Gå til innhold

Kjøkken uten håndtak - hva med oppvaskmaskin?

Nuttery

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig skiftet fronter på mitt gamle ikea-kjøkken. Jeg har ikke rukket å skru på håndtakene enda, men lurer plutselig på om jeg skal droppe det. Problemet er oppvaskmaskinen - den må jo åpnes på noen måte. Finnes det noen løsning her? Vet jo mange har kjøkken med trykk-åpne mekanisme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har samme fronter på oppvaskmaskin og kjøleskap, som resten av kjøkkenet. Har sånn glipe man tar fingrene inni og drar ut. Du kan jo feks skaffe noe slikt bare til oppvaskmaskinen? (Det er forøvrig noe dritt å ha på alle fronter, skader neglene og neglene setter riper i der man griper tak, men å skjule oppvaskmaskinen på den måten er veldig fint). 😊

IMG_9257.jpeg

Anonymkode: 7d29d...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bare dytter på den for å åpne den. Funker veldig fint 

Anonymkode: d64ba...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hatt integrerte håndtak som vist på bildet over. Det har kommet trykk-åpner oppvaskmaskiner på markedet men jeg synes personlig de er klønete, dessuten må du jo uansett ha noe form for håndtak på kjøleskapet, med mindre du skal ha frittstående kjøleskap da (jeg har hvertfall ikke hørt om trykk-åpne-kjøleskap men nå er det nesten fem år siden jeg jobbet i den bransjen😅)

Anonymkode: 54fe5...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel knotete å ha kjøkken uten handtak om det ikke er et kjøkken med integrerte handtak, eller trykkmekanismer? 

Vi har en kombinasjon. Kan være litt frustrerende for gjester innimellom, særlig kjøleskap og skapene som har trykkmekanisme. Men vi vente oss raskt til det. 

Anonymkode: 7c188...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det blir vel knotete å ha kjøkken uten handtak om det ikke er et kjøkken med integrerte handtak, eller trykkmekanismer? 

Vi har en kombinasjon. Kan være litt frustrerende for gjester innimellom, særlig kjøleskap og skapene som har trykkmekanisme. Men vi vente oss raskt til det. 

Veldig frustrerende for gjestee, er jo umulig å se hvor skapene begynner og slutter. Og hva er poenget???

Anonymkode: c2585...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Veldig frustrerende for gjestee, er jo umulig å se hvor skapene begynner og slutter. Og hva er poenget???

Estetisk pent.

Lett å holde rent. 

Og så er det vi som bor der. At en og annen familiegjest knoter litt når de skal åpne kjøleskapet er ikke det som avgjør hvilket kjøkken vi velger :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Estetisk pent.

Lett å holde rent. 

Og så er det vi som bor der. At en og annen familiegjest knoter litt når de skal åpne kjøleskapet er ikke det som avgjør hvilket kjøkken vi velger :)

Det er ikke mer «estetisk pent» enn noe annet, det er bare mote. Om tjue år er det ikke «pent» lenger.

Det er ikke vanskelig å holde håndtak rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke mer «estetisk pent» enn noe annet, det er bare mote. Om tjue år er det ikke «pent» lenger.

Det er ikke vanskelig å holde håndtak rene.

Om 20 år har vi nok byttet kjøkken igjen. Null problem ;)

Så allerede denne gangen på skap med sensor, slike som er helt berøringsfrie. Den teknologien har nok kommet langt neste gang vi skal bytte ut. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...