AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Skikkelig forbrukernewbie spørsmål. Jeg ønsker å betale fortere ned lånet mitt. Tenkte 2500 mer pr. mnd. som skal gå inn på lånebeløpet - ikke rentene. Hvordan gjør jeg det, sånn praktisk? Kan jeg bare sette inn 2500? Må jeg avtale noe spes med banken? Jeg mener jeg har rammelån. Anonymkode: 2f334...385
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Hvis du har rammelån er det bare å betale inn. All ekstra innbetaling reduserer restlån, og reduserer renter som påløper. Anonymkode: 8c891...2a0
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvis du har rammelån er det bare å betale inn. All ekstra innbetaling reduserer restlån, og reduserer renter som påløper. Anonymkode: 8c891...2a0 Takk for svar! Anonymkode: 2f334...385
newman01 Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Du mener du har rammelån, men du er ikke sikker?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Oi… du bør virkelig sette deg mer inn i kontraktene du inngår. Du tror du har rammelån?! Anonymkode: fbc40...019
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi… du bør virkelig sette deg mer inn i kontraktene du inngår. Du tror du har rammelån?! Anonymkode: fbc40...019 Herregud. Som om det har noe å si Anonymkode: 1ab76...472
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud. Som om det har noe å si Anonymkode: 1ab76...472 Det har såklart noe å si når man skriver under på kontrakter hvor man forplikter seg til noe, å faktisk forstå hva det er man forplikter seg til. TS har faktisk skrevet under på at hun forstår produktet hun har kjøpt, men det gjør hun tydeligvis ikke…. Anonymkode: fbc40...019 1
newman01 Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud. Som om det har noe å si Anonymkode: 1ab76...472 Man bør definitivt sette seg inn i de avtaler man har, og vurdere kostnadene i avtalene mot andre banker og tilbydere
LeneXCII Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det har såklart noe å si når man skriver under på kontrakter hvor man forplikter seg til noe, å faktisk forstå hva det er man forplikter seg til. TS har faktisk skrevet under på at hun forstår produktet hun har kjøpt, men det gjør hun tydeligvis ikke…. Anonymkode: fbc40...019 Men nå er dette en avsporing og det virker som du kun prøver å sette Ts i et dårlig lys. Ta deg sammen, og la vær å svar hvis du ikke har noe konstruktivt å bidra med. Ts, snakk med banken så finner dere en løsning. Ofte kan du enkelt betale inn ekstra penger når det passer eller bli enige om et større beløp skal trekkes. 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skikkelig forbrukernewbie spørsmål. Jeg ønsker å betale fortere ned lånet mitt. Tenkte 2500 mer pr. mnd. som skal gå inn på lånebeløpet - ikke rentene. Hvordan gjør jeg det, sånn praktisk? Kan jeg bare sette inn 2500? Må jeg avtale noe spes med banken? Jeg mener jeg har rammelån. Anonymkode: 2f334...385 Jeg ville satt pengene inn på høyrente konto og i slutten på året ville jeg puttet pengene inn på lånet. Anonymkode: c0b8a...777
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 Gå i nettbanken din. Der kan du se hvilket type boliglån og rente du har. Ring evt banken. Med stor sannsynlighet kan du betale inn så mye ekstra du vil. Betal ned på boliglånet om renta der er høyere enn på høyrentekonto. Jeg har rammelån. Satte skattekortet mitt til å betale minst mulig skatt, setter de pengene inn på rammelånet og tar de ut igjen for å betale restskatt. På den måten sparer jeg renteutgifter på boliglånet mitt. Anonymkode: 1e286...63b
newman01 Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville satt pengene inn på høyrente konto og i slutten på året ville jeg puttet pengene inn på lånet. Anonymkode: c0b8a...777 På hvilken måte skal det hjelpe på økonomien å plassere lånte penger på høyrentekonto fra januar til desember, og i nærheten av romjula overføre dem til rammelånet? 3
tdm900 Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skikkelig forbrukernewbie spørsmål. Jeg ønsker å betale fortere ned lånet mitt. Tenkte 2500 mer pr. mnd. som skal gå inn på lånebeløpet - ikke rentene. Hvordan gjør jeg det, sånn praktisk? Kan jeg bare sette inn 2500? Må jeg avtale noe spes med banken? Jeg mener jeg har rammelån. Anonymkode: 2f334...385 Det gjør du så enkelt som å gå i nettbanken, legg til det beløpet du ønsker å betale ekstra på trekket du har. Om du har avtalegiro/efaktura.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 Du kan nedbetale så mye du vil, men rentene vil ikke endre seg, derimot vil nedbetalingstiden gå ned (hvilket i prinsippet er det samme som å betale mindre renter). Dersom du ønsker å betale 2500 kr ekstra hver måned bør du inngå en trekk avtale med banken. Jeg ville spart opp og betalt ekstra en eller to ganger i året. Husk at hver gang du betaler noe ekstra utover fast trekk nå banken bruke tid på å endre/sette opp en ny nedbetalingsplan for deg. Noen banker tar gebyrer for det. Anonymkode: 793ad...a85
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan nedbetale så mye du vil, men rentene vil ikke endre seg, derimot vil nedbetalingstiden gå ned (hvilket i prinsippet er det samme som å betale mindre renter). Dersom du ønsker å betale 2500 kr ekstra hver måned bør du inngå en trekk avtale med banken. Jeg ville spart opp og betalt ekstra en eller to ganger i året. Husk at hver gang du betaler noe ekstra utover fast trekk nå banken bruke tid på å endre/sette opp en ny nedbetalingsplan for deg. Noen banker tar gebyrer for det. Anonymkode: 793ad...a85 Dette stemmer overhodet ikke for de fleste banker jeg har hatt boliglån i. Det er lett som en plett å betale inn ekstra når man vil, og det lønner seg alltid å betale ned med en gang, fremfor å ha pengene stående på konto mens renta løper på lånet. Anonymkode: 46f59...b97 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Herregud. Som om det har noe å si Anonymkode: 1ab76...472 Det har jo litt å si å vite hva slags type lån man har Jeg har et rammelån som jeg bruker til oppussing osv. Den ene måneden kan det godt hende at jeg betaler ned minstesummen og neste måned kan jeg betale 10.000kr. Helt avhengig av hvilken økonomi jeg har utifra utgifter osv. Som før jul eller når vi er på ferie så betaler jeg som regel den laveste summen som jeg må betale Anonymkode: 30a4c...498
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville satt pengene inn på høyrente konto og i slutten på året ville jeg puttet pengene inn på lånet. Anonymkode: c0b8a...777 Hva er poenget med det? Enten er renta høyest på lånet og da lønner det seg å løpende betale ekstra ned på det, eller så er renta på sparekontoen høyest og da lønner det seg å sette de ekstra pengene der og la dem bli der. Anonymkode: 75ebb...822 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå