AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Jeg har ikke noe fancy hjelpemidler annet enn presskanne og en slik melkevisper (eller hva det heter). Selv så presser jeg en veldig sterk kaffe og så varmer jeg litt melk i en kjele som jeg visper. Men skummet blir veldig hardt og det blir kanskje for fluffy 🙈 Fortell meg, hvordan lager du hjemmelaget kaffe latte med enkle hjelpemidler? Anonymkode: e5cfa...fd4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Sterk espresso, en stor skje smør. Bruker liten stavmikser og blander det sammen. Blir dritgodt og metter! Anonymkode: 57793...f16 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke noe fancy hjelpemidler annet enn presskanne og en slik melkevisper (eller hva det heter). Selv så presser jeg en veldig sterk kaffe og så varmer jeg litt melk i en kjele som jeg visper. Men skummet blir veldig hardt og det blir kanskje for fluffy 🙈 Fortell meg, hvordan lager du hjemmelaget kaffe latte med enkle hjelpemidler? Anonymkode: e5cfa...fd4 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sterk espresso, en stor skje smør. Bruker liten stavmikser og blander det sammen. Blir dritgodt og metter! Anonymkode: 57793...f16 Ingen av disse er kaffe latte. Den første er kaffe med vispet melk. Nærmest er cafe o'lait, men da skal ikke melken skummes så hardt. Den andre er kaffe med smør. Anonymkode: ac5de...179 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ingen av disse er kaffe latte. Den første er kaffe med vispet melk. Nærmest er cafe o'lait, men da skal ikke melken skummes så hardt. Den andre er kaffe med smør. Anonymkode: ac5de...179 Så fortell da, hvordan lager du kaffe latte? 😊 Anonymkode: e5cfa...fd4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Vet ikke om jeg skal kalle det kaffe latte, men er morgenkaffen for å få magen i gang. Trakter kaffe på enkopps trakter. Type kaffe varierer, men fortrinnsvis mørkbrent. Varmer vaniljemelk i microen og har i. Av og til har jeg litt hasselnøttsirup i. Anonymkode: f3ee5...3aa
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Det beste alternativet uten espressomaskin er å bruke mokkakanne: https://kaffegeek.no/2023/05/22/mokkakanne-fremgangsmate/ Jeg skummer i tillegg melk på samme måte som deg, i med en billig melkeskummer, men i en skikkelig mugge for formålet: Anonymkode: f4866...89f 1
LivetErEnLek Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 https://www.godt.no/aktuelt/i/g7OnW5/slik-lager-du-enkelt-kaffe-latte-hjemme
spinner Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har ikke noe fancy hjelpemidler annet enn presskanne og en slik melkevisper (eller hva det heter). Selv så presser jeg en veldig sterk kaffe og så varmer jeg litt melk i en kjele som jeg visper. Men skummet blir veldig hardt og det blir kanskje for fluffy 🙈 Fortell meg, hvordan lager du hjemmelaget kaffe latte med enkle hjelpemidler? Anonymkode: e5cfa...fd4 Med ditt utstyr kommer du nærmest med instant espresso og bruke presskannen som melkeskummer
Hjerte Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 Lager dobbel espresso med kaffemaskinen, varmer melk i microen og skummer med melkeskummer. Jeg bruker mindre melk, så det blir mer en cappuchino. Latte og cappuchino er godt det, men vel så ofte hopper jeg over skummingen og heller espressoen i varm melk uten å skumme.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så fortell da, hvordan lager du kaffe latte? 😊 Anonymkode: e5cfa...fd4 Poenget er at kaffe latte er en spesifikt produkt og det som blir presenter i de første innleggene er ikke kaffe latte Anonymkode: a97c2...826 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 Har sånn maskin som du har vann og bønner i, lager espresso og skummer melk (med maskina) som fyller opp koppen med. Vet ikke hva det kalles, er det kaffe latte eller cappuccino? Enkelt og godt. Samboer kjøpte maskina, koster 6K. Anonymkode: 1897f...2c5
Gjest issoras Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Poenget er at kaffe latte er en spesifikt produkt og det som blir presenter i de første innleggene er ikke kaffe latte Anonymkode: a97c2...826 Kaffe latte er ikke et produkt, men en kaffedrikk som lages på litt ulike måter fra land til land, og også forskjellig fra private hjem til kafé. Jeg lager en espresso med mokakanne, og skummer og varmer melk i elektrisk melkeskummer. Syns også skummet blir litt hardt, men med nok melk i blir det greit, så tar jeg av en del av skummet og gir til datteren min som elsker melkeskum. 😅 Lager også latmannsversjon med varm melk som ikke er skummet. Jeg er mer glad i cappuccino, samme prosedyre men med mindre melk.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 issoras skrev (44 minutter siden): Kaffe latte er ikke et produkt, men en kaffedrikk som lages på litt ulike måter fra land til land, og også forskjellig fra private hjem til kafé. Jeg lager en espresso med mokakanne, og skummer og varmer melk i elektrisk melkeskummer. Syns også skummet blir litt hardt, men med nok melk i blir det greit, så tar jeg av en del av skummet og gir til datteren min som elsker melkeskum. 😅 Lager også latmannsversjon med varm melk som ikke er skummet. Jeg er mer glad i cappuccino, samme prosedyre men med mindre melk. Du forsto hva jeg mente. Og kaffe med smør eller kaffe eller med litt kaffe med litt melk er ikke kaffe latte Anonymkode: a97c2...826 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå