AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Har vært på Tinder og Facebook dating i fem uker nå og klarer ikke mer. Har vært i et forhold i 20 år og ble singel for et år siden, så sist jeg var singel fantes det ikke nettdating (heldigvis). Det virker som alt har gått til helvete på de årene jeg var i et forhold. Før var det lov å bli betatt av et menneske på en dag, man ble forelska og gjerne sammen på ei uke. Nå skal man nesten ikke vise interesse før man har vært på date. Man kan ikke forlange noe som helst og jeg sitter ihvertfall kun igjen med usikkerhet. Man chatter en times tid så plutselig er motparten bare borte, og tilbake igjen 20 timer etterpå, like blid. Sier man ikke engang at man går og legger seg, liksom? Dick picks kan han sende men «prates i morgen» er for mye å forlange? De er av og på konstant og det skal man også tåle, man kan ikke spørre «er du virkelig interessert i meg?», da er man for «på». Har skrevet med en i ca en måned nå, han tar kontakt hver eneste dag, men er han genuint interessert? Jeg aner ikke. For alt jeg vet er jeg bare et tidsfordriv, og man skal ikke spørre for da er man desperat. Jeg faller ikke for noen, men det har jeg gjort nå. Online. Uten å ha treffes. Men det er, i følge «reglene», umulig. Man må date noen i flere måneder før man kan falle for noen nå for tiden. Så da sitter jeg her da, usikker på hvor jeg står, hvor han står og egentlig bare hater å virkelig like noen….. Er det ingen andre som kjenner på sånt? Er jeg bare en utdatert romantiker? Og til dere som sveiper til krampa tar dere, i tilfelle det dukker opp en som er bedre, penere, rikere osv., hvordan funker det for dere? Er jeg den eneste som syntes dette bare er trist og vondt og uholdbart? Anonymkode: 8cbeb...c31 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Jeg er i et like langt forhold som deg, men jeg fikk såvidt med meg nettdating før jeg ble opptatt. Mitt råd er å gå rett på date. Bruk digitale tjenester for å grovsile ut opplagte idioter og de som har et utseende du ikke kan leve med. Ta en uforpliktende kopp kaffe. Si hei. Finn litt ut om fyren. Tren deg på å omgås andre i den litt kleine settingen. Det kan være et spill. Hvor man skal late som om man er uinteressert for å fange den andres interesse. Eller man kan møte noen som bare er ok og mer rett fram. Men sånn var dating før internett også. Anonymkode: bf677...493 4
Krist1an Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det ingen andre som kjenner på sånt? Du er ikke alene... 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Du er IKKE alene! Jeg ga opp datingen for lenge siden. Håper å heller møte noen IRL.. Men aner uansett ikke om det blir bedre. Dagens samfunn virker mer og mer skapt for å være alene.. Anonymkode: 8c55f...1eb 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er IKKE alene! Jeg ga opp datingen for lenge siden. Håper å heller møte noen IRL.. Men aner uansett ikke om det blir bedre. Dagens samfunn virker mer og mer skapt for å være alene.. Anonymkode: 8c55f...1eb Jeg snakket med en bekjent nylig. Han er utenlandsk og har bevisst valgt å ta kontakt med jenter på bussen og i andre settinger. Han er høflig og sier hei og viser at han er interessert. Han får stort sett avslag. Noen sier nei men er veldig glad for at det endelig er noen som tør. Og han bor sammen med en som han ble kjent med på den måten. Anonymkode: bf677...493 1 1
TomSawyer Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har vært på Tinder og Facebook dating i fem uker nå og klarer ikke mer. Har vært i et forhold i 20 år og ble singel for et år siden, så sist jeg var singel fantes det ikke nettdating (heldigvis). Det virker som alt har gått til helvete på de årene jeg var i et forhold. Før var det lov å bli betatt av et menneske på en dag, man ble forelska og gjerne sammen på ei uke. Nå skal man nesten ikke vise interesse før man har vært på date. Man kan ikke forlange noe som helst og jeg sitter ihvertfall kun igjen med usikkerhet. Man chatter en times tid så plutselig er motparten bare borte, og tilbake igjen 20 timer etterpå, like blid. Sier man ikke engang at man går og legger seg, liksom? Dick picks kan han sende men «prates i morgen» er for mye å forlange? De er av og på konstant og det skal man også tåle, man kan ikke spørre «er du virkelig interessert i meg?», da er man for «på». Har skrevet med en i ca en måned nå, han tar kontakt hver eneste dag, men er han genuint interessert? Jeg aner ikke. For alt jeg vet er jeg bare et tidsfordriv, og man skal ikke spørre for da er man desperat. Jeg faller ikke for noen, men det har jeg gjort nå. Online. Uten å ha treffes. Men det er, i følge «reglene», umulig. Man må date noen i flere måneder før man kan falle for noen nå for tiden. Så da sitter jeg her da, usikker på hvor jeg står, hvor han står og egentlig bare hater å virkelig like noen….. Er det ingen andre som kjenner på sånt? Er jeg bare en utdatert romantiker? Og til dere som sveiper til krampa tar dere, i tilfelle det dukker opp en som er bedre, penere, rikere osv., hvordan funker det for dere? Er jeg den eneste som syntes dette bare er trist og vondt og uholdbart? Anonymkode: 8cbeb...c31 Nei virker som forhold mellom mann og kvinne er redusert til kjøttvekt og utdanningsnivå? Og hjelpes meg om en ikke spiller forholdsspillet der en skal være akkurat passe lunken.. Borte er magi, kjemi og rå forelskelse der hjernen koker av lykkehormoner, alt av verdi egentlig. 1 1
Sparkling_Pink Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 Om du trenger strategier for nettdating, finnes det. Søk etter Burned Haystack Dating Method. Jeg har stengt eller bruker ikke mine nettkontoer og har aldri vært på Tinder. Da jeg ble singel etter et langt forhold tok det noen år før jeg greide å flørte nogelunde vellykket. Det høres utrolig bra ut at du har hatt kontakt med en i en måned, men dere bør bo langt fra en annen, for det er eneste gode grunnen jeg ser for å ikke ha greid å møtes. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 Dessverre må man lære hvordan man skal sortere disse "matchene". Selv sveipet jeg aldri på menn som ikke hadde bilde eller kun hadde selfies. Jeg sveipet ikke på menn som hadde tom bio/profil. Jeg sveipet ikke på menn som skrev at de ikke visste hva de ville ha, eller som skrev at de ville ha fuck friend/one night stand. Jeg sveipet heller ikke på menn som refererte til snapchat i profilen sin. Jeg sveipet på menn som hadde flere bilder, både av bare seg selv (ikke selfies), og fra sosiale settinger. Jeg sveipet på menn som skrev om seg selv og hva de ønsket/søkte. Dersom noen av disse maste om snapchat eller flere bilder, så fjernet jeg matchen. Så gjelder det og komme seg bort fra chatte-fasen, fortest mulig. Chat gjerne maks en ukes tid, før en ekte date. Det kan være lurt å investere i tinder med abonnement, det var sånn jeg traff samboeren min. Han hadde sveipet på meg, og jeg syns han var så kjekk, at jeg aldri hadde turt å sveipe på han, om jeg ikke allerede visste at han var interessert 😅 Anonymkode: 7a41f...82f 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 21 minutter siden, Sparkling_Pink said: Om du trenger strategier for nettdating, finnes det. Søk etter Burned Haystack Dating Method. Vær så snill og ikke gjør det. De online dating coach greiene er sjuke saker. Vi har heldigvis ikke blitt like shallow som USA ennå. La os ikke dra i den retningen... Anonymkode: d11e7...a5a 1 1
exictence Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 Jeg er en som synes dating apper er veldig fin måte å få kontakt med en man vil date, så får vi se om ting utvikler seg. Jeg tenker og at jeg er en gammeldags romantiker, og jeg liker å først chatte litt (1 - 3+ dager) før jeg lager en avtale om å treffes. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det virker som alt har gått til helvete på de årene jeg var i et forhold. Før var det lov å bli betatt av et menneske på en dag, man ble forelska og gjerne sammen på ei uke. Nå skal man nesten ikke vise interesse før man har vært på date. jeg opplever det ikke sånn. Jeg blir gjerne betatt ganske raskt, men forelsket blir jeg vel ikke før jeg har truffet ham og vi har snakket litt. Sommerfugler i magen kan oppstå med det samme. Jeg har alltid vist mye interesse i starten hvis jeg har fått et godt inntrykk. Jeg viser interesse for at jeg vil bli mer kjent. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Man kan ikke forlange noe som helst og jeg sitter ihvertfall kun igjen med usikkerhet. Hva mener du med at du ikke kan forlange noe som helst? Man vet jo ikke så mye om den andre personen før man faktisk treffer dem. Det var jo sånn før og. Det gjelder vel både slik det var før og slik det er nå. Man treffes for å bli mer kjent. Bare at det er lettere å finne en match som passer mine kriterier (kanskje) på en dating app. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Man chatter en times tid så plutselig er motparten bare borte, og tilbake igjen 20 timer etterpå, like blid. Sier man ikke engang at man går og legger seg, liksom? Nei, hvorfor skal man fortelle om alt til hverandre på nettet før man treffes liksom? Man et jo ikke hvem man egentlig chatter med. Mange kan skrive vakre følelsesmessige ting på nettet. Det kan hvem som helst gjøre. Treff hverandre heller i virkeligheten, og så kan dere se om dere vil bli eksklusive for hverandre. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Dick picks kan han sende men «prates i morgen» er for mye å forlange? Sender en mann dick picks uten å ha truffet deg en gang, så er vel det et tydelig tegn på hva han er ute etter? Vekk med ham. Fint så vet du det. "Prates i morgen" er hyggelig å skrive. Da føler jeg at han jeg prater med ser på meg seriøst, og vil fortsette samtalen med meg. Det er varmt og hyggelig. "Forlange noe", tja, hva mener du med det? Man kan ikke forlange noe før man har truffet hverandre en gang, kan man vel? Jeg vil ikke forlange noe selv om jeg har truffet ham. Men om han ikke viser seg å være en person etter det jeg føler for og forventer, så vil jeg jo ikke være mer med ham. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): De er av og på konstant og det skal man også tåle, man kan ikke spørre «er du virkelig interessert i meg?», da er man for «på». Det er sant. Men var det vanlig før da? At man spurte: Er du virkelig interessert i meg? Da viser du at du har veldig liten tro på deg selv. Man kan jo ikke virkelig være interessert i en som man ikke har møtt en gang? Men man kan jo bli riktig betatt og ha veldig lyst til å bli mer kjent med vedkommende. Spesielt når dere har chattet så lenge. Det gjorde jeg også med en mann. Jeg ble veldig betatt. Etter ca to mnd treff vi hverandre, og vi fortsatte å treffes noen ganger. Men vi merket at det ble litt feil. Etter det fant jeg ut at det var mye bedre å treffe hverandre tidlig. For sånn chatting over tid, gjorde at jeg bygget opp store forventninger til hvordan denne mannen var. Jeg tror det ødela litt. Treff hverandre i virkeligheten etter kort tid, er mitt råd. Tenk at du skal ut å treffe et nytt menneske. men ikke ha de store forventnigene om å bli kjærester. Man faller jo ikke for alle og enhver, heldigvis AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har skrevet med en i ca en måned nå, han tar kontakt hver eneste dag, men er han genuint interessert? Jeg aner ikke. For alt jeg vet er jeg bare et tidsfordriv, og man skal ikke spørre for da er man desperat. Du kan ikke vite det, nei. Foreslå å møtes, så merker du om det er noe gnist mellom dere. Uansett er det ikke så lurt å spørre om "er jeg bare et tidsfordriv?". Det kan alle svare på med hva de vil egentlig. Som sagt, du vet ikke hvem du snakker med før du har truffet dem, kanskje litt over tid. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg faller ikke for noen, men det har jeg gjort nå. Online. Uten å ha treffes. Men det er, i følge «reglene», umulig. Man kan jo i hvert fall tro at man har forelsket seg uten å ha treffes. Men tenk, hvem sitter der bak på tastaturet? Men selvsagt kan det gi pirring og lyst, og en tro og håp på at dette er det store. Man kan faktisk være forelsket i å oppleve forelskelse. Det er jo en deilig følelse. Hvorfor treffes dere ikke enda? AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Man må date noen i flere måneder før man kan falle for noen nå for tiden. Så da sitter jeg her da, usikker på hvor jeg står, hvor han står og egentlig bare hater å virkelig like noen….. Man MÅ ingenting. Jeg forelsker meg ganske fort. Men egentlig ikke for en person jeg har chattet med på nettet. Da vil jeg heller si jeg blir nysgjerrig og kan bli veldig betatt og lyst til å bli mer kjent. Om han du har chattet med hadde gitt deg kjærlighetserklæringer og sagt at du var alt for ham, hadde det gjort deg mer sikker? NEI! Pass deg for sånn menn som kan si det til deg før du har blitt kjent med ham i virkeligheten og blitt mer involvert. Han kan være hvem som helst. Husk det. Det er et godt tegn at en mann ikke øser ut med love bombing over nettet, eller på første møte for den saks skyld. Hadde du truffet en sånn mann før i tiden, hadde det også vært varsku, ikke noe som gjør deg sikker. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er det ingen andre som kjenner på sånt? Er jeg bare en utdatert romantiker? Og til dere som sveiper til krampa tar dere, i tilfelle det dukker opp en som er bedre, penere, rikere osv., hvordan funker det for dere? Er jeg den eneste som syntes dette bare er trist og vondt og uholdbart? Anonymkode: 8cbeb...c31 Du er ikke den eneste som tjener på det, nei. Men tror dt går an å se litt annerledes og positivt på det. I hvert fall gjør jeg det. Og jeg føler selv at jeg er en stor romantiker. Gammeldags er jeg på mange måter. Jeg ser absolutt åt det også kan være ulempe med datingapper med det du peker på at mange sveiper i vei, og stadig venter på noe bedre mm. Det gjør det nok vanskelig for veldig mange. Folk venter på en maksimal perfekt lykke. Det finns jo ikke. Livet går opp og ned, og det gjør det meste, også forhold. Og man får aldri alt. Lykken og hvordan man har det, handler mest om seg selv.
TomSawyer Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 Sparkling_Pink skrev (41 minutter siden): Om du trenger strategier for nettdating, finnes det. Søk etter Burned Haystack Dating Method. Om du trenger strategier for dating overhodet er det best å slutte med dating tror jeg. Finnes bare en strategi som funker hver gang, vær deg selv 100%.. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 Sparkling_Pink skrev (48 minutter siden): Om du trenger strategier for nettdating, finnes det. Søk etter Burned Haystack Dating Method. Jeg har stengt eller bruker ikke mine nettkontoer og har aldri vært på Tinder. Da jeg ble singel etter et langt forhold tok det noen år før jeg greide å flørte nogelunde vellykket. Det høres utrolig bra ut at du har hatt kontakt med en i en måned, men dere bør bo langt fra en annen, for det er eneste gode grunnen jeg ser for å ikke ha greid å møtes. Ja, vi bor 4 timer fra hverandre og er begge aleneforeldre. Derfor har vi ikke hatt muligheten. Han sier han vil og vi har satt en dato men så forsvinner han igjen... og jeg tenker at det ikke blir noe av...så plutselig er han der igjen. Alt for usikkert. Anonymkode: 8cbeb...c31 1
Sparkling_Pink Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vær så snill og ikke gjør det. De online dating coach greiene er sjuke saker. Vi har heldigvis ikke blitt like shallow som USA ennå. La os ikke dra i den retningen... Anonymkode: d11e7...a5a Jeg vil veldig gjerne se noe mer innhold i argumentasjonen din. «Sjuk», «shallow» og en generell apell om å ikke dra i den retninga, sier ingenting om hvor denne avsmaken kommer fra, om du har kloke tanker rundt det og om det er fornuftig kritikk som er mulig å fremlegge til metoden jeg nevner. For meg er det viktig å gjøre TS oppmerksom på muligheten, da hun ser ut til å prøve å orientere seg i en ammengyldig/ innenfor gjeldene normer - verdibase i nettdatingen.
Sparkling_Pink Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vi bor 4 timer fra hverandre og er begge aleneforeldre. Derfor har vi ikke hatt muligheten. Han sier han vil og vi har satt en dato men så forsvinner han igjen... og jeg tenker at det ikke blir noe av...så plutselig er han der igjen. Alt for usikkert. Anonymkode: 8cbeb...c31 Auda. Det der med hans forsvinning høres ikke bra ut. Jeg har vært igjennom noen slike. Det går stort sett ikke. Det er innafor at det ikke er så tett kontakt i begynnelsen, men inkonsis kontakt lover sjelden bra.
Grüner Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært på Tinder og Facebook dating i fem uker nå og klarer ikke mer. Har vært i et forhold i 20 år og ble singel for et år siden, så sist jeg var singel fantes det ikke nettdating (heldigvis). Det virker som alt har gått til helvete på de årene jeg var i et forhold. Før var det lov å bli betatt av et menneske på en dag, man ble forelska og gjerne sammen på ei uke. Nå skal man nesten ikke vise interesse før man har vært på date. Man kan ikke forlange noe som helst og jeg sitter ihvertfall kun igjen med usikkerhet. Man chatter en times tid så plutselig er motparten bare borte, og tilbake igjen 20 timer etterpå, like blid. Sier man ikke engang at man går og legger seg, liksom? Dick picks kan han sende men «prates i morgen» er for mye å forlange? De er av og på konstant og det skal man også tåle, man kan ikke spørre «er du virkelig interessert i meg?», da er man for «på». Har skrevet med en i ca en måned nå, han tar kontakt hver eneste dag, men er han genuint interessert? Jeg aner ikke. For alt jeg vet er jeg bare et tidsfordriv, og man skal ikke spørre for da er man desperat. Jeg faller ikke for noen, men det har jeg gjort nå. Online. Uten å ha treffes. Men det er, i følge «reglene», umulig. Man må date noen i flere måneder før man kan falle for noen nå for tiden. Så da sitter jeg her da, usikker på hvor jeg står, hvor han står og egentlig bare hater å virkelig like noen….. Er det ingen andre som kjenner på sånt? Er jeg bare en utdatert romantiker? Og til dere som sveiper til krampa tar dere, i tilfelle det dukker opp en som er bedre, penere, rikere osv., hvordan funker det for dere? Er jeg den eneste som syntes dette bare er trist og vondt og uholdbart? Anonymkode: 8cbeb...c31 https://www.nrk.no/trondelag/folk-har-mindre-tro-pa-kjaerligheten-etter-a-ha-vaert-pa-tinder-og-andre-datingapper-1.16721730 Slett Tinder hvis du er ute etter å finne kjærligheten. Folk blir bare mer og mer kresne av å være på Tinder, for ideen om at de kan ende opp med noe bedre rundt neste sveip, får folk til å bli mer kritiske og kresne, slik at de bare blir sittende og sveipe videre og ghoster og ditcher folk over en lav sko for filleting. Tinder gjør også at en blir utsatt for mange avvisninger uten å få noen forklaring på hvorfor (ghosting). Endret 18. februar 2024 av Grüner
TomKrus Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har vært på Tinder og Facebook dating i fem uker nå og klarer ikke mer. Har vært i et forhold i 20 år og ble singel for et år siden, så sist jeg var singel fantes det ikke nettdating (heldigvis). Det virker som alt har gått til helvete på de årene jeg var i et forhold. Før var det lov å bli betatt av et menneske på en dag, man ble forelska og gjerne sammen på ei uke. Nå skal man nesten ikke vise interesse før man har vært på date. Man kan ikke forlange noe som helst og jeg sitter ihvertfall kun igjen med usikkerhet. Man chatter en times tid så plutselig er motparten bare borte, og tilbake igjen 20 timer etterpå, like blid. Sier man ikke engang at man går og legger seg, liksom? Dick picks kan han sende men «prates i morgen» er for mye å forlange? De er av og på konstant og det skal man også tåle, man kan ikke spørre «er du virkelig interessert i meg?», da er man for «på». Har skrevet med en i ca en måned nå, han tar kontakt hver eneste dag, men er han genuint interessert? Jeg aner ikke. For alt jeg vet er jeg bare et tidsfordriv, og man skal ikke spørre for da er man desperat. Jeg faller ikke for noen, men det har jeg gjort nå. Online. Uten å ha treffes. Men det er, i følge «reglene», umulig. Man må date noen i flere måneder før man kan falle for noen nå for tiden. Så da sitter jeg her da, usikker på hvor jeg står, hvor han står og egentlig bare hater å virkelig like noen….. Er det ingen andre som kjenner på sånt? Er jeg bare en utdatert romantiker? Og til dere som sveiper til krampa tar dere, i tilfelle det dukker opp en som er bedre, penere, rikere osv., hvordan funker det for dere? Er jeg den eneste som syntes dette bare er trist og vondt og uholdbart? Anonymkode: 8cbeb...c31 Beklager å si det til deg, men det må sies Du har ikke forstått hva nettdating er for noe, hvordan du skal håndtere det og bruke det på rett måte. Mye har endret seg på 20 år ja. Men er det så mye verre i dag en det var den gangen ? Ja det har blitt verre på grunn av forholdene i samfunnet, ikke på grunn av nettdatingen. I dag kommer Barbie og Ken generasjonen inn for fult. De som bare tenker på seg selv, hva som ganger de og ikke noe annet. Det smitter også over på langt eldre generasjoner. Veldig mange vil ikke inn i noe fast forhold, Norge består av veldig mange single mennesker. Som egentlig ikke liker å være single, men de kan heller ikke lett tilpasse seg et sunt normalt forhold i et ekteskap. Tilbake til nettdatingen din. Når du velger Tinder har du i utgangspunktet valgt feil! Det er ikke uten grunn at Tinder kalles en "knulle" app. Det er jo fordi mange der ikke er interessert i et forhold, bare seksuelle eventyr en periode. Så finnes det sikkert unntak der også, men der er jo ikke der en som er ute etter et seriøst godt forhold begynner å lete ! Selve appen er ikke konstruert for dette heller, med den sveipingen som det er lagt opp til som stort sett man bare baserer seg på et bilde. Da er man dømt til å mislykkes i veldig mange forsøk.D Det er mange seriøse datingsider der ute, du betaler for en profil. Legger inn en god tekst som beskriver hvem du er, hva du ser etter, og hva som er totalt uaktuelt. Så legge inn noen gode bilder av deg selv. Dette koster noen kroner. Men det koster ikke mer en en hel aften på byen en gang. Da har du en profil som varer et halvt år. Når du så "chatter" med andre der ? Søk de som virker seriøse, og tro meg du oppdager fort det motsatte. Så ikke fortsette chattingen mer en noen dager. Da bør man treffe hverandre i uformelle rammer og prate sammen, få et inntrykk av kjemi og om det er noe der. Alt for mange sitter i ukevis på slike profiler og tørr ikke møtes. Da bygger man illusjoner ! Men det å treffes på nettet er jo i virkeligheten ! Det er mange av de samme folkene som man kanskje treffer på en bar eller et utested eller blant fester hos kjente og egen omgangskrets for den del. Mye av det samme kan skje der med alkohol og party involvert. Det som kan virke som en god "match" da kan dager etterpå vise seg å være noe helt annet når ølbrillene er borte Eller det virket veldig bra på andre treffet også helt frem til man har hatt sex , og den andre forsvinner fordi vedkommende ikke var interessert i noe mer. Men latet som noe helt annet da det var som "varmest". Det er en eldgammel taktikk mange har brukt nett eller ikke får å få sex. Så problemet er ikke nettdating! Problemet er at alt for mange ikke passer i et forhold, fordi de aldri vil gi opp sin egen "frihet" og vil gjøre som de selv vil som ikke passer innenfor slike rammer! På "dater" lyger de om det for å få sex. Mange kan gjøre dette lenge faktisk. Hvordan håndtere det ? Treffe dater på datingsider som utvider "omgangskretsen" eller nedslagsfeltet mye. Få et inntrykk av de man tror man passer med, så date. Og vær forberedt på at det kan ta noen dater før man treffer den rette. Ikke forvent at første date skal klaffe, og om den gjør det ta det sakte videre. Ikke hopp til sengs med noen før det har gått en tid, og ikke gi mer en du får. Klart at har man så høye krav, at når man setter opp en liste ville man knapt lykkes om dette skulle gjelde en selv ! Da vil du aldri lykkes, i alle fall ikke med noe som kan vare. Det motsatte også, om du blir så desperat at du bare tar til takke med det første og beste. Man blir aldri lykkelig med noe slikt. Derfor se på det viktigste ! God kjemi, felles interesser, felles verdier, ordnet økonomi, og stabil psyke ! Da kommer man langt. Så er det uansett ikke lett å treffe noen det krever innsats og tid. Gjør det til et prosjekt for det neste året ! Ta deg tid, plukk ut de som er mest interessante og date! For det er faktisk ganske moro selv om det ikke er klaff på første date. Treffe noen, ha det koselig og prate litt likte jeg godt uansett om det ikke ble noe mer ! Det fikk meg til å utfordre mine egne fordommer og "ubehag" som faktisk gjør det lettere å treffe fremmede uansett settinger. At samfunnet på dette området har endret seg ? Ikke tvil om det, men det er enda mange i alle aldersklasser som er seriøse og vil inne i lange forhold. Du må bare treffe den rette for deg. Og uansett er det aldri noen garanti om at ting vil vare livet ut. Men det vet du jo allerede PS! Om noen begynner å sende nakenbilder til deg, om noen begynner å prate om sex tidlig på chat da vet du at dette må du skygge unna ! ALLTID ! I stedet for å la seg smigre ? Blokker. Endret 18. februar 2024 av TomKrus 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 Du må sette krav til hva du tillater. Jeg ville møtes innen en uke for kaffe. Det ville de også. Vi var klar på at multidating ikke funket, så gikk vi videre var vi ekslusive. Hadde noen kaffedates og så et par litt mer seriøst innen jeg traff kjæresten etter 7 mnd🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #18 Skrevet 18. februar 2024 For meg høres det mer ut som du overtenker veldig, og at du prøver alt for hardt. Mye kommunikasjon har blitt mer digital nå ja, men samtidig er ikke så mye endret. Man kan absolutt bli betatt og forelsket tidlig i dag også. Men det er forskjell på hvor øett følelsene kommer og hvor fort man viser dem når man er i tenårene og når man er godt voksen. Det var absolutt ikke vanlig at folk på 35+ ble kjærester etter en uke, selv ikke for 20 år siden... Det er ingen problem å vise interesse før date, eller spørre hvor interessert den andre er. Hvis motparten reagerer negativt på det, så er dere ikke en match uansett. Hvis du ønsker nattamelding og motparten ikke gidder, så er dere ikke på samme linje. Det handler ikke om alle disse "reglene", det handler om personligheten. Jeg har møtt mange menn som er veldig på, helt fra starten. Mange som sender meldinger allerede på vei hjem fra date, og som inviterer på kaffe etter to dager med chatting. Det finnes egentlig ikke noen regler som gjelder for alle. Hvis du mener mannen ikke er nok på, eller om mannen blir skremt fordi du er på, så handler det ikke om en "regel", det handler kun om at dere ønsker ulike ting, og har ulik fremgangsmåte. Og nettdating fantes absolutt for 20 år siden, selv om du ikke drev med det. Sukker er faktisk ganske nøyaktig 20 år i år. Jeg lagde min første profil for nettdating i 2002. Nesten alle jeg kjente da var på spraydate. Og før de store datingsidene kom, så brukte man andre steder på nettet for å finne potensielle dater. Jeg møtte min første kjæreste via nettet, det var i 2000. Anonymkode: 1d330...b93
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 Sparkling_Pink skrev (1 time siden): Auda. Det der med hans forsvinning høres ikke bra ut. Jeg har vært igjennom noen slike. Det går stort sett ikke. Det er innafor at det ikke er så tett kontakt i begynnelsen, men inkonsis kontakt lover sjelden bra. Men han forsvinner ikke i flere dager, da. Han tar kontakt en gang i løpet av kvelden. Men han blir borte midt i en samtale, hvis du skjønner. Anonymkode: 8cbeb...c31
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #20 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vært på Tinder og Facebook dating i fem uker nå og klarer ikke mer. Har vært i et forhold i 20 år og ble singel for et år siden, så sist jeg var singel fantes det ikke nettdating (heldigvis). Det virker som alt har gått til helvete på de årene jeg var i et forhold. Før var det lov å bli betatt av et menneske på en dag, man ble forelska og gjerne sammen på ei uke. Nå skal man nesten ikke vise interesse før man har vært på date. Man kan ikke forlange noe som helst og jeg sitter ihvertfall kun igjen med usikkerhet. Man chatter en times tid så plutselig er motparten bare borte, og tilbake igjen 20 timer etterpå, like blid. Sier man ikke engang at man går og legger seg, liksom? Dick picks kan han sende men «prates i morgen» er for mye å forlange? De er av og på konstant og det skal man også tåle, man kan ikke spørre «er du virkelig interessert i meg?», da er man for «på». Har skrevet med en i ca en måned nå, han tar kontakt hver eneste dag, men er han genuint interessert? Jeg aner ikke. For alt jeg vet er jeg bare et tidsfordriv, og man skal ikke spørre for da er man desperat. Jeg faller ikke for noen, men det har jeg gjort nå. Online. Uten å ha treffes. Men det er, i følge «reglene», umulig. Man må date noen i flere måneder før man kan falle for noen nå for tiden. Så da sitter jeg her da, usikker på hvor jeg står, hvor han står og egentlig bare hater å virkelig like noen….. Er det ingen andre som kjenner på sånt? Er jeg bare en utdatert romantiker? Og til dere som sveiper til krampa tar dere, i tilfelle det dukker opp en som er bedre, penere, rikere osv., hvordan funker det for dere? Er jeg den eneste som syntes dette bare er trist og vondt og uholdbart? Anonymkode: 8cbeb...c31 Har nok dessverre samme oppfatning som deg, jeg har brukt såå lang tid på å forstå hvem som bare er ekle, og vil ha nakenbilder , hvem som har det som tidsfordriv, hvem som er gift ( de vil snakke om følelser i ukesvis, og spør ikke om å møtes, kan fort forveksles med respekt) hvem som vil ha et nytt hakk i beltet ( de kan virke superhyggelige og interessante og hengivne)og hvem som er hyggelige single menn på leting etter kjæreste ( er ca 5%)😂😂 føler meg så dum hver gang jeg blir lurt … for det er sikkert selvsagt for andre.. Anonymkode: c50ea...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå