Gå til innhold

Min gamle leilighet ble solgt av ny eier for 600.000 mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I februar 2019 måtte jeg selge leiligheten min pga at standard på tak, vinduer og iskaldt om vinteren gjorde det utrivelig å bo der.

Jeg bodde på toppen og fikk vann inn gjennom takvinduer og skråtak.

Alltid var det en lekkasje fra tak eller gamle rør i kjelleren, kledningen trengte å byttes ut og sameiet ble aldri enige om rehabilitering.

Da jeg solgte fikk tak,vinduer og utvendig kledning tilstandsgrad 2, mens resten fikk tilstandsgrad 1.

I dagens takstrapport fikk alt i leiligheten tg 2, mens tak, vinduer og utvendig kledning fikk tgr 3.

I 2019 ble den lagt ut for 2450 000 +dok avgift, men jeg fikk 2350 000, som var 115 000 mer enn hva jeg gav for den 7 år tidligere, så gikk i tap mtp alle utgiftene jeg hadde med å fikse ting som klikket.

Forrige uke dukket den opp på Finn og nå var prisen på 2,9 millioner + dok avg.

Jeg gikk gjennom salgsoppgaven med takstrapport/ egenerklæring, og ingenting har blitt gjort med huset eller leiligheten siden februar 2019.

Jeg hadde stylingfirma slik at den skulle se innbydende ut, mens han som solgte nå hadde ikke stylet men gitt leiligheten et blodfattig minimalistisk preg uten farger, med noen ting som stod her og der.

Siden jeg lastet ned salgsoppgaven fikk jeg også oppdateringer på budrunden og det var minst to inne i budrunden og leiligheten ble solgt til 3 millioner😳

Har boligmarkedet endret seg så mye?

Anonymkode: e4f14...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uflaks, det må være kjipt å se :( han har vel ikke opplyst om alle feilene da?

Anonymkode: 165d1...ddd

Skrevet

På 5 år har vel prisene endret seg en del  ja. Så har det vel med timing å gjøre og tilfeldigheter om det blir en budrunde eller ikke.. At du bare fikk 100 000 mer på 7 år er kjedelig da. Vi kjøpte for 2.5 og solgte for 3.7 7 år etter , da hadde prisene gått ned også i den tiden vi solgte. Ble ikke budrunde heller. Ikke gjort noe arbeid på leiligheten heller, kun malt vegger i enkelte rom.

Anonymkode: e9f49...73f

• Liker 6
Skrevet

Jøss, hvor i Norge er leiligheter så billige 

Anonymkode: fdbe9...cf6

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Står jo i rapporten 

Anonymkode: 4c0df...055

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jøss, hvor i Norge er leiligheter så billige 

Anonymkode: fdbe9...cf6

Tipper liten by i Nord-Norge. Leilighet i 4 mannsbolig kanskje.

Anonymkode: e45ab...60f

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Megler og takstmann pleier vel å se på forrige prospekt, så det har blitt mye vanskeligere å feie ting under teppet. Dessuten får selger hele ansvaret.

Anonymkode: a8dc1...d00

Skrevet

Det er da helt vanlig etter så mange år.

• Liker 2
Skrevet

Er prisutviklingen det. Ikke noe merkelig i det hele tatt.

Anonymkode: 7cd3c...95d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...