AllahBallah Skrevet 18. februar 2024 #21 Skrevet 18. februar 2024 Du må behandle en valp som du behandler et lite barn, når den biter, må du bare vise den mer kos og kjærlighet. Sannsynligvis blir du forbannet når valpen biter, og det merker den. Det vil bare forsterke den uønskede atferden. Neste gang valpen biter, kos mer med den og si: Du får lov til å bite du, du er jo bare en liten valp. Samtidig som du distraherer den med en bite-leke som den kan bite/leke med. Hilsen Hundehviskeren. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #22 Skrevet 18. februar 2024 Hva tror du tispemor gjør når valpene er for voldsomme ? Anonymkode: 0b457...1d7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #23 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva tror du tispemor gjør når valpene er for voldsomme ? Anonymkode: 0b457...1d7 Valpemor vil gi en verbal advarsel og/eller vandre vekk. Når valpene er på denne alderen, er valpemor uansett lei valpene og har ikke så mye med de å gjøre. Valper lærer bite inhibition fra hverandre: de biter hverandre, og fra de subtile, kompliserte signalene de gir hverandre, vil de etterhvert bli mykere i munnen og ikke bite så hardt. Valpebiting er en del av utviklingen til en valp, og det vil gå over helt av seg selv. Tenker du at ts skal prøve å imitere en hund eller en valp? Det er like dumt som å skulle prøve å imitere en hest eller en fugl. Vi imiterer ikke dyrene vi prøver å kommunisere med, for selv om vi hadde full forståelse over de bittesmå, subtile signalene og timingen, har vi uansett ikke anatomien til å etterligne det. Det er umulig, og upraktisk med tanke på at vi har langt bedre og effektive måter å, kommunisere med dyr på. Anonymkode: 3d7ca...e61 7 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #24 Skrevet 19. februar 2024 AllahBallah skrev (15 timer siden): Du må behandle en valp som du behandler et lite barn, når den biter, må du bare vise den mer kos og kjærlighet. Sannsynligvis blir du forbannet når valpen biter, og det merker den. Det vil bare forsterke den uønskede atferden. Neste gang valpen biter, kos mer med den og si: Du får lov til å bite du, du er jo bare en liten valp. Samtidig som du distraherer den med en bite-leke som den kan bite/leke med. Hilsen Hundehviskeren. Jo, men litt vanskelig når hun biter så hardt som hun gjør. Jeg er jo full av sår. Klarer ikke møte det med kjærlighet. I beste fall klarer jeg å beholde roen og enten sette henne på gulvet eller gi henne en leke som er i nærheten. Hvordan mener du jeg skal kose med den når den har et hardt grep rundt hånden min samtidig som hun røsker og river i hånden min som om det var en leke? Det er jo smertefullt og gir sår. Det er ikke forsiktig valpebiting hun driver med slik mine tidligere hunder har gjort. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva tror du tispemor gjør når valpene er for voldsomme ? Anonymkode: 0b457...1d7 Har blitt litt hardhendt når jeg har satt henne ned på gulvet igjen, og det har bare gjort henne mer intenst som om hun blir provosert så det er ikke løsningen. Hvis det var det du mente. Anonymkode: c6c60...0e4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #25 Skrevet 19. februar 2024 Kan du ha på sele innendørs slik at det blir enklere å feks snu henne fra deg ved å holde i selen. Da er det vanskeligere å bite deg. Og du kan holde henne til hun er rolig. Så fort hun er rolig kan hun få kos og oppmerksomhet igjen. Anonymkode: 02da5...a41
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #26 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan du ha på sele innendørs slik at det blir enklere å feks snu henne fra deg ved å holde i selen. Da er det vanskeligere å bite deg. Og du kan holde henne til hun er rolig. Så fort hun er rolig kan hun få kos og oppmerksomhet igjen. Anonymkode: 02da5...a41 Det kan eventuelt forsøkes. Hvis det har mer effekt enn å sette henne på gulvet. I dag har hun hittil ikke hatt noen raptuser. Litt har det jo vært, men ikke mer enn hva jeg vil betegne som normal mengde valpebiting. Har ikke gjort verken mer eller mindre med henne. Kun turer ut og litt leking. Trening bruker vi å ta før eller etter middag. Av og til tidligere på dagen hvis hun er veldig urolig, men fordi hun i hverdagen er alene hjemme på dagtid så legger jeg tilrette for at hun vennes til at det er mer rolig på dagen. Anonymkode: c6c60...0e4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #27 Skrevet 19. februar 2024 Jeg vet akkurat hvordan du har det ts. Jeg har en fem måneder gammel valp som sluttet å være piraja for ca en måned siden. Den var helt grusom. Jeg spurte her inne og folk kalte meg det ene og det andre og ba meg levere henne tilbake fordi jeg «hatet» valpen min etc. Ikke bry deg om kjipe kommentarer her inne, for her på kjæledyr samles det veldig mye rare folk. Bare et velmenende råd fra meg. Anonymkode: 0172b...059 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #28 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet akkurat hvordan du har det ts. Jeg har en fem måneder gammel valp som sluttet å være piraja for ca en måned siden. Den var helt grusom. Jeg spurte her inne og folk kalte meg det ene og det andre og ba meg levere henne tilbake fordi jeg «hatet» valpen min etc. Ikke bry deg om kjipe kommentarer her inne, for her på kjæledyr samles det veldig mye rare folk. Bare et velmenende råd fra meg. Anonymkode: 0172b...059 Takk for det. Så fint at det har blitt bedre. Håper det går mot bedring med min også i løpet av et par måneder. Det er ikke enkelt når det står på. Anonymkode: c6c60...0e4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #29 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 16.54): Nei bur skal aldri brukes som straff. Skremmende at noen synes det er ok og at de i tillegg prøver å lære dette videre til andre 🤬 https://hunomhund.no/om-bruk-av-bur-for-a-oppdra-hunden-negativ-straff/ https://blogg.forskning.no/hun-om-hund/ikke-bur-hunden-inne/1106523 Anonymkode: 92aa8...7ec Bur er uansett en positiv ting å ha. I vårt hjem blir valpene burtrent fra dag 1. Med all stor sannsynlighet er det overstimuli-raptus som utgjør den store bitingen hos TS, trenger derav ro, og vil da ikke se på det som skadelig å sette valpen i bur. 10/10 tilfeller her hvertfall har valpene roet seg og sloknet liten stund etter. Men greit nok, skal stå for den at anbefalingene er å ikke bruke bur som straff. Å trene 100% positivt i forhold til ALLE anbefalingene som har kommet, er teknisk umulig den dag i dag når det eksisterer folk som verken har tiden eller kompetansen til å utøve praksisen ved det. Jeg har både tiden og såklart masse kompetanse etter x-antall år med hundehold. Hundene mine er fine, sosiale dyr og har ikke levd vondt på grunn av å gjøre det kort og enkelt - oppfører du deg ikke, får du ikke være her. eventuelt, nå vet jeg du er trøtt og overstimulert, se her, i buret og få deg litt søvn. Vi trener mye positivt ellers, men basisen for oppførsel innendørs og forhold til biting er vi konsekvent. Altså såklart, en valp vil bite til en plass mellom 4-6 mnd, det er helt normalt. Men når det går helt over styr, ingenting annet funker fordi det er blitt for mye, så er det bedre at valpen blir satt unna for å finne roen. Jeg har stor forkjærlighet til dyr, men det er også et dyr. Ja, de er familiemedlemmer og store deler av livet går til hundene mine, men det er et dyr - i lik grad som et barn trenger de stabilitet, konsekvente rammer og tid til ro. Hadde ikke 3-åringen oppført seg etter X-antall forsøk, hadde han blitt bedt om å forlate. Valpen blir satt ned fra sofaen x-antall ganger, det funker ikke, blir tatt bort fra situasjon. Her hjemme har vi kortet ned på den, mest på grunn av at det funker og er effektivt. Ingen av mine hunder har noen gang hatt vansker med bur, i verken ene eller andre situasjoner(hvis vi såklart ser bort fra noe av burtreninga på 8-9 ukers valp). Noe av dette kan kanskje ha noe å gjøre med vi har arbeidshunder med sterke og smarte hoder. Men igjen, nei, bur anbefales ikke som straff. Beklager for å ha anbefalt det, uten å informere om dagens oppfatning av hundetrening og hvordan jeg har tenkt. Anonymkode: 842da...29e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #30 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 16.55): Hun er vant til bur da hun sover der om natten og hun trives der. Går frivillig inn når vi går ned om kvelden. Hører ikke en lyd før hun må på do før ca 0630. Men buret er i første etasje og vi oppholder oss i andre. Men jeg kan plassere henne i gangområdet. Det er avgrenset med en grind. En sånn uten sprinkler. Bare en vegg liksom. Dvs sette henne der hver gang hun biter. Det funker vel det? Jeg ønsker jo å få en god venn i henne. Hun er veldig flink og vi trener hver dag. Denne bitingen er vel det eneste problemet. Så har jo lyst til å få dette til. Anonymkode: c6c60...0e4 Det høres veldig bra ut! En god venn vil du få uansett❤️ Fikk en tilbakekommentar på at bur er ikke anbefalt som straff, gjerne les kommentaren jeg la igjen på det rett over her. Så i fare for å bli hatet, så ja, jeg ville da satt henne i gangen bak grinden. Eventuelt en annen soveplass hun har i andre etg. Hele hovedpoenget var å ta hunden bort fra situasjonen for å hjelpe med å trene på ro. Hundene her i hus lærer at når det er raptus og de blir satt bort, så er det tid for å sove eller i alle fall roe ned. Vi her hjemme har hatt en enormt effektiv opplevelse av å gjøre det på måten vi gjør det. Til tross for alt av anbefalinger. Vi velger å gjøre det på den måten for å ikke bruke mer tid enn det vi føler er nødvendig på å roe ned hunden. Buret er hundene våres plass, uavhengig av situasjon så enten legger dem seg der, løper dit, sover der, gjemmer seg der hvis noe skulle være skummelt og de får være i fred. Etter å ha blitt satt i bur og sluppet fri et par ganger, så har det strengt tatt ikke vært nødvendig å gjøre det igjen før neste raptus dagen etter. Valper har jo noe som kalles Witching hour, som gjerne skjer mot ettermiddag/kveld. Det har vært en dag full av stimuli og det blir rett og slett for mye, derav raptus etterfulgt av søvn. Det er ikke nødvendigvis et tegn på at det trengs mindre eller annerledes stimuli, det handler bare om at valpen er en liten baby og er blitt sliten etter en hel dag. Anonymkode: 842da...29e
Supermerry Skrevet 20. februar 2024 #31 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 16.45): Jeg ville vært mer konsekvent, har hatt flere valper av både ene og andre sort(personlighetsmessig). Om du ikke har bur, så kjøp det. Sett buret en plass der det står helt alene og ikke vil bli plaget av folk som går/løper forbi. Et bitt er nok til å ta hunden og sette den i buret, avvente i et par minutter, så slippe den ut. Nytt bitt, rett i buret igjen i noen minutter, så slippe den ut. Til å begynne med vil dette være svært tidsoppslukende, men det er effektivt. Valpen vil skjønne at hvis den holder på sånn, så vil den ikke få lov til å være fri. Å sette en valp ned fra sofaen, men ikke bort fra situasjonen så er det ikke nødvendigvis den skjønner at den har gjort noe galt og derav fortsetter det. En valp på 2-4 mnd bør sove MINST 15 timer, opp til 20 timer i døgnet. Jeg syntes det høres ut som valpen har vansker med å roe seg - dette er noe som må læres. Også med tanke på at valpen holder på sånn i 20-30 min før den legger seg for å sove/slappe av. Puddel og Cocker er smarte intelligente hunder, får valpen nok stimuli? For mye stimuli? Feil stimuli? Eventuelt kan du også vurdere å levere valp tilbake til oppdretter, så valpen kommer til noen som kan håndtere den. Eventuelt også spør oppdretter om hjelp med situasjonen. Og for de som syntes bur er en uting og ingen nødvendighet å trene på: Hva når valpen/hunden skal til dyrlegen, blir lagt i bur - en stressende situasjon som vil bli verre om hunden ikke er burtrent. Bilbur? Hunden får en skade og må holdes i bur for å holde den i ro? Bur i treningssammenheng er et stort pluss, det er en plass den er trygg og en plass som kan hjelpe med å finne roen - som KUN er et pluss! Skulle man ønske en hund som ikke trenger bur, ok, selg buret om et års tid når valpen er ro-trent og vandt til å være hjemme alene uten å rasere og ødelegge. Valper kan være små jævler i større og mindre grad, men tenk enkelt og konsekvent. Er det ikke lov så er det ikke lov, ta hunden bort fra situasjon. Er det lov, så er det lov. Anonymkode: 842da...29e Vedrørende bur: Bur for hunder er like farlig - og like ufarlig - som kjøkkenkniver. Kjøkkenkniver skal ikke brukes til annet å skjære opp mat. Bruker man kjøkkenkniver til å stikke naboen eller ektefellen med, har man misforstått. Det samme med hundebur. Hundebur skal ikke brukes som permanent oppholdssted for hunden. Bruker man buret til å oppbevare hunden i til vanlig, har man misforstått. Buret er til treningssammenheng, frakt, og i noen tilfeller til kortvarige opphold. Det finnes ikke noe galt med verken hundebur, kjøkkenkniver, bomber, skatteregler, maskinpistoler, klor, dynamitt, eller opium i seg selv. At noen mennesker velger å misbruke ting, betyr ikke at denne tingen må fjernes fra virkeligheten; det betyr at vi må ha sanksjoner for misbruk. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #32 Skrevet 20. februar 2024 HOLD UT! Noen valper er en hai med tenner. Det går over!! Det er en baby. Så du bør jo vite slikt før du skaffet deg den stakkars valpen? Plutselig er det over. Nytter iallefall ikke kjefte😞 Hatt 2 valper. Den ene beit ikke i noe egentlig,mens den andre var GAL. Beit i stykker alt,til og med gnaget på husveggen!!! Og beit 3 åringen min hver gang han viftet med hendene. Anbefaler hundekurs/valpekurs også . Det går over. Begge disse hundene er i dag voksne og smarte gode familiehunder. Anonymkode: 7076a...6c1 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #33 Skrevet 20. februar 2024 Kjøp noen gode gnagebein. Anonymkode: 02a72...ba6
Rotemor Skrevet 20. februar 2024 #34 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 16.46): Hun har en biteleke. Alt av sånn tyggeting begrenser seg for hun begynner å svelge den lenge før den er liten nok til det. Jeg har fisket ut av svelget hennes flere ganger. Men det funker når jeg holder den da. Så når hun får disse anfallene med biting så kan jeg se om hun roer ned med å få tygge på noe jeg holder. Det har jeg ikke tenkt på at kunne hjelpe. Hun er ikke flink til håndtering. Jeg klipper litt av to klør hver dag for det nytter ikke å ta alt på en gang. Hun motsetter seg tannpuss, øyedråper. Alt. Men hun biter ikke da. I møte med verden er hun veldig forsiktig av seg. Det er kun hjemme hun er som dette. Noen ganger tror jeg hun er overstimulert ja. Eller overtrøtt. Vi har ikke nødvendigvis gjort så sykt mye i forkant av disse raptusene. Men jeg ser jo at de verste rundene skjer før hun klarer å finne ro til å sove. Jeg går på valpekurs med henne. Kan evt høre med instruktøren der om hva jeg burde gjøre. Jeg har ikke vært borti en valp som dette før og får litt katastrofetanker rundt om jeg klarer å oppdra henne. Anonymkode: c6c60...0e4 Du har ÉN biteleke som er for liten til at hunden kan bite på den? Hmmmm. Hadde det bare fantes et større utvalg av biteleker… 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #35 Skrevet 20. februar 2024 Time-out var det eneste som funket på min puddel ramp... Time-out i valpe bingen, ikke så lenge kanskje 1-2 minutter. Pause fra leking var kjempe kjipt. Når jeg bare hevet stemmen og ble streng var det moro, om jeg ignorerte han, og snudde ryggen så bare fortsatte han å bite i beina mine. Ingenting annet enn korte time-outs fungerte. Anonymkode: 53144...c01
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #36 Skrevet 20. februar 2024 Og du ts. SELVFØLGELIG kan du fjerne valpen når dere får nok. Å ha en hai hengende i hender og klær i månedsvis er utmattende, og du skal overleve dette også. Fjern valpen når den blir for intens. Enten i bur, binge, eller i bånd. Den tar ikke skade av det, og til alle dere som roper «DYREMISHANDLER, LEVER HUNDEN TILBAKE TIL OPPDRETTER!!!» gå og ta dere en bolle. Dere fikk meg megausikker da jeg spurte om det samme her inne for noen måneder siden. Jeg fulgte mine egne instinkter og ikke deres, og hunden er harmonisk og trygg i dag. Anonymkode: 0172b...059 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #37 Skrevet 20. februar 2024 Vår var også en hai, gråt litt der og da, men må bare le når jeg tenker tilbake på det nå 😂 Han gnagde på hender, møbler, sko, klær, kattene sine leker, fotballer, bildekk også videre 😂 Når det sto på som verst fikk han haugevis med bein å tygge på, fylt kong, slikkematter, isbiter, frossen klut, snusematte / søksøvelser og lignende. Alt for å distrahere han fra å bite/tygge. Plutselig gikk det over og han er i dag en dannet kar på straks to år. Anonymkode: 2018e...884 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #38 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 9.00): Jo, men litt vanskelig når hun biter så hardt som hun gjør. Jeg er jo full av sår. Klarer ikke møte det med kjærlighet. I beste fall klarer jeg å beholde roen og enten sette henne på gulvet eller gi henne en leke som er i nærheten. Hvordan mener du jeg skal kose med den når den har et hardt grep rundt hånden min samtidig som hun røsker og river i hånden min som om det var en leke? Det er jo smertefullt og gir sår. Det er ikke forsiktig valpebiting hun driver med slik mine tidligere hunder har gjort. Har blitt litt hardhendt når jeg har satt henne ned på gulvet igjen, og det har bare gjort henne mer intenst som om hun blir provosert så det er ikke løsningen. Hvis det var det du mente. Anonymkode: c6c60...0e4 Stakkars lille venn. Det eneste du kan gjøre er å plassere valpen hos noen som ikke vil bruke vold og som vet å verdsette den. Anonymkode: 92aa8...7ec
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #39 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bur er uansett en positiv ting å ha. I vårt hjem blir valpene burtrent fra dag 1. Med all stor sannsynlighet er det overstimuli-raptus som utgjør den store bitingen hos TS, trenger derav ro, og vil da ikke se på det som skadelig å sette valpen i bur. 10/10 tilfeller her hvertfall har valpene roet seg og sloknet liten stund etter. Men greit nok, skal stå for den at anbefalingene er å ikke bruke bur som straff. Å trene 100% positivt i forhold til ALLE anbefalingene som har kommet, er teknisk umulig den dag i dag når det eksisterer folk som verken har tiden eller kompetansen til å utøve praksisen ved det. Jeg har både tiden og såklart masse kompetanse etter x-antall år med hundehold. Hundene mine er fine, sosiale dyr og har ikke levd vondt på grunn av å gjøre det kort og enkelt - oppfører du deg ikke, får du ikke være her. eventuelt, nå vet jeg du er trøtt og overstimulert, se her, i buret og få deg litt søvn. Vi trener mye positivt ellers, men basisen for oppførsel innendørs og forhold til biting er vi konsekvent. Altså såklart, en valp vil bite til en plass mellom 4-6 mnd, det er helt normalt. Men når det går helt over styr, ingenting annet funker fordi det er blitt for mye, så er det bedre at valpen blir satt unna for å finne roen. Jeg har stor forkjærlighet til dyr, men det er også et dyr. Ja, de er familiemedlemmer og store deler av livet går til hundene mine, men det er et dyr - i lik grad som et barn trenger de stabilitet, konsekvente rammer og tid til ro. Hadde ikke 3-åringen oppført seg etter X-antall forsøk, hadde han blitt bedt om å forlate. Valpen blir satt ned fra sofaen x-antall ganger, det funker ikke, blir tatt bort fra situasjon. Her hjemme har vi kortet ned på den, mest på grunn av at det funker og er effektivt. Ingen av mine hunder har noen gang hatt vansker med bur, i verken ene eller andre situasjoner(hvis vi såklart ser bort fra noe av burtreninga på 8-9 ukers valp). Noe av dette kan kanskje ha noe å gjøre med vi har arbeidshunder med sterke og smarte hoder. Men igjen, nei, bur anbefales ikke som straff. Beklager for å ha anbefalt det, uten å informere om dagens oppfatning av hundetrening og hvordan jeg har tenkt. Anonymkode: 842da...29e Bur skal ikke brukes som straff ferdig snakka. Anonymkode: 92aa8...7ec 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #40 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det høres veldig bra ut! En god venn vil du få uansett❤️ Fikk en tilbakekommentar på at bur er ikke anbefalt som straff, gjerne les kommentaren jeg la igjen på det rett over her. Så i fare for å bli hatet, så ja, jeg ville da satt henne i gangen bak grinden. Eventuelt en annen soveplass hun har i andre etg. Hele hovedpoenget var å ta hunden bort fra situasjonen for å hjelpe med å trene på ro. Hundene her i hus lærer at når det er raptus og de blir satt bort, så er det tid for å sove eller i alle fall roe ned. Vi her hjemme har hatt en enormt effektiv opplevelse av å gjøre det på måten vi gjør det. Til tross for alt av anbefalinger. Vi velger å gjøre det på den måten for å ikke bruke mer tid enn det vi føler er nødvendig på å roe ned hunden. Buret er hundene våres plass, uavhengig av situasjon så enten legger dem seg der, løper dit, sover der, gjemmer seg der hvis noe skulle være skummelt og de får være i fred. Etter å ha blitt satt i bur og sluppet fri et par ganger, så har det strengt tatt ikke vært nødvendig å gjøre det igjen før neste raptus dagen etter. Valper har jo noe som kalles Witching hour, som gjerne skjer mot ettermiddag/kveld. Det har vært en dag full av stimuli og det blir rett og slett for mye, derav raptus etterfulgt av søvn. Det er ikke nødvendigvis et tegn på at det trengs mindre eller annerledes stimuli, det handler bare om at valpen er en liten baby og er blitt sliten etter en hel dag. Anonymkode: 842da...29e Takk for svar. Kan forsøke å ta henne bak grinden. Men vurderer også å kjøpe valpebinge til formålet. AnonymBruker skrev (7 timer siden): HOLD UT! Noen valper er en hai med tenner. Det går over!! Det er en baby. Så du bør jo vite slikt før du skaffet deg den stakkars valpen? Plutselig er det over. Nytter iallefall ikke kjefte😞 Hatt 2 valper. Den ene beit ikke i noe egentlig,mens den andre var GAL. Beit i stykker alt,til og med gnaget på husveggen!!! Og beit 3 åringen min hver gang han viftet med hendene. Anbefaler hundekurs/valpekurs også . Det går over. Begge disse hundene er i dag voksne og smarte gode familiehunder. Anonymkode: 7076a...6c1 Den stakkars valpen? Hva vet du om hvordan denne valpen har det? Hun har det faktisk ganske bra. Jeg har ikke lest noen steder på nettet at noen valper er så ekstrem på bitingen. Jeg har hatt tre valper før og ingen av de var slik. Det må faktisk være lov å bli fortvilet. Vi er med på et åtte ukers valpekurs. Satser på å holde ut til det går over ja. Men man blir jo bekymret for at det ikke skal gå over. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjøp noen gode gnagebein. Anonymkode: 02a72...ba6 Hun svelger de nesten hel så det er farlig. Men jeg har kjøpt et litt større bein for å se om det funker. Rotemor skrev (6 timer siden): Du har ÉN biteleke som er for liten til at hunden kan bite på den? Hmmmm. Hadde det bare fantes et større utvalg av biteleker… Jeg har EN biteleke som kun har funksjon som biteleke. Den er da ikke for liten til at hun kan tygge på den. Hun bruker den litt, men ikke så mye. Hun har også tre apportleker, og på alle tre er det festet noe hun kan bite på som en kong og en gummiball. Hun har også en kong som jeg fuller med leverpostei. jeg hadde tenkt å ta henne på dyrebutikken på lørdag som var for å kjøpe noe nytt, men noe kom i veien. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Time-out var det eneste som funket på min puddel ramp... Time-out i valpe bingen, ikke så lenge kanskje 1-2 minutter. Pause fra leking var kjempe kjipt. Når jeg bare hevet stemmen og ble streng var det moro, om jeg ignorerte han, og snudde ryggen så bare fortsatte han å bite i beina mine. Ingenting annet enn korte time-outs fungerte. Anonymkode: 53144...c01 Ja, mulig jeg må gå for dette. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Og du ts. SELVFØLGELIG kan du fjerne valpen når dere får nok. Å ha en hai hengende i hender og klær i månedsvis er utmattende, og du skal overleve dette også. Fjern valpen når den blir for intens. Enten i bur, binge, eller i bånd. Den tar ikke skade av det, og til alle dere som roper «DYREMISHANDLER, LEVER HUNDEN TILBAKE TIL OPPDRETTER!!!» gå og ta dere en bolle. Dere fikk meg megausikker da jeg spurte om det samme her inne for noen måneder siden. Jeg fulgte mine egne instinkter og ikke deres, og hunden er harmonisk og trygg i dag. Anonymkode: 0172b...059 Tusen takk. ❤️ Anonymkode: c6c60...0e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå