Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt på ei lueoppskrift, og er overhodet ikke vant med å stikke etter oppskrift. Lurer på en ting:

Øreklaffer først. Det står at etter opplegg og økning på annen hver pinne, skal jeg strikke 23 pinner uten å øke. Vil det si at en pinne er èn enkelt pinne, eller kan det være to pinner de mener (altså frem og tilbake) jeg syns øreklaffen ser altfor liten ut med bare 23 enkle pinner....

Hjelpes meg! (hadde håper å slippe å ringe mamsen sååå fort)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strikker du rett på den ene siden og vrang på den andre siden, slik at det blir glatt?

Har du bilde av lua? Så ser du kanskje hvor lang øreklaffen skal være.

Jeg tror det er 23 pinner til sammen. 2 pinner er altså fram og tilbake. Men jeg har ikke så veldig mye erfaring.

Skrevet

I følge min mor som er en strikkemester så er det 23 pinner man mener.

Altså 23 "omganger"

Skrevet

Har du prøvd å strikke en liten prøvelapp for å se om du har valgt rett pinnestørrelse i forhold til hvor stramt du strikker? Det kan være at du bør bruke tykkere pinner dersom du strikker stramt.

Skrevet
I følge min mor som er en strikkemester så er det 23 pinner man mener.

Altså 23 "omganger"

Ut fra min "gamle" forståelse så er to pinner èn omgang, men det må være feil i dette tilfellet.

Jeg strikker ikke for stramt, d har jeg testet.

Etter bildet av lua, skal øreklaffene være mye lengre enn de ble med bare 23 enkeltpinner..

Jeg blir helt oppgitt jeg. hender det at det står feil i oppskrifter. Det er et hefte fra Dalegarn.

Skrevet

Strikk dem slik du vil ha dem. Du trenger jo ikke følge oppskriften til punkt og prikke alltid.

Skrevet
Ut fra min "gamle" forståelse så er to pinner èn omgang, men det må være feil i dette tilfellet.

Jeg strikker ikke for stramt, d har jeg testet.

Etter bildet av lua, skal øreklaffene være mye lengre enn de ble med bare 23 enkeltpinner..

Jeg blir helt oppgitt jeg. hender det at det står feil i oppskrifter. Det er et hefte fra Dalegarn.

Lilla lue?

Det skal være 23 enkeltpinner, og det blir stort nok.

Skrevet
Lilla lue?

Det skal være 23 enkeltpinner, og det blir stort nok.

Takk Allium. Det er nok den lua ja! Merkelig at jeg syns de se så små ut, men så strikker jeg jo den midterste størrelsen da, og den på bildet er jo en voksen modell. Kanskje d er derfor.

Takk for at dere tok dere tid til å hjelpe meg!

Skrevet
Takk Allium. Det er nok den lua ja! Merkelig at jeg syns de se så små ut, men så strikker jeg jo den midterste størrelsen da, og den på bildet er jo en voksen modell. Kanskje d er derfor.

Takk for at dere tok dere tid til å hjelpe meg!

Det er 23 på voksenmodellen også. Når du får på rillekanten i rosa, blir det mer enn stort nok.

Jeg har strikket til meg selv. Får mye hyggelige kommentarer for den lua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...