AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Del Skrevet 18. februar 2024 Er det i det hele tatt håp for å bli en kristen med dette utgangspunktet? Jeg er 100% hetro, men vil aldri klare å fordømme homofile. For å nevne en ting til.. Anonymkode: 4cfcb...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg er kristen, jeg fordømmer ikke homofile. Er absolutt håp for å bli kristen, det handler mer om din personlige relasjon til Gud/Jesus og at du aksepterer Jesus som frelser. Bibelen er flere tusen år gammel, alt kan ikke være relevant for 2024. Jeg fokuserer mer på å følge Jesus eksempel. Anonymkode: 77822...f17 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Del Skrevet 18. februar 2024 Forstår ikke helt holdningen din - man behøver jo ikke å godta vikingenes måte å krige på og deres skikk og bruk for å være norsk statsborger. Samme med kristendom. Og ønsker man å fordømme homofile, er kanskje Islam et bedre alternativ. Anonymkode: c3eec...156 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. februar 2024 #4 Del Skrevet 18. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det i det hele tatt håp for å bli en kristen med dette utgangspunktet? Jeg er 100% hetro, men vil aldri klare å fordømme homofile. For å nevne en ting til.. Anonymkode: 4cfcb...e14 Skal jo ikke dømme noen ifølge Bibelen så da er jo det problemet ut av verden. Det er Guds oppgave å dømme og Han dømmer jo ingen NÅ står det, hvorfor skulle du? Det er Gud du skal tro og problemet vil derfor hellet ikke være om du tror eller ikke tror på hva Han mener om.homofile. Troen din handler om ditt personlige forhold til Gud og Jesus og ikke lm ditt syn på homofile eller andre mennesker. Gud gjorde en avtale i GT og den var med Moses hvor det handlet om budene og straff hvis ikke holdt den. Det er laget en ny pakt (NT) hvor Gud ikke straffer, fordi Jesus tok straffen. Konsekvenser av synd vil det alltid være, du slår ingen ihjel uten at den som slås lider, familiene deres og samvittigheten kanskje, osv, men det er bare slik det er og det er en konsekvens og ikke fra Gud. Paulus kan lett misforståes og uansett; du skal tro på Gud og frelse fra Jesus og behøver ikke like Paulus. Hovedtrekkene er at du stoler på Gud og frelse ved troen, av nåde, så da kan du jo vise andre nåde også da...som homofile, vel. Jesus viste jo nåde til prostituerte osv, deg, meg så vi skal jo bare vise omsorg for alle. Homofile eller andre får vel sørge for sitt eget forhold til Gud først og fremst? Endret 18. februar 2024 av Lawyam 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Forstår ikke helt holdningen din - man behøver jo ikke å godta vikingenes måte å krige på og deres skikk og bruk for å være norsk statsborger. Samme med kristendom. Og ønsker man å fordømme homofile, er kanskje Islam et bedre alternativ. Anonymkode: c3eec...156 I følge kristendom er guden i nytestamentet den samme som i det gamle. Det er jo, i motsetning til vikingene Gud selv som står bak nesten alt av det grusomme. DEN Guden vil jeg ikke tilbe! Jeg bare synes Jesus ikke ligner. Anonymkode: 4cfcb...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I følge kristendom er guden i nytestamentet den samme som i det gamle. Det er jo, i motsetning til vikingene Gud selv som står bak nesten alt av det grusomme. DEN Guden vil jeg ikke tilbe! Jeg bare synes Jesus ikke ligner. Anonymkode: 4cfcb...e14 100% enig. Nå har jeg ikke noe som helst behov for å kalle meg kristen og tror ikke på Gud, men det er mye jeg finner forbilledlig i fortelling om Jesus. Anonymkode: 76af9...3a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. februar 2024 #7 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I følge kristendom er guden i nytestamentet den samme som i det gamle. Det er jo, i motsetning til vikingene Gud selv som står bak nesten alt av det grusomme. DEN Guden vil jeg ikke tilbe! Jeg bare synes Jesus ikke ligner. Anonymkode: 4cfcb...e14 Djevelen står bak det grusomme. Gud straffet ikke u-synd, men synd. Politiet straffer også ved ulovligheter. Gud straffer ikke syndere nå, fordi Jesus tok den rollen, så vi blir ikke straffet nå, de troende. De ikke troende heller ikke, for Jesus betalte alle ut fra det, men konsekvenser av at sykdommer og menneskers ondskap mot hverandre finnes fortsatt fordi Djevelen er her ennå løpende omkring og mange gir ham makt ved å nekte å høre på ord og råd om å følge Jesus osv og å snakke Gud ned, mens de kristne gir Gud makt. Jesus sa forøvrig ; at Han ikke gjorde noe annet enn hva Gud ville og sa Han skulle gjøre, og at de som så Jesus så Gud. Og i og med at Han neppe hadde blitt vekket til live igjen og for til Himmelen og fått ALL makt i Himmel og på Jord og Gud så må vi jp regne med at Gud var fornøyd med at Han helbredet og tilgav og hjalp folk og lovet ting og advarte om ting - og fordi ellers hadde Han nok ikke bedt oss følge Jesus... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I følge kristendom er guden i nytestamentet den samme som i det gamle. Det er jo, i motsetning til vikingene Gud selv som står bak nesten alt av det grusomme. DEN Guden vil jeg ikke tilbe! Jeg bare synes Jesus ikke ligner. Anonymkode: 4cfcb...e14 Du har fått med deg at Gud er en treenighet som består av Gud, Jesus og Den hellige ånd ...? Om tre stykker bor i et kollektiv, behøver de ikke å være like. Og når det gjelder den gammeltestamentlige Gud, var dette i en tid da man satte likhetstegn mellom styrke og makt; hadde Gud kommet i hippieklær og delt ut blomster, hadde de ledd ut vedkommende. Når man derimot den gangen viste styrke, ble man tatt på alvor; dette varte frem til Romerriket, som hadde svært brutale straffer og var bygget på prinsippet om at den sterkeste styrer. Først med Jesus ble dette snudd på hodet. Anonymkode: c3eec...156 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. februar 2024 #9 Del Skrevet 18. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har fått med deg at Gud er en treenighet som består av Gud, Jesus og Den hellige ånd ...? Om tre stykker bor i et kollektiv, behøver de ikke å være like. Og når det gjelder den gammeltestamentlige Gud, var dette i en tid da man satte likhetstegn mellom styrke og makt; hadde Gud kommet i hippieklær og delt ut blomster, hadde de ledd ut vedkommende. Når man derimot den gangen viste styrke, ble man tatt på alvor; dette varte frem til Romerriket, som hadde svært brutale straffer og var bygget på prinsippet om at den sterkeste styrer. Først med Jesus ble dette snudd på hodet. Anonymkode: c3eec...156 Gud hadde og har en pakt med jødene, den er en steinpakt. Loven. GT er pakten som sier 'straff hvis ikke, belønning hvis'. Så kom en ny Pakt, gjelder ALLE, som er en blodspakt. Se forskjellen mellom de to. NT er pakt mellom Gud og Jesus (og de troende) og den er ikke basert på belønning; men NÅDE ved at noen tror! Endret 18. februar 2024 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 100% enig. Nå har jeg ikke noe som helst behov for å kalle meg kristen og tror ikke på Gud, men det er mye jeg finner forbilledlig i fortelling om Jesus. Anonymkode: 76af9...3a2 Godt sagt! Anonymkode: 4cfcb...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Del Skrevet 18. februar 2024 Lawyam skrev (Akkurat nå): Gud hadde og har en pakt med jødene, den er en steinpakt. Loven. Så kom en ny Pakt, gjelder ALLE, som er en blodspakt. Se forskjellen mellom de to. Det er litt som du får en ny sjef som lover mye fint. Skal følge arbeidsloven og gi rettferdige arbeidsvilkår. Så bra tenker du. Endelig! Så får du vite at på forrige arbeidsplass så ble mange arbeidere behandlet dårlig. Det skulle ingenting til før han ble fornærmet og sparket folk. Bare de som fulgte reglene hans og krøp for han, ble verdsatt. Unnskyld den dårlige illustrasjonen. Men poenget er at det er samme «sjef». Da og nå. Anonymkode: 4cfcb...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #12 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er litt som du får en ny sjef som lover mye fint. Skal følge arbeidsloven og gi rettferdige arbeidsvilkår. Så bra tenker du. Endelig! Så får du vite at på forrige arbeidsplass så ble mange arbeidere behandlet dårlig. Det skulle ingenting til før han ble fornærmet og sparket folk. Bare de som fulgte reglene hans og krøp for han, ble verdsatt. Unnskyld den dårlige illustrasjonen. Men poenget er at det er samme «sjef». Da og nå. Anonymkode: 4cfcb...e14 Nei, det er ikke samme "sjef". Gud faderen og Jesus er fortsatt to helt ulike skikkelser selv om de er en del av treenigheteen. Anonymkode: c3eec...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. februar 2024 #13 Del Skrevet 18. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er litt som du får en ny sjef som lover mye fint. Skal følge arbeidsloven og gi rettferdige arbeidsvilkår. Så bra tenker du. Endelig! Så får du vite at på forrige arbeidsplass så ble mange arbeidere behandlet dårlig. Det skulle ingenting til før han ble fornærmet og sparket folk. Bare de som fulgte reglene hans og krøp for han, ble verdsatt. Unnskyld den dårlige illustrasjonen. Men poenget er at det er samme «sjef». Da og nå. Anonymkode: 4cfcb...e14 Det hjelper da ingen at du ikke vil over i den nye arbeidsplassen hvor sjefen har andre avtaler med arbeiderene sine enn Han har med den første plassen. Hvis noen ikke vil over på den nye pga det er de jo fortsatt på sin gamle arbeisplass og må jo forholde seg til sjefen uansett. Det er to arbeidsplasser her fordi det er to pakter. En er den du ikke vil forlate fordi du ikke liker den og dem andre er en ny som du ikke vil inn i fordi du ikke liker den du er i. Det er jo tullete. Det er ikke tre pakter. Du kan velge å tro på Gud eller ikke og du kan tro eller la være. Det et likevel kun 2 pakter. Den ene handlet om straff om ikke lydighet . Den andre er frifinnelse pga nåde og ved å tro. Du har da valgt å bli i den første hvor du satser på å gjøre nok riktig (bare at i den er det ALT eller ingenting ellers blir det straff ved ulydigheter). Du tenker at du ikke tror på Gud, men det hjelper da ingenting hvis Han har 2 pakter, fordi da er du i den første - siden du ikke tror på den 2. Utenfor arbeidsplassen står djevelen og lager demonstrasjoner og prøver å få arbeiderene til å streike og gjøre opprør. Det er kanskje der du tror du er, men nei, det er det som kom inn i verden slik at Gud måtte lage en arbeidsplass for at ikke alle arbeiderene skulle skades, men få en sjanse. Det ble allerede i Mosebøkrne varslet om enda en arbeidsplass som skulle være bedre og baseres på en bedre avtale. De utenfor, streikende er ikke en gjeng som har en 3.avtale, de har Gud ingen andre avtaler med enn at den som følger urokråken blir kastet i samme fengsel... Der finnes det ingen redning enn å velge å forlate gårdsplassen og enten velge A1 eller A2. Endret 18. februar 2024 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Del Skrevet 18. februar 2024 Du kan leve etter alt biblene sier, gjøre alt rett og forsatt ikke komme til himmelen. Du kan tvile, ikke være enig i alt som står, ikke forstå. Men du tror på Jesus og ha han i hjerte ditt og jesus tar deg med. Fordi jesus ser til hjerte ikke på fasaden eller hvor perfekt du er. Du får be gud og be han gi deg visdom Anonymkode: bc735...6d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. februar 2024 #15 Del Skrevet 18. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, det er ikke samme "sjef". Gud faderen og Jesus er fortsatt to helt ulike skikkelser selv om de er en del av treenigheteen. Anonymkode: c3eec...156 Gud er Faren, Jesus er Sønnen og Den Hellige Ånd er hjelperen. De er enige - og en enighet - og jobber sammen. Det står at Gud er den samme idag, i går og til evig tid. Det står også at Gud skapte alt ved sitt Ord og at Jesus er Ordet. (Les Johannes; i begynnelsen var Ordet - og Ordet var Gud - og kom fra Gud - og ble til kjøtt (Jesus)...svært forkortet av meg.. Guds stemme og den som gjør. Den Hellige Ånd er kraften. Alle drm er en del av Gud. Da Jesus, ordet og gjerningene sa Han og utførtevha Den Hellige Ånds kraft her på jorden. Han sa også at hvis Han ikke dro opp igjen kunne ikke den Hellige Ånd komme, fordi den er kunnskap og visdom og kraft som vi kristne får ved å tro og måtte deles ut. Jesus sier at Han er i Gud og Gud er i Han og den som tror vil være i Ham og Han i dem. Den kristne får da den Hellige Ånd som er kraften man får av å være i dem og du i dem. Endret 18. februar 2024 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 18. februar 2024 #16 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er kristen, jeg fordømmer ikke homofile. Er absolutt håp for å bli kristen, det handler mer om din personlige relasjon til Gud/Jesus og at du aksepterer Jesus som frelser. Bibelen er flere tusen år gammel, alt kan ikke være relevant for 2024. Jeg fokuserer mer på å følge Jesus eksempel. Anonymkode: 77822...f17 Klart, alle kan være kristne om du mener «liksom-kristen», slik du her beskriver. Som snur ryggen til bibelen og dens ord. Hvorfor skal du akseptere Gud og Jesus som din frelser, dersom du mener bibelen ikke lengre er relevant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. februar 2024 #17 Del Skrevet 18. februar 2024 (endret) AllahBallah skrev (42 minutter siden): Klart, alle kan være kristne om du mener «liksom-kristen», slik du her beskriver. Som snur ryggen til bibelen og dens ord. Hvorfor skal du akseptere Gud og Jesus som din frelser, dersom du mener bibelen ikke lengre er relevant? Det er da ikke spørsmål om han skal velge å gå i Pride Parade og tro på homoer han skal forholde seg til. Han skal følge Jesus og tro på Ham og Guds ord som en sannhet - og så forholder man seg til homoer med respekt fordi Gud og Jesus har sagt at de ikke dømmer noen. Sa Jesus noen ganger at de som kom skulle pelle seg bort fra Ham, der var det prostiturte, de ligger vel mer enn homoer om det skulle være noens problem, og Han tilgav de jo uten å lage lange taler til dem, tyver, utro og alle typer syndere som kom og ble frelst, innbiller noen seg at Jesus har utelatt homoer da? Som noen som ikke kunne bli frelst liksom. Han sa bare at vi ikke skulle synde, og alle klarer det uten engang å tvinge seg til det. Han tilga alle som kom og da tilgir Han evt om Han ikke liker så godt homoseksualitet heller, men det er ikke vi som skal sitte her og dømme noen Gud ikke har fordømt når Han sier Han ikke fordømmer og at vi ikke skal. Vi kan heller passe på oss selv istedenfor å passe på om Gud passer nok på homoer. Vi er ikke Guds dommere og skal heller ikke være det. Jeg tror Paulus bare nevnte homoer spesielt fordi å nevne det også, men ikke at de står utenfor eller holdes utenfor andre som verste grums. Paulus var selv en morder som slaktet kristne og forfulgte dem som verst før Han møtte Jesus og vendte om og trodde. Gud tilgav Ham og homoer er vel ikke verre enn det i Guds øyne vel. Slapp av. Svært få som er så opptatt av homoseksualitet i det daglige, men merkelig hvor glade de er i dem hvis de kan bruke dem som alibi for å ikke tro på Gud. Og det er jævlig gjort ovenfor dem og egentlig bare hykleri, et argument mot. Si det heller rett ut; dere er livredd for at Gud skal piske dere og liker ikke pisk, og har overhodet ikke forstått at Han ikke pisker eller fordømmer, men sier mildt 'kom til meg så skal du finne hvile'. Ikke 'kom så skal du piskes'. Han sier vi ikke skal måtte gå med dårlig samvittighet, vi skal bare ha tillitt til at vi er tilgitt når vi kommer til Han. Det er fred Han vil gi, frihet fra å føle oss dømt! Det er jo derfor vi ikke skal dømme noen vi heller - fordi vi er tilgitt selv om vi også, og da skal det vel ikke være altfor vanskelig å tenke at da tilgir Han andre også og at vi ikke har overtatt en dommerjobb fordi vi ble tilgitt for våre synder.. Det samme gjelder jo for alle andre også, de tilgis når de vender om. Gud har ordet det ved Jesus hjelp at alle syndere kan komme og få tilgivelse på minuttet uten å måtte forsvare seg. Jesus er forsvareren som Gud hører på. Synderen går enten til Forsvareren eller holder seg borte fordi han tror Forsvareren dømmer. En forsvarer dømmer aldri! Endret 18. februar 2024 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #18 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg ser ingen forskjell mellom Gud i gamle testamentet, Jesus eller noe annet i bibelen. Gud ga jødene en lov de skulle følge, dette var en lov som fungerte veldig godt i praksis. Likevel syndet jødene kontinuerlig. Historien om Jesus er at jødene har bevist at mennesket er uten håp. Det er bare Gud som kan redde oss, fordi vi er alle syndere. Det er umulig å få oss til å leve uten synd. Jesus, Gud i kjøtt og blod, reddet oss fra synden. Ved å dø for dem. Gud mener ikke med det Jesus sier at det ikke eksisterer rett og galt. At det er greit å synde. Men at Gud vil tilgi oss for syndene om vi tar i mot denne gaven. At vi i alle fall med hele vårt vesen prøver å unngå å synde. Paulus sier ingen ting Jesus eller noen andre ville vært uenig i. At Jesus sier at de ikke skal steine den prostituerte kvinnen er ikke at han mener at det er ok å være prostituert. At Jesus sier at vi skal vende det andre kinnet til er en forklaring om det perfekte mennesket i Gud sine øyne. Men så er ikke mennesket perfekt og det er veldig få som greier noe slikt eller for den del emosjonelt tåler å nedverdrige seg selv slik. Når du skriver slikt så viser du bare at du ikke har sett deg godt nok inn i bibelen. Anonymkode: 9fbdb...062 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #19 Del Skrevet 18. februar 2024 Min nå kjære avdøde far sa alltid du skal alltid ha litt vin for din mage sa Paulus mamma sa alltid ja men han var alkoholiker 😀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 18. februar 2024 #20 Del Skrevet 18. februar 2024 Lawyam skrev (6 minutter siden): Det er da ikke spørsmål om han skal velge å gå i Pride Parade og tro på homoer han skal forholde seg til. Han skal følge Jesus og tro på og så forholder man seg til homoer med respekt fordi Gud og Jesus har sagt at de ikke dømmer noen. Sa Jesus noen ganger at de som kom skulle pelle seg bort fra Ham, der var det prostiturte, de ligger vel mer enn homoer om det skulle være noens problem, og Han tilgav de jo uten å lage lange taler til dem, tyver, utro og alle typer syndere som kom og ble frelst, innbiller noen seg at Jesus har utelatt homoer da? Som noen som ikke kunne bli frelst liksom. Han sa bare at vi ikke skulle synde, og alle klarer det uten engang å tvinge seg til det. Han tilga alle som kom og da tilgir Han evt om Han ikke liker så godt homoseksualitet heller, men det er ikke vi som skal sitte her og dømme noen Gud ikke har fordømt når Han sier Hannikke fordømmer og at vi ikke skal. Vi kan heller passe på oss selv istedenfor å passe på om Gud passer nok på homoer. Vi er ikke Guds dommere og skal heller ikke være det. Jeg tror Paulus bare nevnte homoer spesielt fordi å nevne det også, men ikke at de står utenfor eller holdes utenfor andre som verste grums. Paulus var srlv en morder, Gud tilgav Ham og homoer er vel ikke verre enn det i Guds øyne vel. Slapp av. Svært få som er så opptatt av homos3ksuslitet i det daglige, men merkelig hvor glade de er i dem hvis de kan bruke dem som alibi for å ikke tro på Gud. Og det er jævlig gjort ovrnfor dem og egentlig bare hykleri. Si det heller rett ut; dere er livredd for at Gud skal piske dere og liker ikke pisk, og har overhodet ikke forstått at Han ikke pisker eller fordømmer, men sier mildt 'kom til meg så skal du finne hvile'. Ikke 'kom så skal du piskes'. Han sier vi ikke skal måtte gå med dårlig samvittighet, vi skal bare ha tillitt til at vi er tilgitt når vi kommer til Han. Det er fred Han vil gi, frihet fra å føle oss dømt! Det er jo derfor vi ikke skal dømme noen vi heller - fordi vi er tilgitt selv om vi også, og da skal det vel ikke være altfor vanskelig å tenke at da tilgir Han andre også og at vi ikke har overtatt en dommerjobb fordi vi ble tilgitt for våre synder.. Det samme gjelder jo for alle andre også, de tilgis når de vender om. Gud har ordet det ved Jesus hjelp at alle syndere kan komme og få tilgivelse på minuttet uten å måtte forsvare seg. Jesus er forsvareren som Gud hører på. Synderen går enten til Forsvareren eller holder seg borte fordi han tror Forsvareren dømmer. En forsvarer dømmer aldri! Paulus første brev til korinterne: 9Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn* som øver utukt med menn, 10eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike. Men, som sagt, ser mange kristne nå til dags har et meget selektivt forhold til bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå