AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Heisann, er det vanlig barn spyr kun en gang om de har spybeggen? / norovirus Er det også sant at jo eldre en bli jo mer spyr en under spysyken? Mtp det var kun ett oppkast Anonymkode: a483a...11b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Det finnes andre virus som gir omgangssyke annet enn noro. For eksempel rotavirus. Man kan også ha matforgiftning. Anonymkode: 9169a...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Vi hadde omgang med norovirus hvor 3-åringen kun spydde to ganger. Fikk det påvist i avføringen til det andre barnet (som bare hadde diare). Anonymkode: 9ad19...af4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 De gangene vi har vært borti det har de som er syke vært ute I hvertfall en ukes tid, noen mer enn to uker. Anonymkode: a6dca...d7f
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Ja kan være Norovirus vanligvis så spyr man 1 gang når man spyr gang nummer 2 så kommer det ut både av munnen og bak
Lorieen Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Ja kan være Norovirus vanligvis så spyr man 1 gang når man spyr gang nummer 2 så kommer det ut både av munnen og bak Hva er dette for noe forbanna bullshit?
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 (endret) Lorieen skrev (3 minutter siden): Hva er dette for noe forbanna bullshit? Jeg har hatt dette etter ett besøk på sykehjem så jeg vet åssen det er jeg spydde en gang så trodde jeg det var over kom ikke på dass før jeg kastet opp en gang til mens det sprutet vann ut bak dagen etter stod det lapp på døra inn til sykehjemmet Norovirus Endret 18. februar 2024 av Maskinfører
Lorieen Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 Ja, det kan være norovirus selv om barnet bare kaster opp én gang. Samme virus kan arte seg ulikt i en og samme familie. Vi hadde det i januar, følgende rekkefølge: Mor (41): Heftig diaré i 1,5 døgn, ingen oppkast. Sønn (4): Kastet opp én gang, ingen diaré. Datter (14): Kastet opp tre ganger, diaré ca et døgn. Sønn (16): Kastet opp to ganger, ingen diaré. Sønn (2): Kastet opp tolv ganger, ingen diaré.
Lorieen Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Jeg har hatt dette etter ett besøk på sykehjem så jeg vet åssen det er jeg spydde en gang så trodde jeg det var over kom ikke på dass før jeg kastet opp en gang til mens det sprutet vann ut bak dagen etter stod det lapp på døra inn til sykehjemmet Norovirus Newsflash: Fordi DU hadde det sånn, er ikke det noen fasit. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 Ja, det kan være veldig ulikt. Hos oss kan det være alt fra 5-10 ganger til kun en gang. Anonymkode: fa35b...097
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 Lorieen skrev (2 minutter siden): Newsflash: Fordi DU hadde det sånn, er ikke det noen fasit. Par timer etterpå var jeg bra igjen dagen etter så skjedde det samme med pappa var han som jeg besøkte på sykehjemmet
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 24 minutter siden, Maskinfører said: Jeg har hatt dette etter ett besøk på sykehjem så jeg vet åssen det er jeg spydde en gang så trodde jeg det var over kom ikke på dass før jeg kastet opp en gang til mens det sprutet vann ut bak dagen etter stod det lapp på døra inn til sykehjemmet Norovirus Hvorfor oppsøkte du sykehjemmet dagen etter oppkast og diaré? Anonymkode: 142f3...f51 2
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor oppsøkte du sykehjemmet dagen etter oppkast og diaré? Anonymkode: 142f3...f51 Fordi lappen med Norovirus ble hengt opp på døra dagen etter når jeg skulle besøke han Mandag hang ingen lapp opp jeg kastet opp etter besøket når jeg kom på Tirsdag så hang det lapp på døra med Norovirus
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 Her har vi nylig hatt omgangssyken (vet ikke hvilket virus). Mannen: oppkast to ganger og diaré flere ganger. Varte tre dager. Barnet (1,5år): oppkast to ganger, diaré tre ganger. Varte to dager. Meg selv: tre døgn med hyppig diaré, men ikke oppkast. Matforgiftning varer oftest kun et døgn. Og det kommer ofte 15min-6t etter inntak av dårlig mat. Tenker som regel først på matforgiftning om vi er ute og reiser, har spist restemiddag eller spist hos andre (vet ikke hvilken hygiene alle har selv om det ser stort sett rent ut hos de fleste). Ville uansett holdt meg hjemme i 48t etter siste oppkast/diaré. Samme med barna. Anonymkode: 98a67...93f 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Fordi lappen med Norovirus ble hengt opp på døra dagen etter når jeg skulle besøke han Mandag hang ingen lapp opp jeg kastet opp etter besøket når jeg kom på Tirsdag så hang det lapp på døra med Norovirus Du gikk altså på besøk like etter å ha hatt norovirus? Lite smart da du kan ha smittet flere, allerede syke eldre, samt pleiere det er manko på allerede. Anonymkode: 98a67...93f 2
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du gikk altså på besøk like etter å ha hatt norovirus? Lite smart da du kan ha smittet flere, allerede syke eldre, samt pleiere det er manko på allerede. Anonymkode: 98a67...93f Nei jeg ble smittet der jeg satt der og koste meg i 6 timer var først når jeg kom inn døra hjemme at jeg kastet opp
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Fordi lappen med Norovirus ble hengt opp på døra dagen etter når jeg skulle besøke han Mandag hang ingen lapp opp jeg kastet opp etter besøket når jeg kom på Tirsdag så hang det lapp på døra med Norovirus Du går jo ikke på besøk til noen på sykehjem dagen etter du har kastet opp! Du skal vente minst 48 timer. Barnet mitt kastet opp 1 gang og fikk løs mage samme kveld etter familieselskap. Vi var vell 15-20 til sammen. Alle unntatt 2 fikk det innen 2 døgn etterpå. Var helt jævlig, vi voksne fikk det værst. Anonymkode: 34fd6...90c 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #18 Skrevet 18. februar 2024 Maskinfører skrev (6 minutter siden): Nei jeg ble smittet der jeg satt der og koste meg i 6 timer var først når jeg kom inn døra hjemme at jeg kastet opp Hvorfor dro du dit dagen etter du kastet opp? Anonymkode: 683c5...2cc 2
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor dro du dit dagen etter du kastet opp? Anonymkode: 683c5...2cc Hvorfor jeg dro dit dagen etter ? var fordi jeg savnet mitt eneste familiemedlem min far men da var det stengt det burde vært stengt den dagen jeg var der men det fikk jeg ikke beskjed om før dagen etter var vel i 2017/2019 eller no
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #20 Skrevet 18. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du går jo ikke på besøk til noen på sykehjem dagen etter du har kastet opp! Du skal vente minst 48 timer. Barnet mitt kastet opp 1 gang og fikk løs mage samme kveld etter familieselskap. Vi var vell 15-20 til sammen. Alle unntatt 2 fikk det innen 2 døgn etterpå. Var helt jævlig, vi voksne fikk det værst. Anonymkode: 34fd6...90c Ja det var det ingen som sa til meg for det var på sykehjemmet utbruddet var men ingen sa noe til oss og det med de 48 timene viste jeg ikke noe om pappa kastet også opp dagen etter jeg var der inne jeg vr bra etter 2 timer jeg Endret 18. februar 2024 av Maskinfører
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå