AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Hei! Har to jenter på sju og fire år. Vi bruker å dra på svømming ca to ganger i måneden. De siste gangene vi har vært der har det vært flere store gutter (7-8 år) sammen med mammaen sin i garderoben. De kjente igjen den største jenta mi fra skolen, og pekte på henne og lo. Nå vil ikke største jenta bli med på svømming mer. De har ikke familiegarderobe, og aner ikke om de har en aldrsgrense for å bli med foreldre av motsatt kjønn. Moren til den ene gutten syns visst bare guttene var morsomme, og lo med dem da de sa "Jeg har sett Petra (ikke det hun heter på ordentlig) fra 2C naken, hahaha". Syns svømming er en fin familieaktivitet, og vi har ikke så mange andre innendørsaktiviteter i nærområde som er like populært. Er litt frustrert, og aner ikke hva jeg kan gjøre. Er man en vanskelig hønemor om man tar opp dette med de som jobber der? Er dette bare sånn man må finne seg i? Anonymkode: dbe66...d2f 12 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 18. februar 2024 Som regel er det en regel i svømmehallen på når barna blir for gamle til å bli med i motsatte kjønns garderobe. 1 eller 2.klasse. Synes du fint kan ta opp dette med personalet. Tror nok at jeg ville kommentert tilbake til denne mora i garderobesituasjonen. At hun lo høres jo idiotisk ut, skjønner at jenta du syntes dette var ubehagelig. Anonymkode: 7e872...cd0 41 3 12
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Har to jenter på sju og fire år. Vi bruker å dra på svømming ca to ganger i måneden. De siste gangene vi har vært der har det vært flere store gutter (7-8 år) sammen med mammaen sin i garderoben. De kjente igjen den største jenta mi fra skolen, og pekte på henne og lo. Nå vil ikke største jenta bli med på svømming mer. De har ikke familiegarderobe, og aner ikke om de har en aldrsgrense for å bli med foreldre av motsatt kjønn. Moren til den ene gutten syns visst bare guttene var morsomme, og lo med dem da de sa "Jeg har sett Petra (ikke det hun heter på ordentlig) fra 2C naken, hahaha". Syns svømming er en fin familieaktivitet, og vi har ikke så mange andre innendørsaktiviteter i nærområde som er like populært. Er litt frustrert, og aner ikke hva jeg kan gjøre. Er man en vanskelig hønemor om man tar opp dette med de som jobber der? Er dette bare sånn man må finne seg i? Anonymkode: dbe66...d2f Send klage til badestedet om det. La ungennta på badetøy på do eller et avlukke. Dusje kan dere gjøre hjemme rett før dere drar. Jeg takler ikke selv sånt som voksen. Og forstår ungen din godt. Så jeg tar på badetøyet før jeg går i dusjen på badestedet. Men dusjer hjemme før jeg drar, så jeg er jo ren ved ankomst. Det er 30 minutter fra jeg går ut dusjen hjemme til jeg er der. Syntes det er lov, når det er gutter i dame garderoben, uten mulighet til å få dusjet privat Anonymkode: 4ed86...bd6 31 4 3
imagineme Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 (endret) 7-8 åringer greier fint å skifte i egen garderobe. Det kan ta litt lenger tid, men det går veldig fint. Ihvertfall når man er i en svømmehall hvor man kan risikere å støte på det motsatte kjønn som går på samme skole. Endret 18. februar 2024 av imagineme på=i og sånn.. :D 37 1 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 18. februar 2024 Gutter i skolealder har ingen ting i en damegarderobe å gjøre etter min mening, men det er ordensreglene i den aktuelle svømmehallen som regulerer dette. Spør personalet, og forhold deg til svaret du får. Anonymkode: ebfca...d87 51 1 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Takk for svar. Får ta kontakt med svømmehallen for å høre om de har regler rundt dette. Det er tydeligvis en utfordring flere steder, når voksne også opplever det som problematisk. Jeg kan ikke huske at vi har sett så store gutter i damegarderoben før. Burde sikkert sagt noe der og da, men hadde mer enn nok med at sjuåringen ville bli båret ut av dusjen etter de lo (med min rygg til de som lo). Så var det trøsting og ekspresstørking, vi så ikke de guttene igjen etterpå. Anonymkode: dbe66...d2f 7 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 Troll. Anonymkode: ee9f5...52a 10 1
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar. Får ta kontakt med svømmehallen for å høre om de har regler rundt dette. Det er tydeligvis en utfordring flere steder, når voksne også opplever det som problematisk. Jeg kan ikke huske at vi har sett så store gutter i damegarderoben før. Burde sikkert sagt noe der og da, men hadde mer enn nok med at sjuåringen ville bli båret ut av dusjen etter de lo (med min rygg til de som lo). Så var det trøsting og ekspresstørking, vi så ikke de guttene igjen etterpå. Anonymkode: dbe66...d2f Regelen her er skolealder = egen garderobe. Tror det er standar overalt. Det er vanskelig å kontrollere sikkert så det er moren til disse guttenes feil, hun er tydeligvis helt blåst.
Peanut Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Troll. Anonymkode: ee9f5...52a Ser ikke på HI som usannsynlig. 45
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 1 minutt siden, Peanut said: Ser ikke på HI som usannsynlig. At 7 åringer kan være med i garderoben kan skje, men at voksne som denne moren sier det ts skriver finner jeg svært lite sannsynlig. Anonymkode: ee9f5...52a 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 Populært innlegg #11 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At 7 åringer kan være med i garderoben kan skje, men at voksne som denne moren sier det ts skriver finner jeg svært lite sannsynlig. Anonymkode: ee9f5...52a Har du fått mrd deg hvor mange ræva foreldre det finnes? Anonymkode: f7a32...894 41 17
Peanut Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: At 7 åringer kan være med i garderoben kan skje, men at voksne som denne moren sier det ts skriver finner jeg svært lite sannsynlig. Anonymkode: ee9f5...52a Nei, det har jeg ingen problemer med å tro på. 20 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 Jeg (far) har hatt med mine jenter på utallige svømmehallbesøk. De har da måttet skifte i guttegarderoben. Aldri opplevd peking, latterliggjøring eller noe. Guttene i garderoben har stort sett herjet med hverandre i den grad det er herjing. De fleste har jo oppført seg og gjort det de skal. Det er godt mulig TS ikke et troll, men dette mener jeg er høyst uvanlig. Uansett må jo de voksne ta tak i det der og da. Anonymkode: ea50d...171 11 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): At 7 åringer kan være med i garderoben kan skje, men at voksne som denne moren sier det ts skriver finner jeg svært lite sannsynlig. Anonymkode: ee9f5...52a Jeg har faktisk hørt andre foreldre si hva så? selv om de får se video av hvordan deres egne "gullunger" oppfører seg på skolen. Så jeg er overhodet ikke overasket over dette... Anonymkode: f3a42...b9b 24 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 Sånn skjer når man skal tvinge på denne avslappenheten. Ja til avlukker. Skjønner jenta di godt ❤️ Anonymkode: 8d27e...0c5 9 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Har du fått mrd deg hvor mange ræva foreldre det finnes? Anonymkode: f7a32...894 Ja, men de holder på med helt andre ting en dette. Anonymkode: ee9f5...52a 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn skjer når man skal tvinge på denne avslappenheten. Ja til avlukker. Skjønner jenta di godt ❤️ Anonymkode: 8d27e...0c5 Denne pietismen når det kommer til kropp er noe som har kommet de siste årene. Kropp er normalt selv om endel tror noe annet. Anonymkode: ee9f5...52a 10 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #18 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hei! Har to jenter på sju og fire år. Vi bruker å dra på svømming ca to ganger i måneden. De siste gangene vi har vært der har det vært flere store gutter (7-8 år) sammen med mammaen sin i garderoben. De kjente igjen den største jenta mi fra skolen, og pekte på henne og lo. Nå vil ikke største jenta bli med på svømming mer. De har ikke familiegarderobe, og aner ikke om de har en aldrsgrense for å bli med foreldre av motsatt kjønn. Moren til den ene gutten syns visst bare guttene var morsomme, og lo med dem da de sa "Jeg har sett Petra (ikke det hun heter på ordentlig) fra 2C naken, hahaha". Syns svømming er en fin familieaktivitet, og vi har ikke så mange andre innendørsaktiviteter i nærområde som er like populært. Er litt frustrert, og aner ikke hva jeg kan gjøre. Er man en vanskelig hønemor om man tar opp dette med de som jobber der? Er dette bare sånn man må finne seg i? Anonymkode: dbe66...d2f Jeg jobber i basseng og hos oss er barn for store fra 1 klasse. Klarer de seg ikke alene i garderoben så må de ha med en forelder til rett gardeobe, det er trist at barna dine ikke ønsker å bade mer, og den moren oppfører seg bare dumt. Anonymkode: 03959...7ca 28 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 Problemet er egentlig ikke gutter på 7-8 år i garderoben, problemet er jo moren som ikke evner å oppdra dem. Var helt vanlig da jeg vokste opp, og selv om det var flaut ble det aldri problemer ut av det. Du skulle jo snakket til moren/barna der og da, for det er oppførselen der som var ufin. Har selv en som snart blir 7 år, og vi kan ikke gå i svømmehaller på grunn av alle som mener han er for stor. Han klarer fint å dusje seg selv godt nok, ja det tar tid, men han får panikk av å måtte være alene på ukjente steder. Bare det å ta bussen til biblioteket sammen med klassen gjorde at han ikke sov 2 dager før da han var så nervøs. Men han ville aldri pekt å ledd av jentene, og hadde det skjedd hadde jeg selvfølgelig snakket til han selv. Alle har en kropp, og om de synes det er morsomt at de så henne naken så har jo tross alt hun sett dem nakne også og kan slå igjen der om de gjør narr av henne. Altså da snakke tilbake til de, ikke henge dem ut. Anonymkode: 81e1a...be9 5 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #20 Skrevet 18. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har faktisk hørt andre foreldre si hva så? selv om de får se video av hvordan deres egne "gullunger" oppfører seg på skolen. Så jeg er overhodet ikke overasket over dette... Anonymkode: f3a42...b9b Her snakker vi om små barn uten evne til konsekenstenking. Ja, dette skjedde, men jo mer drama ts lager ut av dette jo værre blir det. Anonymkode: ee9f5...52a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå