Gå til innhold

Usunt om liten baby sover gjennom natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er bare 6 uker og legger på seg greit, men ikke sånn kjempemye. Er fornøyd, men vil spise veldig hyppig gjennom dagen. Selv er jeg evig bekymret for å ikke ha nok melk.. Veier nesten hver uke pga dette på HS. HS er ikke bekymret..

Baby har pleid å spise hver 2-3 time om natten. Så gikk det plutselig 4 timer i strekk tre netter uten mat og nå 7 timer. Hvis det fortsetter vil jeg pumpe meg på natt så det ikke går utover produksjonen. Men hva kan være grunnen til at baby ikke våkner av sult om natten? Bør de ikke det i denne alderen? Spesielt når hun akkurat går opp nok i vekt.. Erfaringer? Er bare litt bekymret for at det er et dårlig tegn, feks at hun ikke får nok melk og derfor ikke orker å våkne for å spise..

Anonymkode: 50b4e...abb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sov natten gjennom (22-08) da hun vår to uker.

Lot hun sove, hun gikk fint opp i vekt.

Nyt det mens du kan!

Anonymkode: d7c37...b8f

• Liker 1
Skrevet

Det går fint! 😊 Da spiser de bare mer på dagtid. 
Hilsen trebarnsmor. 

Anonymkode: ec865...a1e

• Liker 1
Skrevet

Vår første sov fra 20-8 fra han var rundt 4 uker. Gjør det forsvåvidt nesten ennå, 21-07, 10 år senere.

Nyt det mens du kan. Nestenmann het sov ikke en hel natt før hin var 2 år...

Anonymkode: 1f999...1e2

Skrevet

Det går helt fint, nyt det! Tror min var 7 mnd før hun sov gjennom hele natta.

Anonymkode: 57d89...a2c

Skrevet

Ungen min sov hele natten uten mat. (9 timer i den alderen, og rundt 1 års alderen begynte hun å sove 14 timer). Ikke alle barn som spiser om natten :) 

Anonymkode: a5e77...7ac

Skrevet

Takk for svar :) Men dere som skriver at det går fint, fikk barna kun morsmelk? Min forrige delammet jeg og supplerte med mme og da hun sov gjennom natten etter hvert fikk jeg beskjed om at det var normalt pga flasken. 

Skrevet

Her tenker jeg, stol på helsesøster. Baby regulerer det nok helt fint selv. Det er helt nyfødte man evt skal vekke for mat, da det kan være de er for slappe/medtatte til å våkne og spise ordentlig og det blir en ond sirkel. Men 6 uker ville jeg tro det går fint. 😊

Anonymkode: e0862...0e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar :) Men dere som skriver at det går fint, fikk barna kun morsmelk? Min forrige delammet jeg og supplerte med mme og da hun sov gjennom natten etter hvert fikk jeg beskjed om at det var normalt pga flasken. 

Vi ga en flaske MME på kvelden før legging, ellers morsmelk. 

Anonymkode: a5e77...7ac

Skrevet

Har alltid latt baby sove. Husker det var masse fokus på dette på sykehuset, og at baby SKAL spise hver 2.-3. time. 

Rett etter fødsel la jeg ham i krybben og han sov 5 timer i strekk, og da fikk jeg også hvilt ut. Det er jeg glad for nå.

Han var 4,1 kg da han ble født og han la på seg normalt i starten (men litt tregt). Veksten bare tiltok, og ammingen gikk etterhvert kjempefint. Han sov gjennom natten ganske tidlig, og det lot jeg ham gjøre. Spiser bare mer på dagtid. 

Husk at helsepersonell har noen retningslinjer å forholde seg til, men det er jo ditt barn og noen ting kan man faktisk føle seg frem på selv. 

Anonymkode: f60f9...5e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke svart tidligere i tråden, men jeg kan skyte inn at min første sov natten gjennom (6-8 timer) uten mat fra hun var ca 2 uker. Den aller første tiden våknet hun 1-2 ganger. Nr. to gjorde absolutt ikke det, hun våknet til tider en gang i timen og ville ha mat. 

Jeg fullammet begge, og jeg fikk ikke noe problemer med melkeproduksjonen. Hun som sov hele natten, spiste "hele dagen" føltes det som. Jeg pumpet ikke noe, det fikk jeg ikke til. Og jeg husker at jeg hadde voldsom melkespreng da babyen begynte å sove lenger, men at det fort tilpasset seg, uten at det ble for lite på dagtid. Begge gikk fint opp i vekt, til tross for ulike spisemønstre (eller spisetider, for nr. to sov bedre på dagtid).

Anonymkode: 807c2...927

• Liker 1
Skrevet

Første min sov 23-06 fra noen ukers alder, 20-08 fra 12 uker. Tjukkeste babyen på helsestasjonen til ammingen tok slutt.

Om ungen trives og den følger vektkurven sin er det null stress.

• Hjerte 1
Skrevet

Barn er så ulike! Vår første våknet hver 2.5 til 3 time, mens andremann sov 4-7 timer i strekk, både dag og natt. På sykehuset var vi bekymret og bad vi til og med om en ekstra vurdering av han, for det måtte jo være noe galt at han sov så mye. De sa vi skulle bare la han sove, han var fin vekt og gikk opp det han skulle :) 

Anonymkode: 45610...f8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...