AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Prøver å lage noe ut av det jeg har i skapet. Har Toro kremet skogsoppsuppe. Kan jeg lage den også sprøstekte Gilde stjerne bacon, tørrsaltet? Har ikke creme fraiche, men har kesam mager og gresk yoghurt, kan jeg tilsette litt av det, eller passer det ikke? Har også en liten hermetisk boks med kantareller, kan de være gode oppi? Lett dryss med Parmesan på toppen eller blir alt dette bare tull? Anonymkode: d08b6...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Høres bra ut. Jeg ville brukt kesam. Kesam skal ikke varmes opp/kokes, så tilsett rett før servering. Anonymkode: 128f8...af8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Høres ut som noe lignende jeg kunne laget. Alt passer bra sammen der Anonymkode: bb5d0...da5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Supert! Takk. Da tester jeg ut. Ts Anonymkode: d08b6...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Jeg har alltid bacon eller spekeskinke på soppsuppe. Men hermetisk kantarell hører ikke hjemme i noe mat, utenom grisemat... Det er lite som ødelegger mat så mye som hermetisk sopp.... Anonymkode: 53d51...952 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har alltid bacon eller spekeskinke på soppsuppe. Men hermetisk kantarell hører ikke hjemme i noe mat, utenom grisemat... Det er lite som ødelegger mat så mye som hermetisk sopp.... Anonymkode: 53d51...952 Ja vel? Jeg har aldri smakt de før. Det er hele kantareller på boks. Ikke mye, 100 gram. Står at de kan brukes til supper, sauser og gryter? Er de ikke spiselige, må jeg kaste de? Ts Anonymkode: d08b6...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja vel? Jeg har aldri smakt de før. Det er hele kantareller på boks. Ikke mye, 100 gram. Står at de kan brukes til supper, sauser og gryter? Er de ikke spiselige, må jeg kaste de? Ts Anonymkode: d08b6...6fd Selvfølgelig kan du bruke de! Ta å stek de i tørr panne og sleng de i suppa. Ikke hør på sånne sure innlegg. Anonymkode: 78d13...f80 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja vel? Jeg har aldri smakt de før. Det er hele kantareller på boks. Ikke mye, 100 gram. Står at de kan brukes til supper, sauser og gryter? Er de ikke spiselige, må jeg kaste de? Ts Anonymkode: d08b6...6fd Klart de er spiselige. Det vedkommende forsøker å formidle er at de personlig ikke synes hermetisk sopp er noe godt og at de ikke vil bruke det i maten de lager selv. Det betyr ikke at DU ikke kan bruke hermetisk sopp til akkurat hva du vil. Kjør på Anonymkode: c50c9...909 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 Takk, da freser jeg de lett i panna og kanskje tar på et lite dryss pepper og putter de i suppa. Ts Anonymkode: d08b6...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 Ja, det høres ihvertfall godt ut. Anonymkode: 311ea...ec7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Prøver å lage noe ut av det jeg har i skapet. Har Toro kremet skogsoppsuppe. Kan jeg lage den også sprøstekte Gilde stjerne bacon, tørrsaltet? Har ikke creme fraiche, men har kesam mager og gresk yoghurt, kan jeg tilsette litt av det, eller passer det ikke? Har også en liten hermetisk boks med kantareller, kan de være gode oppi? Lett dryss med Parmesan på toppen eller blir alt dette bare tull? Anonymkode: d08b6...6fd Jeg ville tilsatt kesam og yoghurt og kantareller. Og så ville jeg toppet suppen med sprøstekt bacon etterpå. Dersom du har baconet oppi så blir det ikke sprøtt, og da er jo mye av moroa med bacon vekke. Og, du? Dersom du ikke vanligvis spiser kantarell: det er en sopp som blir ansett som tungfordøyelig. Så vær forsiktig med dem om du eller noen i familien har lett for å få magevondt av mat. Anonymkode: 75db3...0d8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville tilsatt kesam og yoghurt og kantareller. Og så ville jeg toppet suppen med sprøstekt bacon etterpå. Dersom du har baconet oppi så blir det ikke sprøtt, og da er jo mye av moroa med bacon vekke. Og, du? Dersom du ikke vanligvis spiser kantarell: det er en sopp som blir ansett som tungfordøyelig. Så vær forsiktig med dem om du eller noen i familien har lett for å få magevondt av mat. Anonymkode: 75db3...0d8 Takk, ja ha tenkt å drysse bacon på toppen. Jeg elsker sopp og er godt vant til å spise det, har bare aldri prøvd hermetiske før. Ts Anonymkode: d08b6...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 Ville dere tatt parmesan på. Lite dryss på toppen før jeg legger på bacon, eller ikke? Ts Anonymkode: d08b6...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville dere tatt parmesan på. Lite dryss på toppen før jeg legger på bacon, eller ikke? Ts Anonymkode: d08b6...6fd Jeg ville helt klart toppet med parmesan, om du har. Parmesan er kjempegodt sammen med både sopp og bacon. Ang. de hermetiske kantarellene: Jeg synes hermetiske kantareller funker mye bedre enn hermetisk sjampinjong (selv om de selvsagt ikke er i nærheten av ferske), men gi dem gjerne en god bruning i panna før du putter dem i gryta. Anonymkode: 2ec0e...db3
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 Ja det kan det sikkert 😉 husk og bruk riktig sopp 😀
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 Takk for all hjelp, da har jeg spist og det var godt! Stekte soppen helt tørr i panne med litt pepper. Hadde en skje kesam i suppetallerken. Helte suppa over og rørte kesamen ut, toppet med tørristet kantarell og sprøstekt bacon. Har spist 3 slike tallerkener nå. Dette kan jeg lage igjen og soppen ble bra ☺️ Droppet parmensanen. Takk. Ts Anonymkode: d08b6...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 Alt KAN være godt, selv å drite i soppen kunne sikkert vært godt, spørsmålet er bare om du vil prøve. Anonymkode: 19828...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå