeg trengte mest? Kanskje ikke en venn å beholde... Anonymkode: 7b4b9...06c 3 44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Del Skrevet 18. februar 2024 Mulig hun hadde gode intensjoner, men hun hadde i alle fall ikke spesielt gode antenner... Når hun ble så molefunken av at du takket nei til kafétur i den situasjonen du stod i at du ikke har hørt noe fra henne siden, tenker jeg det ikke var det største tapet på lang sikt, selv om det nok la mye sten til byrden der og da. Kondolerer med mannen ❤️ Anonymkode: 7feb7...37f 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 18. februar 2024 #3 Del Skrevet 18. februar 2024 Er det noe nytt at hun ikke tar et nei for et nei, eller er det første gangen du opplever dette? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Del Skrevet 18. februar 2024 Da har du kært det om henne og vet at du ikke kan stole på at hun er der for deg når livet skjer. Jeg har hatt veldig mange sånne folk i livet mitt, kutter de enkelt ut etter noe sånt. De som stiller opp har jeg beholdt, det er sånne mennesker man trenger. Hadde ikke tatt kontakt med henne, så får du se om hun tar kontakt med deg. Kondolerer så mye! ❤️❤️ Anonymkode: 7bcc9...e7f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Del Skrevet 18. februar 2024 Nymerïa skrev (4 minutter siden): Er det noe nytt at hun ikke tar et nei for et nei, eller er det første gangen du opplever dette? Første gang tror jeg. Hun sier selv hun er ganske overfladisk, og ler av det. ts Anonymkode: 7b4b9...06c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Del Skrevet 18. februar 2024 Kondolerer. Det siste jeg hadde ønsket er en sint venninne oppå dette her. Jeg håper du har andre bedre venninner enn henne. Alle takker sorg ulikt, og hun burde ikke ha blitt sint på deg her. Du fortjener bedre❤️ Anonymkode: d5b22...65b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #7 Del Skrevet 18. februar 2024 Kondolerer så mye til deg ❤️ det er mange der ute som ikke respekterer andre sin sorg aner ikke om det er det som kalles sosiale antenner/sperrer men mistet min far i Desember og den sorgen sitter i ennå 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kondolerer. Det siste jeg hadde ønsket er en sint venninne oppå dette her. Jeg håper du har andre bedre venninner enn henne. Alle takker sorg ulikt, og hun burde ikke ha blitt sint på deg her. Du fortjener bedre❤️ Anonymkode: d5b22...65b Hun ble ikke sint men ghostet meg bare, og jeg merket at hun ble snurt for at jeg ikke tok imot kafé invitasjonen som var godt ment. Ts Anonymkode: 7b4b9...06c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #9 Del Skrevet 18. februar 2024 Dette er ikke en venninne jeg hadde beholdt. Kondolerer så mye. Det er stort sjokk når ting skjer på så kort tid. Ikke alle har antenne til og skjønne at man har mye og ordne, følelsene er helt på bærtur alt i alt mye og håndtere. Har selv vært i den situasjonen bare med min far, akutt syk og døde få uker etter diagnose. "Venninne" som maste og maste når han lå på dødsleie om å gå ut, ringer dagen etter dødsfall og spør hva tid vi skal gå ut. Ting var kaos og hun skjønte ikke hvorfor jeg ikke orka å gå på byen. Seriøst, hun er ikke min venninne i dag. Anonymkode: 43aa1...1f3 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 18. februar 2024 #10 Del Skrevet 18. februar 2024 kondolerer TS ❤️ Jeg er en av de som gir folk sjangser men jeg er også en som blir litt distansert når noe oppstår, altså jeg ser på handlinger mer enn ord og avventer det som skjer videre - det at hun ble molefonken er en greie, men det at hun på en måte har ghostet deg etterpå er en helg annen. Jeg ville nok ryddet i dette vennskapet, sett på vha deg gir deg å ha henne som venn og sånne greier, lagt det på skåla og veid det hele - og om hun kom til kort gjort slutt på dette vennskapet. Livet er for kort til å holde på relasjoner som ikke er gode for deg rett og slett. Det at du skal måtte forholde deg til en form for "drama" i en slik setting er for meg urimelig oppførsel. Jeg tror jeg ville latt henne forbli utfaset rett og slett og gått videre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er ikke en venninne jeg hadde beholdt. Kondolerer så mye. Det er stort sjokk når ting skjer på så kort tid. Ikke alle har antenne til og skjønne at man har mye og ordne, følelsene er helt på bærtur alt i alt mye og håndtere. Har selv vært i den situasjonen bare med min far, akutt syk og døde få uker etter diagnose. "Venninne" som maste og maste når han lå på dødsleie om å gå ut, ringer dagen etter dødsfall og spør hva tid vi skal gå ut. Ting var kaos og hun skjønte ikke hvorfor jeg ikke orka å gå på byen. Seriøst, hun er ikke min venninne i dag. Anonymkode: 43aa1...1f3 😳Det høres jo helt absurd å ringe og mase om når dere skal gå på byen, når du sitter ved dødsleiet til din far ❤️ Ts Anonymkode: 7b4b9...06c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 18. februar 2024 #12 Del Skrevet 18. februar 2024 Dette var veldig trist å høre TS ❤️. Veldig trist med tapet du har lidd, og mange varme tanker sendes din vei ❤️. Jeg hadde nok ikke beholdt henne som venninne..... Håper du har andre mer empatiske venninner. Det er ofte i krisesituasjoner man ser hvordan andre mennesker er..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #13 Del Skrevet 18. februar 2024 Tja, jeg tenker du hadde hatt godt av et par timer avbrekk på en kafe. Det er styrete med begravelse, men begravelsesbyrået fikser faktisk det meste, og når du er opptatt av frisør og sko så tenker jeg du ikke er så langt inni sorgen at ikke en tur på kafe hadde gjort de godt. Men du har tatt ditt valg og hun sitt, og sånn er det. Anonymkode: a9d30...998 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 18. februar 2024 #14 Del Skrevet 18. februar 2024 Kondolerer, så mye Din venninne høres veldig egoistisk ut og har lite forståelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Del Skrevet 18. februar 2024 Og i alle tråder om at ingen tar kontakt etter et dødsfall framheves det at det alltid er bedre å ta kontakt med de etterlatte enn å la være, uansett hva man sier... Jeg skjønner at du ikke følte for en kafétur da, og det er selvfølgelig helt greit å si, men når hun strakte ut en hånd og ble avvist med at du hadde så mye å gjøre, er det litt spesielt å klage over at hun ghoster deg etterpå. Når noen sier at de er travelt opptatt med andre ting, er det normale å la dem være i fred. Anonymkode: b3361...c84 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekanne Skrevet 18. februar 2024 #16 Del Skrevet 18. februar 2024 Kondolerer så mye ❤️ Det der var ikke en god venninne. Grøsser av oppførselen hennes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja, jeg tenker du hadde hatt godt av et par timer avbrekk på en kafe. Det er styrete med begravelse, men begravelsesbyrået fikser faktisk det meste, og når du er opptatt av frisør og sko så tenker jeg du ikke er så langt inni sorgen at ikke en tur på kafe hadde gjort de godt. Men du har tatt ditt valg og hun sitt, og sånn er det. Anonymkode: a9d30...998 Det var akkurat dette hun sa også, men jeg hadde ikke mentale krefter til å dra til byen og gå på kafé. Jeg spurte fint om hun kunne komme hjem til meg, men det ønsket hun ikke. Jeg hadde avtale hos begravelsesbyrået senere den dagen og hadde fått beskjed om å ha avklart; sanger og salmer, utforming av dødsanonnse, minnestund-velge ut hvem som skulle inviteres dit mtp bestilling av kuverter, type kiste, blomster til båren og kirken osv, men hun mente jeg kunne skvise inn kafebesøk før jeg skulle til begravelsesbyrået. Frisør og sko ble det ikke noe av før begravelsen, for det maktet jeg ikke. Ts Anonymkode: 7b4b9...06c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #18 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og i alle tråder om at ingen tar kontakt etter et dødsfall framheves det at det alltid er bedre å ta kontakt med de etterlatte enn å la være, uansett hva man sier... Jeg skjønner at du ikke følte for en kafétur da, og det er selvfølgelig helt greit å si, men når hun strakte ut en hånd og ble avvist med at du hadde så mye å gjøre, er det litt spesielt å klage over at hun ghoster deg etterpå. Når noen sier at de er travelt opptatt med andre ting, er det normale å la dem være i fred. Anonymkode: b3361...c8 Jeg hadde verken tid (hadde masse forberedelser til jeg skulle til begravelsesbyrået) eller mentale krefter til å gå på kafé i byen. Hvor artig er det å sitte inne på en bråkete kafe når man er i sjokk og gråter? Ts Anonymkode: 7b4b9...06c 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #19 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tja, jeg tenker du hadde hatt godt av et par timer avbrekk på en kafe. Det er styrete med begravelse, men begravelsesbyrået fikser faktisk det meste, og når du er opptatt av frisør og sko så tenker jeg du ikke er så langt inni sorgen at ikke en tur på kafe hadde gjort de godt. Men du har tatt ditt valg og hun sitt, og sånn er det. Anonymkode: a9d30...998 Oj! Er du denne venninnen? Anonymkode: 39b9b...72a 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #20 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde verken tid (hadde masse forberedelser til jeg skulle til begravelsesbyrået) eller mentale krefter til å gå på kafé i byen. Hvor artig er det å sitte inne på en bråkete kafe når man er i sjokk og gråter? Ts Anonymkode: 7b4b9...06c Og det sier jeg jo at jeg skjønner, men jeg reagerer på at du kaller henne en dårlig venninne og klager over at hun ghostet deg, når det var du som avviste henne da hun faktisk tok kontakt. Andre mennesker er hverken synske eller tankelesere og kan ikke forutse akkurat hva som er riktig for akkurat deg i akkurat den situasjonen. Du sa du var opptatt og hun ga deg rom - det er ikke å ghoste noen. Anonymkode: b3361...c84 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå