Gå til innhold

Hva av mat og godis handler dere inn til påsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja tenker på middager og godiis og drikke?

Anonymkode: acef9...856

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye, god frokostmat. Egg selvfølgelig, gravet laks, roastbeef, og alt som hører med. 

Noen gode viner, og solo (som vi aldri drikker ellers i året).

Klassisk påskelam, grille pizza ute en dag, ellers ingen faste tradisjoner. Hyttetur, så blir ikke for avansert. 

Godis spiser vi vanligvis ikke. Men pleier få et påskeegg fra jobben som går med i løpet av påskedagene. 

Anonymkode: d0ba2...34e

• Liker 3
Skrevet

Mye god frokost/brønsjer med ymse pålegg, kjøttpålegg fra lokal slakteri.  Egg, eggesalat, reker, roastbiff mm. Elsker lange deilige brønsjer i påsken 😊

Kakao og Solo på boks og litt rødvin 

Jeg pleier å lage noen havrekjeks med skjokolade og appelsin.

Av middager pleier vi å lage litt på bål ute om det er bra vær og da blir det alt ifra kylling med mangochutney til pizza men en dag skal vi ha lammelår med rødvinssaus. Meget mulig vi klinker til med litt grillmat, det er aldri feil selv om påsken er tidlig i år. 

Annet digg: appelsiner Kvikklønsj, Smash,  Anthon Berg Dragéegg, premium dark Orange sjokolade fra Freia, litt chips, litt god vaniljeis, litt smågodt 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi pleier å kjøpe inn noe smågodt vi fyller i påskeeggene. Ellers handler jeg som vanlig. Pleier som regel ha gode frokoster og middager i helgene til vanlig og

Anonymkode: 0711c...344

Skrevet

Brød og vanlig pålegg. Her gjør jeg sjelden noe ekstra ut av frokosten,det er bortkastet tid. Ellers så skal jeg vel fylle et påskeegg,og lage middag som vanlig.

Anonymkode: 4000a...d8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Brød og vanlig pålegg. Her gjør jeg sjelden noe ekstra ut av frokosten,det er bortkastet tid. Ellers så skal jeg vel fylle et påskeegg,og lage middag som vanlig.

Hva prioriterer dere tid på i stedet for en koselig familie-frokost i påsken? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det påske neste uke? 

Anonymkode: 0f6a2...b2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det påske neste uke? 

Jeg vet hva vi skal ha i jula også, om det er av interesse for deg ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det påske neste uke? 

Ja

Anonymkode: 6b73e...339

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det påske neste uke? 

Nei, det er i slutten av mars. Bare sjekke kalenderen eller Google det

Anonymkode: 0711c...344

Skrevet

Gule stearinlys og påskeservietter. Lammelår, pølser, har alltid kyllingsalat en dag, bacon, røykalaks, egg. Påskeegg/kvikklunsj og saltsnop til mannen (jeg har diabetes, og spiser ikke sånt). Diverse sukkerfri brus.

Anonymkode: 4dacf...ad5

Skrevet

Det blir vel litt lam, spekemat, biff og kylling tenker jeg. Så blir det påskegodteri og snacks. Vin, øl og brus har vi. 

Anonymkode: c280a...868

Skrevet

Handler ikke inn noe. Har matrester i frysen, så det holder lenge.

Anonymkode: 8e963...743

Skrevet

Jeg handler ikke inn så mye ekstra selv om det er påske. 

Jeg passer på å ha egg, melk, smør. gjær og ost i kjøleskapet. Da kan jeg bake om jeg får lyst. Jeg bruker så og si ikke kjøttpålegg, men det hender jeg kjøper litt varmrøkt makrell hvis jeg skal ha noe ekstra godt på brødskiva.

Av middag er det eneste utenom det vanlige lammelår med diverse tilbehør og rødvinssaus. Vin ved siden av pleier det også å være. Ellers lager jeg stort sett samme type middag som ellers. 

Av godteri blir det Anthon Bergs "Fugleæg" og kanskje litt KvikkLunsj til å ha med på tur hvis det blir fint vær.

AnonymBruker
Skrevet

Pinnekjøtt. Det er alltid middagen på påskeaften. 
Mye godt pålegg, egg, bacon og gode rundstykker og brød. God kaffe, juice, brus og vin. 
Påskemarsipan, Quality street, og ikke minst snop til barnas påskeegg. 

Anonymkode: 077e8...d06

AnonymBruker
Skrevet

Vil ha lammekjøtt skjærtorsdag jeg. Ikke bestemt meg for resten av påsken. Skal fylle påskeegget til ungdommen med kvikklunsj, melkesjokolade, stratos, seigmenn, kindersjokolade, og få potetskruer og sjokoskruer  og kjeks som han liker. Selv skal jeg kose meg med litt melkesjokolade og stratos som er min favoritt, og saltstenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Det som kommee i priskrigen, hvis den kommer.

Anonymkode: f2736...684

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja satser på at priskrigen kommer til påske i år og. Nedsatt påskegodis og påskemat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 12.11):

Her er jeg A menneske og min datter som da er hjemme på ferie er B menneske,så hvis jeg skal vente på henne,blir det sen frokost. Og det er jeg ikke intressert i.  Dessuten så er det da flere måltid i løpet av påska enn bare frokost.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 12.11):

En koselig middag, tid sammen ute på tur, litt rydding i hagen sammen, brettspill om kvelden, en god film. Mye annet man kan bruke tid på sammen enn frokosten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...