AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Vært så tungt svangerskap, er så sliten, lite søvn, mye smerter og kvalme. Kjenner at alt jeg gleder meg til er å bli ferdig, ikke så mye til babyen. Når mannen prater om babyen og hva som blir så koselig osv, så klarer jeg ikke å relatere lenger, kjenner ikke på glede over det. Er dette vanlig på slutten, eller bør jeg skaffe meg hjelp? 😔 Anonymkode: 78743...daf 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Jeg tenker det er helt vanlig. Du er sliten, du har hatt det tøft. Du er ferdig. Jeg følte ingenting spesielt i svangerskapet eller første timene etter fødsel. Jeg var bare glad for at det var over og levde i min egne boble, av at jeg trengte noe ro i hodet mitt. Jeg ville vært heller observant om det fortsatte noen uker etter fødsel. Anonymkode: 20804...39e 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Helt normalt. Du er sliten, det er mye som skjer. Jeg var dritt lei alt. Hadde bekkenplager som førte til at jeg gråt hver gang jeg måtte snu meg i senga. Jeg angret på hele grviditeten, hadde bare lyst til å bli kvitt ungen. Men gjett om jeg er glad i den lille smårollingen som løper rundt her nå ❤️ det tok meg tid før jeg ble skikkelig glad i henne, hun var en totalt fremmed. Hadde bekyttelsestrang fra den dagen jeg fikk positiv test, men kjærlighet kom senere. Anonymkode: 31561...ad8 2 2
Amistad Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Ganske sikkert at alt blir annerledes når barnet først ligger i armene dine. Skulle du da etter noen dager overhode ikke ha noe interesse eller følelser og glede over barnet ditt bør fu kjapt søke hjelp ❤️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Det kan ta tid før den overveldende gleden og kjærligheten kommer veltende. Eller sigende, så man nesten ikke merker det. Det betyr ikke at den ikke kommer. Noen ganger tar det bare tid. Og selvfølgelig, noen ganger skyldes det depresjon etc. og man kan trenge hjelp og støtte. Anonymkode: 175f3...5cc 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Det er både vanlig og uvanlig, altså det er ingen fasit og det er ikke nødvendigvis noe galt med deg Men hadde jeg vært deg ville jeg vurdert å ta det opp med jordmor hvordan du har det, slik at helsestasjonen kan være litt ekstra obs på fødselsdepresjon etterpå 🥰 Oppdaget ikke selv at jeg hadde fødselsdepresjon før noen uker etter barnet ble født, så er ikke alltid så lett å innse det selv! Anonymkode: 3e1b3...07b 1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå