Gå til innhold

Menisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal operere menisken på tirsdag og lurer på om det er noen andre som har gjennomført kikkhull operasjon.
har muligens en Ramp lesion, i tillegg til en gallion cyste. Årsak til operasjon er låsninger av kneet. 
hvor lenge gikk du på krykker? Når kan jeg forvente å kunne gå ut av huset? På kafé å lignende? Når kunne du kjøre bil igjen? 
hadde du mye smerter etter kikkhull operasjonen? Og hvor lenge sykemeldt? 

Anonymkode: 27e35...4dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på krykker i flere uker, men jeg hadde meniskruptur og den ble sydd. Ble fortalt at dersom man bare skulle fjerne biter av menisk så er man oppe og går igjen veldig kjapt. Har du ikke fått noe info fra ortoped/kirurg??

Anonymkode: 43767...238

Skrevet

Veldig lite informasjon. Kun at det er kikkhull, og at sykemeldingen kan være mellom 2-6 uker? 

Skrevet

Hei jeg vet ikke om det er det samme men jeg hadde kikkehulls operasjon på kne fordi jeg hadde avrevet fremre korsbånd og en menisk som var ødelagt. Den ble sydd sammen så vidt jeg forsto og så tok de en sene fra leggen og lagde ny korsbånd. 

Jeg gikk vel 6 uker på krykker, men da kunne jeg så vidt touche bakken med den opererte foten. Så var det trening hos fysio samtidig. 

Nei jeg hadde ikke mye smerter, jeg klarte meg på paracet. Fikk med sterkerer medsiner og men tok dem aldri da jeg aldri liker å ta sånne sterke medisiner. Men tror det med smerter er litt individuelt jeg husker at han legen sa at jeg kom til å få det vondt etterpå men det skjedde ikke hos meg da. Slik sett gikk det veldig greit. 

Lykke til masse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Veldig lite informasjon. Kun at det er kikkhull, og at sykemeldingen kan være mellom 2-6 uker? 

Jeg hadde ikke behov for sykmelding så lenge, men det er jo fordi jeg jobber på kontor. Smertene var verst de tre første dagene. Da orket jeg ikke å jobbe, for jeg sov knapt om nettene. Har snakket med flere i ettertid som sier at de var i full gang igjen bare noen få dager etter. De har ikke sydd menisken, men fjernet den. Så om du bare skal fjerne så kommer du deg tydeligvis veldig fort og har svært lite smerter visstnok  :) 

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 9.29):

Jeg hadde ikke behov for sykmelding så lenge, men det er jo fordi jeg jobber på kontor. Smertene var verst de tre første dagene. Da orket jeg ikke å jobbe, for jeg sov knapt om nettene. Har snakket med flere i ettertid som sier at de var i full gang igjen bare noen få dager etter. De har ikke sydd menisken, men fjernet den. Så om du bare skal fjerne så kommer du deg tydeligvis veldig fort og har svært lite smerter visstnok  :) 

Fjernet hele menisken? Har man ikke vondt i kneet resten av livet da pga lite støtdemping? Jeg har fjernet litt av menisken pga slitasje og ruptur. Må nok fjerne mer etterhvert.

Anonymkode: 47534...005

AnonymBruker
Skrevet

Ingen fjerner hele menisken lenger, det var i gamle dager😊

Anonymkode: 1af0e...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Rart at det fjernes.  Alle andre må leve med  smerter og nedsatt funksjonsevne i mange 10 år. 

Har ruptur i både indre og yttre menisk i begge knær. Slitt bort brusken i kneskålene. 

Cyster tyter ut rundt kneskålene. 

Ja,jeg er selvfølgelig både undervektig og fysisk aktiv både på jobb og "fritid"

Anonymkode: 6b50e...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...