AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Jeg driver med salg av kaker. Fikk denne meldingen på insta. Tror dere det er scam?? Anonymkode: 7dc69...fc6
hudorm1 Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Virker legit. Men ikke betal noe eller gi sensitive opplysninger 1
Amistad Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Vanskelig å si. I første øyekast virker det som noen som prøver å lage en nettside å tjen litt på det. Du kan jo bare se hva som skjer , evt poste mer detaljer her når du får det. Så kan vi se sammen. jeg googlet litt for deg, men finner ikke noe. Ei heller på Facebook og Messenger. bare ikke gi fra deg noe personlige opplysninger / sensitive opplysninger helt enda
Snublefot62 Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 I utgangspunktet så kan det jo se legitimt ut. Vær obs, se hva de ber om.
Hedda-78 Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Jeg får dårlig magefølelse her. Jeg sjekket på proff.no, der finnes en bedrift som heter cakelabsoslo AS, men innehaver (og eneste aksjonær) heter ikke Neelam. Adressen cakelab.no eksisterer ikke. Det er noe med formuleringene som får mine alarmklokker til å gå av. Og at du må registrere deg på nettsiden? Skeptisk. 3 5
hudorm1 Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Hedda-78 skrev (47 minutter siden): Jeg får dårlig magefølelse her. Jeg sjekket på proff.no, der finnes en bedrift som heter cakelabsoslo AS, men innehaver (og eneste aksjonær) heter ikke Neelam. Adressen cakelab.no eksisterer ikke. Det er noe med formuleringene som får mine alarmklokker til å gå av. Og at du må registrere deg på nettsiden? Skeptisk. Tja, flere på siden hennes som kommenterer og virker til å være legit. Bland annet kunder som skriver at de er fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 jeg ville vært skeptisk og hatt følerne ute ja. Men jeg ville blitt med på det, helt til vedkommende ba om betaling (noe jeg vil regne med de gjør etter hvert). Kan godt teste ut ting jeg, men skal det være noen penger involvert er det DE som får betale MEG 😄 Anonymkode: aeb9e...9c2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 iheia skrev (14 timer siden): Se vedlegg. Fra Brønnøysundregistret: Tjenester innen IT, programvareutvikling, hardware, software, medvirkning og investering i andre selskap. Jeg ville nok vært skeptisk, og ikke registrert noen sensitive opplysninger til de. Fra proff.no: https://proff.no/selskap/audun-føyen-as/oslo/internettdesign-og-programmering/IF6T83K0C2C Anonymkode: c6b10...e08
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 Veldig svulstige formuleringer er typisk for AI-oversettelser. Norsk er veldig nedpå sammenlignet med mange andre språk, men AI-oversettelsesprogrammene klarer ikke ta hensyn til det. Anonymkode: 7758f...89e 2
iheia Skrevet 19. februar 2024 #11 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fra Brønnøysundregistret: Tjenester innen IT, programvareutvikling, hardware, software, medvirkning og investering i andre selskap. Jeg ville nok vært skeptisk, og ikke registrert noen sensitive opplysninger til de. Fra proff.no: https://proff.no/selskap/audun-føyen-as/oslo/internettdesign-og-programmering/IF6T83K0C2C Anonymkode: c6b10...e08 Tja, vanskelig å si. Dette er den som er eier av domenet. Hvordan det blir handtert er vanskelig å si, men det er norsk og dermed ansvarlig etter norsk lov. elig å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå