Gå til innhold

Funker enkelte deodoranter ikke på alle allergifrie mennesker?(Alkohol)

Chomsky89

Anbefalte innlegg

Jeg(mann 34) Har aldri brydd meg om hvilken deodorant jeg har brukt uotver at noen ytterst få har en duft jeg ikke liker. Til nå har absolutt alle gjort jobben. Men etter mitt siste innkjøp så stinker armhulene kun 4 timer etter dusjing hver gang.  Så jeg sammenlignet ingredienslista for å finne forskjellen:

Min gamle deodorant(som ikke eksisterer på det norske markedet lengre) har følgende på ingredienser: Vann, Aluminium Chlorohydrate, Steareth-2,PPG-15 Stearyl ether, Steareth-21, Sodium Benzoate, Parfum disodium EDTA, Linalool.

Den nye har:  Vann, Aluminium Chlorohydrate, Alcohol Denat,Glycerine,Hydroxyethylcellulose, parfum, thrietanolamine, Citronellol, Coumarin, Eugenol, Geraniol, Linalool.

Er det  sannsynlig at Alcohol denat er den største forskjellen her med tanke på hvordan huden kan reagere/ikke reagere?

Endret av Chomsky89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet bare at det er forskjell på antiperspirant og de som ikke er det.. selv bruker jeg bare antiperspirant spray. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min sverger til Palmolive Pure Arctic, og han lukter aldri svette. Han er ganske kresen på deodoranter, og har erfart at de dyreste absolutt ikke er best.

Jeg som kvinne har motsatt erfaring, og bruker DKNY Cashmere Mist.

Anonymkode: 59e46...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...