AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Vi fikk vårt første barn for 2 år siden. Har ikke planer om fler med det første, så har solgt unna mye utstyr pga plassmangel. Nå venter broren min barn og det er forventning om at vi skal gi bort det vi ikke bruker lengre. Svigersøsteren min vil ikke snakke med meg og broren min kommer kun på besøk eller snakker med oss når vi tar kontakt. Og vi har rett og slett gitt opp. Fikk melding om at det var fint hvis de kunne få utstyret vi ikke brukte lengre. Sa rett ut at de kunne få kjøpe noen ting til en billigere sum, evt låne det vi har fått av foreldrene våre. Jeg fikk en kjempestygg melding tilbake om hvor egoistisk jeg var, spørsmål om hva jeg hadde imot dem og om jeg virkelig hadde samvittighet til å tjene penger på dem. Dem sitter begge med millionlønninger, mens jeg akkurat var ferdig utdannet og hadde passe dårlig råd da vi fikk vårt første barn. Kjøpte også noe brukt. Mye av utstyret vi har er likevel i god stand fremdeles. Er jeg urimelig? Eller er det ventet at man skal gi bort utstyr til søsken? Anonymkode: c6437...b61 3 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Lol. Hadde ikke gitt bort i din situasjon nei. Makan til frekkhet Anonymkode: f6af8...414 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dem sitter begge med millionlønninger, mens jeg akkurat var ferdig utdannet og hadde passe dårlig råd da vi fikk vårt første barn. Kjøpte også noe brukt. Drit i dem! Det blir bare trøbbel av å låne vekk ting. Det kan bli borte, ødelagt etc. Med dårlig forhold vil det aldri gå Anonymkode: 917e1...b2d 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 De kan ikke forvente en dritt. Det er mange tusen kroner det er snakk om kun i klær det første året. Jeg hadde ikke gitt bort. Vi brukte kanskje 30-40 000 kr på alt utstyr det første året. Ganske frekt å tro man skal få/låne det gratis når man kan selge og faktisk få tilbake en del tusenlapper. Vogn, bilstol med base, vippestol, stellebord, bedside crib, sprinkelseng, klær, bæresele, smekker, inne/uteklær, leker, babygym ++ Er en del tusenlapper det der. Anonymkode: a466d...9fd 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 Send noen bilder av ting de kan få låne eller få gratis. Det utstyret du vil selge kan du jo sende bilde av nyprisen fra f.eks barnashus og si at de kan få det til halve prisen. Om de synes du er urimelig så får du bare si at pengene dine ikke vokser på trær og at de får høre med noen andre om de synes du er urimelig. Anonymkode: e92dd...d79 2 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Ikke gi de så mye som en lite sokk engang. Hvis de drar frem kortet om å tjene penger på dem han du vende det tilbake. Hvorfor du skal tape penger på dem. Anonymkode: 07bed...a1d 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 23 hours ago, AnonymBruker said: Er jeg urimelig? Eller er det ventet at man skal gi bort utstyr til søsken? Anonymkode: c6437...b61 Du valgte å svare på den mest provoserende måte, og du kunne ha rettet opp i misforståelsen tidligere. Anonymkode: 607dc...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 Vi får en del utstyr av søsken, men det de kunne ha solgt videre for en del penger kjøper vi av dem, eller gir tilbake når vi har brukt så de kan selge det da. Synes det er helt innafor. Vi har ca samme inntekt. Anonymkode: cc170...372
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 Ville bare solgt på finn.no, og så sagt at dere har kvittet dere med alt utstyret. Hva skal de gjøre? Bryte seg inn i bodene deres for å sjekke om dere har solgt utstyret eller ikke? Anonymkode: 05ed4...48e 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 Jeg hadde gitt bort utstyret, hadde ikke falt meg inn å selge ting som familie kunne ha nytte av. Man får lite for det brukt men det koster masse å kjøpe. Gjetter at broren /svigersøsteren din synes du er kjip av andre grunner hvis de ikke vil snakke med deg, og at du ikkder avden mest omtenksomme typen.. Anonymkode: f4e96...eaa
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Skrevet 19. februar 2024 Nå har du en mulighet til å bedre forholdet, ved å være en snill og omtenksom tante. Familie er viktigere enn brukt babyutstyr, ogdet høres som om dere trenger å reparere forholdet. Du bør være grei selv om de tjener mer enn deg. Anonymkode: f4e96...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå