AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Hei, er det aktuelt melde seg syk fra jobben da man er utslitt? Har en haug med studier som skal innleveres til imorgen så føler litt på det at jeg må jobbe istedenfor studere. Har vært syk en dag tidligere en helg jeg jobbet pga spysyken- så føler litt på samvittigheta men er somsagt veldig stressa i kropp og urolig! Anonymkode: c8ddf...73c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Det er da ikke arbeidsgiver sin feil at du har utsatt skolearbeidet slik at du nå henger etter med innleveringer. Jeg skjønner godt at du har dårlig samvittighet, du har åpenbart disponert tiden din altfor dårlig og må nå skulke jobb for å komme i mål med studiene. Anonymkode: 67dd4...18d 7 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Du er ikke syk, bare sliten. Det gir ikke grunnlag for egenmelding. Du skulle planlagt bedre å ev tatt en feriedag eller to i forbindelse med innleveringen. Anonymkode: d6733...241 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei, er det aktuelt melde seg syk fra jobben da man er utslitt? Har en haug med studier som skal innleveres til imorgen så føler litt på det at jeg må jobbe istedenfor studere. Har vært syk en dag tidligere en helg jeg jobbet pga spysyken- så føler litt på samvittigheta men er somsagt veldig stressa i kropp og urolig! Anonymkode: c8ddf...73c Hva tror du selv? 🙄 Anonymkode: 6a39d...27f 2
Mt3 Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Nei, ikke når det er pga studiene. Ville vært en helt annen sak om du hadde jobbet så mye at du nærmet deg utbrenthet. Du kan derimot be om en fridag pga studier, om studiene har relevanse for arbeidet ditt og det gagner arbeidsgiver så kan du av enkelte arbeidsplasser få permisjon med lønn. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Du er utslitt og vil melde deg syk, men skal sitte med skolearbeid? Anonymkode: bf27e...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 Du er jo ikke utslitt, du har bare utsatt skolearbeidet for lenge. Hadde vært noe annet om du var utbrent, men "stressa i kropp og urolig" er ikke en egenmeldingsgrunn, nei. Anonymkode: b3476...7f3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 Ja, det er innafor å melde seg syk fordi man er utslitt. Men da er du også for sliten til skolearbeidet... Å melde seg syk fra jobb for å prioritere skolearbeid er ikke greit! Hvis du henger etter på skolearbeid og trenger fri, så bytter du vakt. Jobben skal ikke betale deg for at du sitter hjemme med skolearbeidet... Anonymkode: 77bc2...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 heter egenmelding av en grunn og det er bare du og ingen andre som vet om du er i stand til å utføre jobben din på en forsvarlig måte Anonymkode: 7ef85...725
Grüner Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 Du kan ikke ta egenmelding fra jobb pga studier. Da må du søke om ulønnet permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå