Gå til innhold

Pris utbedring av gulv vaskerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en leilighet jeg er intr i, og før visning leser jeg grundig gjennom. Det er 460 000kr i differanse mellom verditakst og prisantydning. Leiligheten er ca 1 1/2 år. Det eneste jeg så i tilstandsrapport var at fall på vaskerom ikke fyller krav, men det krever ikke umiddelbar utbedring. Hva pokker koster en sånn utredning haha nærmere en halv mill?? Men seriøst er det markedet eller er det pga gulvet?

Anonymkode: a31c7...010

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer på det sterkeste. Når du ønsker noe fornuftig så snakker vi mange millioner.

:skya:

Anonymkode: b1335...65f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 10.36):

Jeg har en leilighet jeg er intr i, og før visning leser jeg grundig gjennom. Det er 460 000kr i differanse mellom verditakst og prisantydning. Leiligheten er ca 1 1/2 år. Det eneste jeg så i tilstandsrapport var at fall på vaskerom ikke fyller krav, men det krever ikke umiddelbar utbedring. Hva pokker koster en sånn utredning haha nærmere en halv mill?? Men seriøst er det markedet eller er det pga gulvet?

I de aller, aller fleste tilfeller vil man jo ikke anbefale å utbedre manglende fall før man skal utbedre hele rommet. 
Hvis man som utgangspunkt ikke skal ha vann rennende rett ut på gulvet, er også faren for at det skal oppstå skader utfra dette minimal. 

Anonymkode: d3a5a...6f4

• Liker 1
Skrevet

Vi skiftet vinylgulv på et vaskerom på ca 8 m2, det kom på ca 15000. Vi fjernet det gamle belegget selv, gulvlegger sparklet og la nytt gulv. Ingen fuktskader i undergulvet.

Anonymkode: 511c5...75c

Skrevet

Manglende fall på vaskerom hadde jeg ikke brydd meg med. Folk har da vaskemaskin på både kjøkken og andre rom uten sluk i gulvet. 

Anonymkode: a5fda...87a

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar😃Megler bekreftet at det er pga markedet, og en «hårete» takst. Så det gulvet betyr ingenting. Godt mulig det er andre ting som han ikke har opplysningsplikt rundt, men så langt er det svært interessant å by på🙌🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for alle svar😃Megler bekreftet at det er pga markedet, og en «hårete» takst. Så det gulvet betyr ingenting. Godt mulig det er andre ting som han ikke har opplysningsplikt rundt, men så langt er det svært interessant å by på🙌🏻

Megler ønsker å selge. Da betyr det alltid at det som opplyses om ikke betyr noe som helst. Og det ble jo opplyst om. Det er det som teller.

Er det drømmeboligen så går du for den likevel.

Lykke til.

Schnuhu

Skrevet
On 2/18/2024 at 10:36 AM, AnonymBruker said:

Sjekk med en uavhengig takstmann. 

Anonymkode: 3fef8...d04

Skrevet

Har selv et vaskerom på 8 m2 hvor det var manglende fall på gulvet. Fikset det selv og sluttsummen på jobben kom seg på kr. 7 500,- inkl flis og avrettningsmasse. :-) 

Skrevet
Goodtimes skrev (2 minutter siden):

Har selv et vaskerom på 8 m2 hvor det var manglende fall på gulvet. Fikset det selv og sluttsummen på jobben kom seg på kr. 7 500,- inkl flis og avrettningsmasse. 🙂

Det kan jeg spandere når/hvis det trengs☺️takk!🙌🏻

• Liker 1
Skrevet
Schmuhu skrev (14 minutter siden):

Megler ønsker å selge. Da betyr det alltid at det som opplyses om ikke betyr noe som helst. Og det ble jo opplyst om. Det er det som teller.

Er det drømmeboligen så går du for den likevel.

Lykke til.

Schnuhu

Ja derfor jeg er redd det er et eller annet galt der😂

Ift helsen min er det drømmebolig, da jeg vil bli mer selvhjelpt, og slippe forverring av smerter ifb snømåking på vinter. Det er også heis og svært korte avstander å gå fra bil til leilighet. Jeg skal ha en ny operasjon i foten til høsten, og da blir det atter en gang krykker. Så den er midt i blinken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...