AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg har akkurat gjennomgått et samlivsbrudd, og jeg trenger en ny interesse eller hobby for å finne litt glede i livet og få tankene bort fra det vonde. Jeg er en mann på snart 49 år som jobber offshore. Arbeidsturnusen gjør at lagidrett ikke er så lett å drive med, men jeg har mye ledig tid på dagtid. Ingen av barna driver med eller er interessert i å drive med noe organisert heller. Jeg bor i en bydel til Bergen og trenger noen tips. Jeg har truffet en flott dame som jeg dater, så jeg er ikke ute etter å møte potensielle kjærester, men kan gjerne utvide vennekretsen siden den er veldig liten fra før. Anonymkode: efd2e...d68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Del Skrevet 18. februar 2024 Hva likte du å gjøre da du var yngre? Er det en hobby eller idrett du kan ta opp igjen? Anonymkode: 19ab4...a51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva likte du å gjøre da du var yngre? Er det en hobby eller idrett du kan ta opp igjen? Anonymkode: 19ab4...a51 Drev mye med idrett da jeg var ung, men sluttet da det var vanskelig å kombinere med jobben. Anonymkode: efd2e...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Del Skrevet 18. februar 2024 Brettspill? Crossfit? Radiostyrt bil? Kampsport? Quiz? Skyteklubb? Svømming? Løping? Fluebinding? Golf? Røde kors? Buldring? OCR? Anonymkode: de5e8...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Del Skrevet 18. februar 2024 Å pusse opp hjalp meg gjennom en stor sorg (og et stort traume). Synes det er en hobby som gir belønning og mestringsfølelse over det meste annet, for det gir så synlige resultater. Anonymkode: 55bcf...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 18. februar 2024 #6 Del Skrevet 18. februar 2024 Til Nordsjøturnus er det kjekt med hobbyer som kan ligge brakk mens du er på jobb. Lage noe med hendene? Konkrete ideer: sy eller strikke klær, snekre møbler, quilte, 3D printing, knyte kostymer, kostymemaking, hekle kosedyr, nålebilding, veving, maling og tegning, kjøpe elektronikksett som du monterer. Husfliden er den tyngste aktøren i forhold til norske tradisjonhåntverk. Ellers er Internett full av beskrivelser på hvordan en kan gjøre ting, men tilgjengeligheten der er mest nokså moderne håndverk. Jeg har forøvrig erfart at å kunne ødelegge noe i sorg har vært flott. F. Eks gjenbruk av gamle tekstiler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Del Skrevet 18. februar 2024 Du kan jo tenke på klubber som møtes og driver med en hobby eller aktivitet sammen? Jeg er med i en fotoklubb f.eks. Null stress om en ikke er med hver gang. Vi drar bl.a på små turer til forskjellige steder i nærområdet som det er interessant å ta bilder av. Ellers kan du sjekke om det finnes møteplasser for menn der du bor. Her er det en gjeng som driver uformelle treff der det bare er å møte opp når det passer, åpent for alle. Sjekk ut om noen trener på dagtid? Mange jobber jo ulike skiftordninger. Anonymkode: 6a9ba...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Del Skrevet 18. februar 2024 Kanskje du kan bli med i eit kor? Veit det er mange kor i Bergen som ynskjer seg fleire menn Anonymkode: a2dc6...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Del Skrevet 19. februar 2024 Wikipedia. Trening, helst utendørs for min del... Anonymkode: 5f29f...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Del Skrevet 19. februar 2024 Sparkling_Pink skrev (18 timer siden): Til Nordsjøturnus er det kjekt med hobbyer som kan ligge brakk mens du er på jobb. Lage noe med hendene? Konkrete ideer: sy eller strikke klær, snekre møbler, quilte, 3D printing, knyte kostymer, kostymemaking, hekle kosedyr, nålebilding, veving, maling og tegning, kjøpe elektronikksett som du monterer. Husfliden er den tyngste aktøren i forhold til norske tradisjonhåntverk. Ellers er Internett full av beskrivelser på hvordan en kan gjøre ting, men tilgjengeligheten der er mest nokså moderne håndverk. Jeg har forøvrig erfart at å kunne ødelegge noe i sorg har vært flott. F. Eks gjenbruk av gamle tekstiler. Veldig søtt med en mann som jobber i Nordsjøen og driver med quilting på fritiden☺️ Anonymkode: 90b88...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Del Skrevet 19. februar 2024 Pappa jobber mye på anlegg, og han satt å broderte på anlegget. Tror det ga han mye ro. Det var visst veldig hemlig da. Og ikke en type du tenker sitter å broderer. Hva med å reparere elektronikk. Der kan du gjøre hjemme, og finne igjen. Litt inn i tiden og forhåpentligvis noe som kommer på banen igjen. Symaskiner er det stort skrik om å få fikset. De går av og til istykker eller trenger en service. Det får du også betalt for. Jeg reparerer mine egne maskiner. Men mange damer tør ikke prøve det. Stort sett en enkel jobb også Anonymkode: 526a9...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #12 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg driver med hobbyer der maaange jobber i nordsjøen. Fallskjermhopping og klatring. Bergen har jo dritbra klatresenter ute i Åsane, og på Voss kan du ta fallskjermkurs. Kjør! Anonymkode: 03a2f...7e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 19. februar 2024 #13 Del Skrevet 19. februar 2024 Det er nok lurt å begynne med miniatyrspill. Der får du kreativitet, finmotorikk, taktikk, konkurranse og en sosial arena samtidig. Det er jo tross alt også slik at det beste i livet er å knuse dine fiender, se dem drevet foran deg og høre kvinnene deres gråte. Ikke at Warhammer-spillere flest har kjærester da, men resten stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rainstorm Skrevet 19. februar 2024 #14 Del Skrevet 19. februar 2024 Heier på Dungeons & Dragons jeg da, som den nerden jeg er! Det fordrer jo at man er litt interessert i spill og fantasy, og at man finner en gruppe med fine folk som man trives sammen med. Men utrolig morsomt og sosialt, og man kan spille så ofte eller så sjeldent som det passer gruppa. Mange spiller hjemme hos hverandre, og mange spiller online. Som regel er man 4-6 i gruppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #15 Del Skrevet 19. februar 2024 En venn av meg som jobber på rigg lager flotte smykker. Det holder han på med både på riggen og hjemme. Blant annet slike kjeder. Anonymkode: fdacc...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå