AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Jeg har nå hatt sex med ei som var plan å bruke kondom, men endte med uten da hun foretrekker det. Jeg har ikke hatt sex ubeskyttet tidligere, alltid brukt kondom så har ikke mye greie på hvordan test fungerer hvor tidlig etter sex kan jeg teste meg? Hvordan tester jeg meg, må jeg til fastlegen eller finnes det hjemmetest som f.els covid? Vil teste meg for alle sykdommer for å være sikker Anonymkode: e2a62...d37
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Test deg hos lege, det er gratis og dikterer svar enn ved hjemmetest. I tillegg til at hjemmetesting er dyrt så er det også begrenset hva en kan teste seg for. Ring lege og bestill time. Hiv må testes etter en stund. Anonymkode: ebc5b...47d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 *Sikrere svar skulle det stått. Ikke dikterer. Anonymkode: ebc5b...47d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Test deg hos lege, det er gratis og dikterer svar enn ved hjemmetest. I tillegg til at hjemmetesting er dyrt så er det også begrenset hva en kan teste seg for. Ring lege og bestill time. Hiv må testes etter en stund. Anonymkode: ebc5b...47d Takk for svar, da ringer jeg legen i morgen Anonymkode: e2a62...d37
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Brukte hun prevensjon? Hvis ikke må hun teste seg for graviditet om noen uker🤭 Anonymkode: e21a9...f49 3
Sofakona Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Brukte hun prevensjon? Hvis ikke må hun teste seg for graviditet om noen uker🤭 Anonymkode: e21a9...f49 Ja dette er vel like viktig det...spør henne om det 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Brukte hun prevensjon? Hvis ikke må hun teste seg for graviditet om noen uker🤭 Anonymkode: e21a9...f49 Ja, hun har spiral Anonymkode: e2a62...d37 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 Sofakona skrev (15 minutter siden): Ja dette er vel like viktig det...spør henne om det Hun har spiral ☺️ Anonymkode: e2a62...d37 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 Hjemmetestene er ikke sikre. Ikke bruk dem. Hvis du er ungdom kan du sjekke ut aldersgrensene på HFU så du kan gå dit og teste deg. Da går man på en do og leverer urinprøve i en postkasse. Noen steder er aldersgrensen på HFU 25 år, andre steder 21 mener jeg på. Er du student så har man studenthelsetjeneste og da har vel de fleste campus også toaletter der man kan teste seg. Ellers er det fastlege. Du må vente 14 dager før du kan teste deg for klamydia og gonoré. Anonymkode: e8510...13c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 Som man reder ligger man. Husk å teste deg for hiv også. Anonymkode: e21a9...f49
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 Forresten så tester man ikke for "alle kjønnssykdommer", da du ikke får teste for blant annet mycoplasma genitalis uten symptomer, og syfilis er f.eks sjeldent i Norge og spesielt blant heterofile. Ved HIV må man vente 12 uker og det er uansett slik at noen ikke har lov til å ha samleie med deg uten å informere om HIV og smitte ved vaginalt samleie er uansett svært lav i dag ved HIV-medisiner hos de som har HIV. Du kan heller ikke få testet deg for HPV for det ville jo vært veldig mange typer å teste for og det har ikke nødvendigvis en betydning for deg om du har en høyrisiko HPV med mindre du gav henne oralsex og man tester uansett ikke for det i hals med mindre du har forstadie til kreft i hals. Hvis du skulle ha blitt smittet av Herpes Simplex kan du ikke uansett behandle dette utenom når du får blemmer, og det er isåfall blemmene man tester, så da må du vente til du evt får blemmer da. Anonymkode: e8510...13c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som man reder ligger man. Husk å teste deg for hiv også. Anonymkode: e21a9...f49 Nei, det er ingen anbefaling om at man skal teste seg for HIV etter ubeskyttet samleie med mindre det har vært høyrisiko (menn som har sex med menn og ubeskyttet sex mellom de), men da bør man uansett oppsøke legevakt for PreP hvis man har hatt det. Anonymkode: e8510...13c
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 Sofakona skrev (2 timer siden): Ja dette er vel like viktig det...spør henne om det Hun dukker vel opp om en 9 måneders tid vel ?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 Det er ikke verdens undergang å få barn tidlig, men det kan bli vanskeligere å få lån. Dessuten er det noe dritt å få herpes. Mange har det, og det er ingenting å skamme seg over, men det er plagsomt og du blir aldri kvitt det. Så med mindre du ønsker barn, og du ønsker å være med den samme jenta livet ut, så burde du nok bruke kondom. Anonymkode: 66524...adf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå