AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Hva gjør du i påsken? Noen tradisjoner? Hva betyr påsken for deg sånn generelt? Liker du å pynte eller er ikke det så nøye? Anonymkode: 0d040...e73
skreppamedleppa Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Elsker påsken 🐥🐣En hedensk vårfest..🪻 Det er krimbøker og krim på tv/streaming. Det er rødvin i sofakroken og påskegodis. Påskepynt? Selvsagt.. Det går mot lysere og lysere tider, vi snur klokken rett veiDet er vår ute og det blir noen dagsturer med hjemmebakte sjokolade/appelsin kjeks, kakao, appelsin, Solo, kvikklønsj og grillpølser eller mer avansert i sekken samtidig som vi fyrer opp bål i skauen, (selvsagt ikke i øs pøs men om været tillater det, jeg er påskeopptimist!! 😎) Det er vennetreff og slarafenliv. Påsken er lammelår og lammegryte og seine fantastiske brunsjer med riktig godt pålegg... Påsken er vårtid, ingenting haster tid, stille tid, pysj tid, kaffeslumring på sengen tid... Frihet! 3 1
Fant80 Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Påske betyr ferietid. Så sayonara Norge! Kan ikke vente med å komme meg bort fra dette hølet.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Nei. Tar kanskje en tur på hytta hvis været er ok, og jeg håper å få med eldstemann i skibakken. Ellers blir det nok rolig, med et minimum av påskepynt og påskeegg. Anonymkode: 749d3...1cd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Familieselskap, tur med pølsegrilling på bål, grille på verandaen og slappe av. Anonymkode: 89e16...afb
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Skal bare ha hjemme påske men deilig med fri Pynte litt, rydde litt, spise god mat og slappe av Anonymkode: e2f9a...368
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 For meg er påsken den største kristne høytiden. Så jeg håper å få med meg et eller flere møter i menigheten. Ellers er påske å spise god mat, være i hagen om snøen er smeltet. Og være sammen med familien. Anonymkode: 9199b...14e 1
Arkana Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 Vi pleier å kose oss med god mat (og lammestek på 2. påskedag), mye brettspill, tur til Folkemuseet, påskeeggjakt, krim på TV og generelt avslappede dager hvor vi gjør de som faller oss inn. Vi pynter litt, med f.eks. fine kyllinger og kaniner, påskeduk som svigermor broderte, gule lys osv.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 Vi har egentlig ingen faste tradisjoner i påska, det kommer an på hvor vi tilbringer den. I år blir vi kun to, da tenåringen reiser til sør-Frankrike til farmor og farfar. Så jeg og min mann tar bypåske. Så får vi se hva vi finner på de dagene. Håper på finvær, så vi kan gå turer og kanskje ta en øl i sola. Anonymkode: ff7f8...41e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 Elsker påske! Masse fri! Bor på sørlandet og elsker hjemmepåske. Ofte så er det fint vær, men lite snø. Deilig å gå tur i skogen, langs sjøen. Gjøre klar uteplassen, og kose seg i sola på terrassen med en god krimbok og appelsin. Jeg pynter til påske ja, ikke så mye som til jul, men litt blir det. For kosens skyld. Elsker gult og pastellfarger. Anonymkode: 47f67...8de 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 For meg som er personlig kristen, så se jo påsken en av dem viktigste høytidene. Vet påsken var før Jesus død, men det var nå i den høytiden han døde og sto opp. Det blir hjemmepåske her, men det blir fint det. Vi har planer om og samles noen venner til tradisjon grilling og påskeegg jakt i en park nær her vi bor. Det blir og spise god mat og godis og egg hører med. Så blir det en tur i menigheten 2 påskedag, er ikke noe før det da dem fleste er bortreist. Håper jo på deilig vår og ikke snø, men blir det snø så har vi mulighet til og gå på ski i nærheten. Anonymkode: 3ccf2...8b8 1
Brunhilde Skrevet 24. februar 2024 #12 Skrevet 24. februar 2024 Jeg feirer som @skreppamedleppa, hun summerte påska opp på en fortreffelig måte. Jeg pynter litt, med malte egg og gule duker, inviterer venner på lammelår med tilbehør og rødvin en av dagene i påska. Ellers går jeg tur, ser krim på tv, leser krim og koser meg med stille dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå