Gå til innhold

Jeg er for sensitiv til Tinder

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men han forsvinner ikke i flere dager, da. Han tar kontakt en gang i løpet av kvelden. Men han blir borte midt i en samtale, hvis du skjønner.

Anonymkode: 8cbeb...c31

Kontekst og hvordan dette føles for deg er viktigere enn hva jeg skjønner.

Småbarnspappa midt i pottetreninga er en ting. Forsvinner uten å si ifra midt i en samtale om for deg viktige tema, og plukker ikke opp tråden senere, en helt annen.

Jeg ser to alternativer for deg: kommunisere hvordan du foretrekker at han oppfører seg, hvordan ønsker du å bli behandlet eller bare slå fast at han ikke når den standarden på kommunikasjon du ønsker.

«Jeg føler meg usikker når du forsvinner midt i en samtale, jeg ønsker du kommuniserer med meg. 
BRB, Eller annen rask beskjed som vi vet at betyr noe har skjedd og du kommer tilbake senere».

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet dette kanskje føles påtrengende om det er en kultur nå, men du har lov å være deg selv. Om noen reagerer negativt, la dem løpe. 

Men kanskje vil det la deg finne noen du kan få noe fint med 😊

Anonymkode: ba885...140

Skrevet
WhisperingWind skrev (2 timer siden):

Du må sette krav til hva du tillater.

Jeg ville møtes innen en uke for kaffe. Det ville de også. Vi var klar på at multidating ikke funket, så gikk vi videre var vi ekslusive. 

Hadde noen kaffedates og så et par litt mer seriøst innen jeg traff kjæresten etter 7 mnd🤷🏻‍♀️

Fasit :) Man kan ikke holde på som en forvirret høns når man skal date og finne den rette. Være målrettet, nøye og plukke ut de som VIRKER som seriøse kandidater. Som du sier ikke chatte for lenge men faktisk møtes for en enkel date! Så ta det videre forsiktig om det er noe som klaffer der.  Ta det en for en og ikke rot med flere samtidig.  Når den rette treffes på bruke måneder på å se at man faktisk passer sammen, bli eksklusive og ta det forsiktig uke for uke.  Da blir man kjent, og kan se alle de svakhetene som alle prøver å skjule i starten (for det har vi alle sammen) Og ikke minst de styrkene som faktisk klaffer og gjør at man kan bli et par. TS har jo tydeligvis bommet på alt dette her.

Bare sveipe på Tinder og så hive seg på den som ser penest ut, eller snakker fint på chat, så møtes og ha sex tidlig ? Oppskriften på å mislykkes.

Skrevet
TomKrus skrev (56 minutter siden):

Fasit :) Man kan ikke holde på som en forvirret høns når man skal date og finne den rette. Være målrettet, nøye og plukke ut de som VIRKER som seriøse kandidater. Som du sier ikke chatte for lenge men faktisk møtes for en enkel date! Så ta det videre forsiktig om det er noe som klaffer der.  Ta det en for en og ikke rot med flere samtidig.  Når den rette treffes på bruke måneder på å se at man faktisk passer sammen, bli eksklusive og ta det forsiktig uke for uke.  Da blir man kjent, og kan se alle de svakhetene som alle prøver å skjule i starten (for det har vi alle sammen) Og ikke minst de styrkene som faktisk klaffer og gjør at man kan bli et par. TS har jo tydeligvis bommet på alt dette her.

Bare sveipe på Tinder og så hive seg på den som ser penest ut, eller snakker fint på chat, så møtes og ha sex tidlig ? Oppskriften på å mislykkes.

TS her. Vi har chattet såpass lenge fordi vi bor langt fra hverandre og vi er begge aleneforeldre. Det har ikke passet før. På sikt er jeg flyttbar, så avstand er ikke et tema sånn sett. Vi har satt en dato for å treffes.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her. Vi har chattet såpass lenge fordi vi bor langt fra hverandre og vi er begge aleneforeldre. Det har ikke passet før. På sikt er jeg flyttbar, så avstand er ikke et tema sånn sett. Vi har satt en dato for å treffes.

Det er greit, men du bør være veldig forsiktig. Chatting er en illusjon som mange kan bygge mye dritt rundt. Langdistanse forhold er ekstremt vanskelig over tid uansett om man har truffet hverandre eller ikke. Ved langdistanse forhold på chat kan begge ha bygget seg en illusjon som ikke stemmer, som heller ikke er lett å avsløre ved noe enkelt treff. Bare vær klar over det, og ta ting rolig og sakte :) Reise over lang avstand for å treffes ? Overnatte på hotell da ! Og ikke bli med en mann hjem som du bare har chattet med på nettet. Lykke til :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har vært på Tinder og Facebook dating i fem uker nå og klarer ikke mer. Har vært i et forhold i 20 år og ble singel for et år siden, så sist jeg var singel fantes det ikke nettdating (heldigvis).

Det virker som alt har gått til helvete på de årene jeg var i et forhold. Før var det lov å bli betatt av et menneske på en dag, man ble forelska og gjerne sammen på ei uke. Nå skal man nesten ikke vise interesse før man har vært på date. Man kan ikke forlange noe som helst og jeg sitter ihvertfall kun igjen med usikkerhet. Man chatter en times tid så plutselig er motparten bare borte, og tilbake igjen 20 timer etterpå, like blid. Sier man ikke engang at man går og legger seg, liksom?

Dick picks kan han sende men «prates i morgen» er for mye å forlange? De er av og på konstant og det skal man også tåle, man kan ikke spørre «er du virkelig interessert i meg?», da er man for «på».

Har skrevet med en i ca en måned nå, han tar kontakt hver eneste dag, men er han genuint interessert? Jeg aner ikke. For alt jeg vet er jeg bare et tidsfordriv, og man skal ikke spørre for da er man desperat. 
Jeg faller ikke for noen, men det har jeg gjort nå. Online. Uten å ha treffes. Men det er, i følge «reglene», umulig. Man må date noen i flere måneder før man kan falle for noen nå for tiden. Så da sitter jeg her da, usikker på hvor jeg står, hvor han står og egentlig bare hater å virkelig like noen…..

Er det ingen andre som kjenner på sånt? Er jeg bare en utdatert romantiker? Og til dere som sveiper til krampa tar dere, i tilfelle det dukker opp en som er bedre, penere, rikere osv., hvordan funker det for dere? Er jeg den eneste som syntes dette bare er trist og vondt og uholdbart? 

Du må dra på dates. Før dere møtes vet du jo ikke egentlig hvem du skriver med.  Det kan være noen helt andre enn du tror. Slutt med chatting og kverningen, dra på en kaffe date og treff dem. Og avslutt om du ikke liker personen. 

Anonymkode: 1359b...3c1

Skrevet

Jeg kuttet ut datesider for 5 år siden, det var blitt så mye rart der at jeg kuttet ut før jeg endte som desillusjonert og negativ til menn generelt.

Selv om jeg er singel fremdeles, så har det å kutte datesider fått meg til å bli langt mer aktiv i nærmiljøet, startet med nye interesser, frivillig arbeid m.m., hvor jeg ser at jeg bygger nettverk, treffer helt nye folk som jeg aldri ville møtt ellers. Det har slik dukket opp to, men som det av ulike grunner ikke kunne bli noe mer med. Men jeg fokuserer nå på at det er mange flotte menn der ute, det gjelder bare å treffe dem på riktig tid. Jeg velger heller å være singel og ikke skape stress på det å finne en mann, enn å fortsette med nettdating og miste troen på menn/folk.

Anonymkode: 1685c...ef0

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har vært på Tinder og Facebook dating i fem uker nå og klarer ikke mer. Har vært i et forhold i 20 år og ble singel for et år siden, så sist jeg var singel fantes det ikke nettdating (heldigvis).

Det virker som alt har gått til helvete på de årene jeg var i et forhold. Før var det lov å bli betatt av et menneske på en dag, man ble forelska og gjerne sammen på ei uke. Nå skal man nesten ikke vise interesse før man har vært på date. Man kan ikke forlange noe som helst og jeg sitter ihvertfall kun igjen med usikkerhet. Man chatter en times tid så plutselig er motparten bare borte, og tilbake igjen 20 timer etterpå, like blid. Sier man ikke engang at man går og legger seg, liksom?

Dick picks kan han sende men «prates i morgen» er for mye å forlange? De er av og på konstant og det skal man også tåle, man kan ikke spørre «er du virkelig interessert i meg?», da er man for «på».

Har skrevet med en i ca en måned nå, han tar kontakt hver eneste dag, men er han genuint interessert? Jeg aner ikke. For alt jeg vet er jeg bare et tidsfordriv, og man skal ikke spørre for da er man desperat. 
Jeg faller ikke for noen, men det har jeg gjort nå. Online. Uten å ha treffes. Men det er, i følge «reglene», umulig. Man må date noen i flere måneder før man kan falle for noen nå for tiden. Så da sitter jeg her da, usikker på hvor jeg står, hvor han står og egentlig bare hater å virkelig like noen…..

Er det ingen andre som kjenner på sånt? Er jeg bare en utdatert romantiker? Og til dere som sveiper til krampa tar dere, i tilfelle det dukker opp en som er bedre, penere, rikere osv., hvordan funker det for dere? Er jeg den eneste som syntes dette bare er trist og vondt og uholdbart? 

Jeg forstår deg så godt 👌.

Usikkerhet er vondt og noe av det verste man kan kjenne på, så jeg er veldig enig i det du skriver.....

Er han interessert eller er han ikke?

Det kan være vanskelig å forstå....

Jeg ser på meg selv som en romantiker slik som deg, så nei jeg synes ikke du er utdatert...

Romantisk = sjarmerende..

Kurtisering og flørting er romantisk synes jeg👌.

Er jo da jeg opplever at han er interessert ihvertfall slik jeg tolker det...

Det virker jo slik siden han tar kontakt hver dag 👌

Er man bare tidsfordriv så "popper" de bare innom når det passer dem hadde jeg tenkt....

Hver dag tyder jo på stabilitet, og det er bra 👌.

Håper det blir slik du ønsker 👌.

Anonymkode: 20a9d...460

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår deg så godt 👌.

Usikkerhet er vondt og noe av det verste man kan kjenne på, så jeg er veldig enig i det du skriver.....

Er han interessert eller er han ikke?

Det kan være vanskelig å forstå....

Jeg ser på meg selv som en romantiker slik som deg, så nei jeg synes ikke du er utdatert...

Romantisk = sjarmerende..

Kurtisering og flørting er romantisk synes jeg👌.

Er jo da jeg opplever at han er interessert ihvertfall slik jeg tolker det...

Det virker jo slik siden han tar kontakt hver dag 👌

Er man bare tidsfordriv så "popper" de bare innom når det passer dem hadde jeg tenkt....

Hver dag tyder jo på stabilitet, og det er bra 👌.

Håper det blir slik du ønsker 👌.

Anonymkode: 20a9d...460

Kom visst borti anonym knappen 😂😂😂.

Hilsen Irak ❤️.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...