Gå til innhold

Gode tips til samtaleemner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne jeg er veldig glad i! Men noen ganger føler jeg samtalene går litt tregt, at vi noen ganger strever å ha noe å prate om. Jeg syns det er leit, fordi jeg syns hun er så hyggelig.

Noen gode tips til samtaleemner, eller andre gode tips?

Anonymkode: 27e81...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør noe sammen, så får dere noe å prate om! Gå på kino, for eksempel, eller ta en tur i en skog i nærheten?

Anonymkode: 28e04...d5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe sammen er et godt tips. Bak. Gå tur. Da blir det ikke så farlig om det blir litt pause i samtalen innimellom :)

Ellers er jo været, dagsaktuelle hendelser, ting som skjer i nærområdet deres generelle tema som stort sett funker.

Anonymkode: 6b17d...15f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 9.34):

Jeg har en venninne jeg er veldig glad i! Men noen ganger føler jeg samtalene går litt tregt, at vi noen ganger strever å ha noe å prate om. Jeg syns det er leit, fordi jeg syns hun er så hyggelig.

Noen gode tips til samtaleemner, eller andre gode tips?

Anonymkode: 27e81...626

Eit viktig tema du tar opp her som mange sliter med. 

Å dra igang en samtale kan føles som ein  utfordring i møte med folk som er lite sosiale, og har ein begrenset  interesse horisont. Noen velger å innlede  ein samtale om veret, eller det kan vera andre felles interessefelt så ein kommer på "gjli". Besøker jevnleg ein god nabo som desv,men  er lite sosial av seg, og må liksom hele tiden  "dra orda utav munnen på han"  og virker som han er reserevrt mot åpne seg.  

Lær av jounarlisten ! ...De graver og spør om det meste, og deres oppgave er å få folk i tale foran TV-skjermen, radioen, eller andre samanhenger. 

Anonymkode: e89b7...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...