Gå til innhold

Baby får jeksler...jeg er helt ferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og gråter og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...

Baby på 1 år får jeksler (tre på en gang), og er ute av seg. Han er en ellers rolig gutt men skriker nå 90% av sin våkentid. Han har fått paracet, men pakningen sier ikke mer enn hver 6. time og det er nå en time siden sist (uten effekt) så jeg kan ikke gi mer. 

Han vil ikke spise og han vil ikke drikke. Han får litt pupp, men jeg holder på å bli gæren av å ha ham på brystet 24/7. Han tar litt saft og han har våte bleier så han er ikke dehydrert. Men han skriker. Og skriker.

Mannen er bortreist på vinterferie med sine særkullsbarn. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har vært våken siden 3.30 da han våknet første gang. 

Nå tar jeg ham bare gråte fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg som verdens verste mor. 

Anonymkode: c2e7a...455

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er tungt å stå i de der situasjonene alene  :( Hvor man virkelig trenger avløsning men ikke  har noen å bytte med. Har vært der. Da er det av og til man må gå på et annet rom i noen minutter for å samle seg.

Anonymkode: f0d4c...473

• Liker 1
Skrevet

Du er langt fra en dårlig mor, dette kan du ikke noe for. Dette går over, og det du kan gjøre i mellomtiden er å gi nærhet og trøst. Har du ørepropper? Bruk det, du er fremdeles tilstede, men sparer deg selv litt. 

Anonymkode: 63f1f...06c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du noen i familien som kan komme hjem til deg  og avlaste deg litt ? 

Anonymkode: 26e36...faf

Skrevet

Prøv å smør litt flytende Paracet på gommene i stedet for å gi stikkpille,el.l. Flytene Paracet bedøver lokalt også

Anonymkode: 8896f...8a7

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd sånn middel for tenner som man gnir over gommen? Du kan også ringe legevakten ikveld og forhøre deg, eller legen i morgen, men her anbefalte de kombinere flytende Ibux og paracett og dette for gommen :) 

Anonymkode: b793f...0ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du prøvd sånn middel for tenner som man gnir over gommen? Du kan også ringe legevakten ikveld og forhøre deg, eller legen i morgen, men her anbefalte de kombinere flytende Ibux og paracett og dette for gommen :) 

Ja, ibux kan man kanskje gi fra 1 år? 🤔

Anonymkode: f0d4c...473

Skrevet

Så vondt er det ikke og få jeksler men det kan nok forstyrre søvnen litt. Jeg tror mer han griner fordi han er trøtt. Legg dere i sengen sammen, amme og sov. 

Anonymkode: ca330...a54

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitter her og gråter og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...

Baby på 1 år får jeksler (tre på en gang), og er ute av seg. Han er en ellers rolig gutt men skriker nå 90% av sin våkentid. Han har fått paracet, men pakningen sier ikke mer enn hver 6. time og det er nå en time siden sist (uten effekt) så jeg kan ikke gi mer. 

Han vil ikke spise og han vil ikke drikke. Han får litt pupp, men jeg holder på å bli gæren av å ha ham på brystet 24/7. Han tar litt saft og han har våte bleier så han er ikke dehydrert. Men han skriker. Og skriker.

Mannen er bortreist på vinterferie med sine særkullsbarn. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har vært våken siden 3.30 da han våknet første gang. 

Nå tar jeg ham bare gråte fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg som verdens verste mor. 

Anonymkode: c2e7a...455

1. Det tar inntil en time før paracet virker for fult

2. Har du is eller lignende i fryseren barnet kan få for å kjøle ned og lette smerter?

3. Er faktisk lov å ringe legevakt og spørre.

4. Du er verdens beste mor. Dette er heftig med så mange tenner på en gang.  Og vondt. Trøsten er at det er snart over og det er begrenset antall med tenner og jeksler man får 

Anonymkode: 6c6c3...a83

• Liker 4
Skrevet

Har du saftis? Det kjøler og lindrer litt. Og noe veldig spennende på tv, som kan distrahere, kan kanskje gi deg litt avlastning.

Anonymkode: 09e77...e13

Skrevet

Hvis man mener is som i form av isbiter man legger i en sokk osv så vær forsiktig mht risiko for frostskader. Man kan fukte en klut, legge den i fryseren litt og la barnet gnage etter at kluten er tatt opp og har ligget litt i romtemperatur slik at den ikke er iskald. 

Anonymkode: bf9eb...29d

• Liker 3
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Så vondt er det ikke og få jeksler men det kan nok forstyrre søvnen litt. Jeg tror mer han griner fordi han er trøtt. Legg dere i sengen sammen, amme og sov. 

Anonymkode: ca330...a54

Så vondt er det ikke? Det kan være ganske vondt jo. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man mener is som i form av isbiter man legger i en sokk osv så vær forsiktig mht risiko for frostskader. Man kan fukte en klut, legge den i fryseren litt og la barnet gnage etter at kluten er tatt opp og har ligget litt i romtemperatur slik at den ikke er iskald. 

Anonymkode: bf9eb...29d

Saftis eller vanlig is mente jeg. Men ditt forslag med klut er genialt.  

Anonymkode: 6c6c3...a83

• Liker 1
Skrevet

Ååå, det er grusomt! Vårt barn har også blitt truffet så ekstremt hardt ved tannfrembrudd. Kald agurk å bite på og tannbørste å leke med har vært helt gull... sammen med bæresele. Og herregud som jeg har bært.

Her har det også kun funket med Kald frukmos når det hsr stormet som verst, og Kald melk.

Ellers Ingen gode råd, dessverre!

Anonymkode: e4a68...577

• Liker 2
Skrevet

Drit i paraceten og gi flytende Ibux. 

Det eneste som fungerte her… tannfrembrudd var et HELVETE her! Vi var helt på felgen alle sammen. En dose ibux før leggetid og vi fikk noen gode timer. Våknet han igjen fikk han en ny dose på natten. Da sov han godt. 

Anonymkode: d7ef6...0c3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Og livsfarlig! Tannleger anbefaler absolutt ikke dette og syns det er helt vilt at dette selges reseptfritt på apotek! 

Anonymkode: 8fd7d...c5e

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke anbefalt å bruke det: 

https://www.dmp.no/nyheter/bruk-av-dentinox-naf-ved-tannfrembrudd-bor-begrenses

Anonymkode: 85c43...cff

Det står det bør begrenses. Ikke at det ikke er anbefalt. Det sier seg selv å gi det daglig tre ganger om dagen i 20 uker ikke er helt heldig, uansett hva det er? 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...