AnonymBruker Skrevet 18. februar #41 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du må rett og slett skjerpe deg! Les Marit Kolby sin bok - hva og når skal vi spise. Spis ordntlig mat, protein og grønnsaker. Det er faktisk ikke så vanskelig. la vær å kjøpe søppelmat Anonymkode: 49bda...043 Skam hjelper ikke. Anonymkode: 7c813...555 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #42 Del Skrevet 18. februar T.S vær så snill å bestill time hos fastlegen. Begynn å gå litt hver dag. Bytt godteri i agurker tomater eller annen frukt. Når du kommer til doktoren si du vil inn på livsstilsendring kurs uten operasjon i den andre enden. Kurset er flere dager, du får sykemelding de dagene og dekke av reise i pasientreiser (hvis det er langt nok) det er mulig du må spleise på noe felles lunsj og frukt. Der vil du få hjelp til å plukke vekk uvaner og kanskje bytte til bedre mat. Livsstilsendringskurs heter det. Lykke til ♡ Been there done that. Anonymkode: 920bc...699 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #43 Del Skrevet 18. februar Jeg forstår at du er redd for operasjon, men i ditt tilfelle er det faktisk snakk om livreddende kirurgi! Det at du får gallesteinsanfall når du går mye ned i vekt er helt vanlig, dette kan ordnes med et enkelt dagkirurgisk inngrep. Det er ganske trygt å ta overvektskirurgi, og da har du 1-2 år på deg til å gå aktivt i terapi for dine spiseforstyrrelser. Jeg dømmer deg ikke, har vært der selv. Jeg hadde nok ikke vært i live idag uten operasjon med så stor overvekt jeg hadde. Måtte operere galleblæra etter en stund også, det gikk helt fint! Og smertene er helt borte. Anonymkode: fc7a5...f24 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #44 Del Skrevet 18. februar Først og fremst må du få bort det som skaper betennelse i kroppen. Kutt melk og gluten i en uke, du vil raskt få svar om dette vil hjelpe deg å stabilisere hormonsystemet ditt. Du vil merke betraktlig bedring om du gjør dette noen dager. Det er mye mat man kan spise som smaker godt som ikke er melk og gluten. Det er snakk om 1 uke. Uten å reparere tarmen og hormonsystemet ditt så vil ikke noe annet ha noe særlig nytte. Anonymkode: c6342...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #45 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da virker det som at du må ha mer langvarig hjelp. Endre rutiner, vaner, tanker om mat osv. tar lang tid. Tenk hvor lenge du har slitt med mat og vekt, da sier det seg selv at det vil ta veldig lang tid å få et normalt forhold til vekt og mat. Anonymkode: fa245...04e Ts: Slitt med overvekt i 20 år og fedme i ihvertfall 10-12 år av de. Anonymkode: aec3c...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #46 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår at du er redd for operasjon, men i ditt tilfelle er det faktisk snakk om livreddende kirurgi! Det at du får gallesteinsanfall når du går mye ned i vekt er helt vanlig, dette kan ordnes med et enkelt dagkirurgisk inngrep. Det er ganske trygt å ta overvektskirurgi, og da har du 1-2 år på deg til å gå aktivt i terapi for dine spiseforstyrrelser. Jeg dømmer deg ikke, har vært der selv. Jeg hadde nok ikke vært i live idag uten operasjon med så stor overvekt jeg hadde. Måtte operere galleblæra etter en stund også, det gikk helt fint! Og smertene er helt borte. Anonymkode: fc7a5...f24 Ts: Jeg er redd for å dø i narkose av gallesteins operasjon nå som jeg er så stor. Samme med slankeoperasjon. Anonymkode: aec3c...5a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #47 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts: Jeg er redd for å dø i narkose av gallesteins operasjon nå som jeg er så stor. Samme med slankeoperasjon. Anonymkode: aec3c...5a2 Da kan du melde deg på kurset jegvhar foreslått lenger oppe. Du får det via fastlegen. Anonymkode: 920bc...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #48 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): T.S vær så snill å bestill time hos fastlegen. Begynn å gå litt hver dag. Bytt godteri i agurker tomater eller annen frukt. Når du kommer til doktoren si du vil inn på livsstilsendring kurs uten operasjon i den andre enden. Kurset er flere dager, du får sykemelding de dagene og dekke av reise i pasientreiser (hvis det er langt nok) det er mulig du må spleise på noe felles lunsj og frukt. Der vil du få hjelp til å plukke vekk uvaner og kanskje bytte til bedre mat. Livsstilsendringskurs heter det. Lykke til ♡ Been there done that. Anonymkode: 920bc...699 Ts: Takk for troen på meg. Jeg har dessverre vært på den type kurs og brukt opp mulighetene mine. Så det er ikke noe alternativ. Anonymkode: aec3c...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 18. februar #49 Del Skrevet 18. februar Og så må du ikke tro at andre spiser så mye mer sunt enn deg, at de har sine egne hemmeligheter til å rase ned i vekt. Sånne midler finnes på apoteket, men ikke ta den veien. Vanlige middagstallerkener, typisk halv salat, lasagne, potetmos. Spiser kanskje ikke så mye til frokost, men en-to skiver, fyldig salat til lunsj, varierer, havregrøt etc. Unngår brus, juice, saft, drikker sitronvann, lar vel ikke greier ligge i kjøleskapet over tid. Fyller på med kakao med havremelk uten sukker etc. Det å være sunn angår deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #50 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts: Takk for troen på meg. Jeg har dessverre vært på den type kurs og brukt opp mulighetene mine. Så det er ikke noe alternativ. Anonymkode: aec3c...5a2 Da ber du om henvisning til et annet sykehus for å prøve på nytt. Anonymkode: 920bc...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #51 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ønsker ikke operasjon? Men vil du veie 146 kg da? Noe drastisk må jo skje. Jeg gikk fra 130 kg til 75 kg med gastric bypass. Har vært vektstabil i 7 år. Aktiv og frisk! Anonymkode: 335b9...d20 Tåpelig å skryte over å ha gått ned i vekt med en operasjon. 130 kg, så hadde du fint greid å gå ned i vekt med livsstilsendring, med mindre man lider av fysisk handicap. Ts, slutt å spis godteri! Beveg deg hver dag, kommer du deg ut på en gåtur, så får du også mer energi. Ikke legg lista for høyt på trening og kosthold i starten. Start meg en gåtur på 30-60 min hver dag. Kutt ut alt usunt, unn deg noe godt på helg. En liten sjokolade og èn brus. Det finnes mye god mat som er sunn og slankende, du trenger ikke spise kokte grønnsaker og fisk hver dag. Anonymkode: 1dfa8...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #52 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts: Jeg er redd for å dø i narkose av gallesteins operasjon nå som jeg er så stor. Samme med slankeoperasjon. Anonymkode: aec3c...5a2 Narkose er tryggere enn å være så stor som du er nå. De sykehusene som utfører overvektskirurgi er vant med å håndtere så store pasienter i narkose, de hadde ikke gjort det hvis de ikke mener det er forsvarlig. Anonymkode: fc7a5...f24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #53 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Narkose er tryggere enn å være så stor som du er nå. De sykehusene som utfører overvektskirurgi er vant med å håndtere så store pasienter i narkose, de hadde ikke gjort det hvis de ikke mener det er forsvarlig. Anonymkode: fc7a5...f24 Det er vanlig å få beskjed om å gå ned i vekt i forkant av en operasjon. Anonymkode: 1dfa8...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #54 Del Skrevet 18. februar Hoia skrev (6 minutter siden): Og så må du ikke tro at andre spiser så mye mer sunt enn deg, at de har sine egne hemmeligheter til å rase ned i vekt. Sånne midler finnes på apoteket, men ikke ta den veien. Vanlige middagstallerkener, typisk halv salat, lasagne, potetmos. Spiser kanskje ikke så mye til frokost, men en-to skiver, fyldig salat til lunsj, varierer, havregrøt etc. Unngår brus, juice, saft, drikker sitronvann, lar vel ikke greier ligge i kjøleskapet over tid. Fyller på med kakao med havremelk uten sukker etc. Det å være sunn angår deg. Ts: Problemet mitt er egt ikke maten eller mat mengden ihvertfall. Jeg prøver å spise lite. Noe som ender med søtsug ut av en annen verden. På jobb spiser jeg nesten ikke fordi jeg vil ikke være hun tjukke som spiser. Så jeg spiser kun to måltider og da for det meste etter 18. Og da nesten ikke mat, men godteri og da smågodt. Anonymkode: aec3c...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #55 Del Skrevet 18. februar Veide 140 kg i 2021. Er nå 54. Det er fult mulig. Du har tydeligvis et problem med mat. Operasjon vil ikke endre det. Alt handler om mat, du må ikke trene. Skal ikke store endringer til for å gå ned i vekt. Kom tilbake å si at det er vanskelig når du er på rundt 60 kg. Å gå ned i vekt når man er normalvektig, det er vanskelig det. Anonymkode: bda00...eed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #56 Del Skrevet 18. februar Jeg er kun noen kilo overvektig nå, men jeg har alltid hatt et problem med for høyt matinntak og, klarer ikke slutte å spise før det gjør vindt i magen. Er aldri sulten, for jeg spiser lenge før jeg kjenner sultfølelsen. Jeg dytter i meg alt, og har alltid en unnskyldning for å spise litt ekstra eller «bare en til», i tillegg til et helt måltid mellom to måltider. for litt siden begynte jeg å se på 1000 lbs sisters. Jeg skjønte at jeg egentlig er som de. Tusenvis av unnskyldinger, tafatte, deprimerte, og rett og slett late uten evne til å tenke fremover, forstå konsekvenser og aller mest; uten evne til å gidde å gjøre noe med det. så da gjorde jeg noe med det, da. Jeg modererte maten jeg spiste (endret ikke mat, kun mengde), og jeg begynte å bevege på meg. det er den eneste løsningen. Anonymkode: 94a5b...fb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 18. februar #57 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts: Problemet mitt er egt ikke maten eller mat mengden ihvertfall. Jeg prøver å spise lite. Noe som ender med søtsug ut av en annen verden. På jobb spiser jeg nesten ikke fordi jeg vil ikke være hun tjukke som spiser. Så jeg spiser kun to måltider og da for det meste etter 18. Og da nesten ikke mat, men godteri og da smågodt. Anonymkode: aec3c...5a2 Da har du kanskje satt deg selv på sidelinjen? Når du klarer å friste deg med mat som er fristende, vil sukkerbehovet dempe seg. Jeg kjenner det veldig godt nå som jeg har spist masse godteri og sjokolade, kjenner på et sug,men jeg vet at hvis jeg bytter det ut med te med sitron, honning, kakao uten sukker m havremelk så gir det seg når det er ute av kroppen, da kan du begynne å fylle på med vann du tapper her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #58 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts: Problemet mitt er egt ikke maten eller mat mengden ihvertfall. Jeg prøver å spise lite. Noe som ender med søtsug ut av en annen verden. På jobb spiser jeg nesten ikke fordi jeg vil ikke være hun tjukke som spiser. Så jeg spiser kun to måltider og da for det meste etter 18. Og da nesten ikke mat, men godteri og da smågodt. Anonymkode: aec3c...5a2 Da spiser du for lite, og ender opp med cravings. Du må finne noe som fungerer for deg. Spis kalorifattig mat som du kan spise mengder av. Du kan gjerne spise to pizza stykker en lørdagskveld, så har du en stor salat ved siden av. Drikk mye vann til maten. Også må du tåle å være sulten selv når måltidet nettopp er over. Det vil etter en stund endre seg, magesekken din rommer enormt mye, og den må venne seg til mindre mat for at metthetsfølelsen skal komme etter mindre måltider. Godteri må du ærlig talt kutte helt ut. Hvorfor gir du snart opp, når du ikke engang har kuttet ut godteri?! Anonymkode: 1dfa8...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #59 Del Skrevet 18. februar Hoia skrev (1 minutt siden): Da har du kanskje satt deg selv på sidelinjen? Når du klarer å friste deg med mat som er fristende, vil sukkerbehovet dempe seg. Jeg kjenner det veldig godt nå som jeg har spist masse godteri og sjokolade, kjenner på et sug,men jeg vet at hvis jeg bytter det ut med te med sitron, honning, kakao uten sukker m havremelk så gir det seg når det er ute av kroppen, da kan du begynne å fylle på med vann du tapper her og der. Å spise søt mat, om det er kunstig søtningsmiddel eller honning/te vil normalt sett øke søtsuget. Det beste er å venne kroppen av med søte matvarer. Anonymkode: 1dfa8...b03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #60 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): irreversible komplikasjoner. Om du ikke gjør noe, så blir det irreversible komplikasjoner. Gjør du noe så blir det bedre iallefall. Håper det ordner seg ❤️ Anonymkode: d46e0...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå