Gå til innhold

Datteren min går over styr.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd å sette situasjonen på hodet mange ganger, men hun høre ikke etter. Hver gang jeg tar opp noe i fredstid, så kan hun begynne å hugge i meg og gå. Hun vil engang ikke høre etter når jeg ber hun slutte å plage katten, han biter og slår etter hun.. men hun syns det er moro og begynner å le. Katten kommer ofte å setter seg bort til meg fordi han vil være i fred. Enten så forstår hun ikke, klare ikke å stoppe eller driter i oss.  

Anonymkode: 18908...864

Stemmer det at du har skrevet om henne tidligere? Hvilke råd fikk du da?

Anonymkode: d3fd5...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nå skal jeg være litt frekk her, og noen kommer sannsynligvis til å rope om troll.

Hun er drittlei av å se deg i joggebukse, og mener at du bør kle deg litt finere selv om det bare er dere to hjemme. Som de fleste 18 år gamle jenter anser hun seg sannsynligvis som moteekspert. Utnytt det. Si at du trenger nye klær, og spør om hun kan hjelpe deg med å finne riktige farger og passform. Det finnes f.eks mange bukser som er like behagelige som joggebukser.

Anonymkode: ce2ba...dc2

Nå. Har jeg ikke lest men jeg tror denne jenta på 18 lever et veldig trist liv. Jeg husker fra forrige tråden at faren hennes ikke bryr seg med henne, og at hun bare har moren, som er sliten og syk. Hvordan ville ditt liv v være, om du bare har en syk mor, og ingen far eller andre som bryr seg? Og dette hele livet.. Kan vi gjøre noe mamma? Nei venner min, jeg er for sliten. Etc.

Moren har nok med seg selv og har nok ikke særlig mye energi til overs for datteren, som antageligvis oppfører seg som en barnlig unge hun savner litt liv leven latter, god stemning og at moren pynter seg litt, Kansje de kan dra ut å spise, eller invitere litt venne over på middag, eller gjøre normale ting som en mor og datter gjør.

Eller så er hun sint på moren for hvordan livet har blitt.

Men moren har ikke energi. Og det er som det er! Mor er syk og har ikke energi til disse spillppene og sprellene til hun på 18. Mor ønsker vare at hun skal roe seg, bli voksen og ansvarlig og Kansje tilogmed rydde vaske og lage mat, som en ansvarlig 18 åring ville gjort. Men jeg tror ikke hun på 18 har fått denne væremåten inn før nå som hun er 18 og moren vil bestille det fra henne for nå er hun 18 og skal forandre seg over natta helst 🤷

Anonymkode: 736d5...2ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er din datter på 18 som er den store stygge og fæle her og så er det synd på deg. Hun burde bare ta seg sammen og oppføre seg som en voksen, for nå er hun 18. Du er en eneste hun har og du er syk og faren hennes vil ikke ha noe med henne å gjøre men sånn er det bare. Oppførselen burde være som en voksen, ikke tenåring, selv om hun bunn og grunn antageligvis prøver å gi uttrykk for at hun er frustrert over at livet har blitt som det er. Ingen spør hvordan hun egentlig har det men hvorfor skal dem det? Er jo ikke henne det er synd på her. 

Ehm…? Hvorfor siterer du mitt innlegg? Jeg er ikke ts.

Skrevet
Rotemor skrev (1 time siden):

Åja. Ja, har du «ropt nei mange ganger» og det ikke virker så har du prøvd alt…

:ironi: 

Sånn ut av det blå: Hva med å snakke ordentlig med henne ? En skikkelig samtale om grenser og respekt?

Har snakket med hun om grenser siden hun var lita! Men nå eier hun null respekt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå. Har jeg ikke lest men jeg tror denne jenta på 18 lever et veldig trist liv. Jeg husker fra forrige tråden at faren hennes ikke bryr seg med henne, og at hun bare har moren, som er sliten og syk. Hvordan ville ditt liv v være, om du bare har en syk mor, og ingen far eller andre som bryr seg? Og dette hele livet.. Kan vi gjøre noe mamma? Nei venner min, jeg er for sliten. Etc.

Moren har nok med seg selv og har nok ikke særlig mye energi til overs for datteren, som antageligvis oppfører seg som en barnlig unge hun savner litt liv leven latter, god stemning og at moren pynter seg litt, Kansje de kan dra ut å spise, eller invitere litt venne over på middag, eller gjøre normale ting som en mor og datter gjør.

Men moren har ikke energi. Og det er som det er! Mor er syk og har ikke energi til disse spillppene og sprellene til hun på 18. Mor ønsker vare at hun skal roe seg, bli voksen og ansvarlig og Kansje tilogmed rydde vaske og lage mat, som en ansvarlig 18 åring ville gjort. Men jeg tror ikke hun på 18 har fått denne væremåten inn før nå som hun er 18 og moren vil bestille det fra henne for nå er hun 18 og skal forandre seg over natta helst 🤷

Hva snakker du om?

Anonymkode: 2e14c...37d

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Joda, jeg liker å sminke meg og jeg kler meg fint. Jeg er voksen og nærme meg 50. Jeg er høyst sjelden hjemme når hun er skolen fordi jeg liker så godt å dra ut å se folk og ha sosialt lag + kaffe. Datteren min og jeg spiser ofte ute, det har vi gjort helt fra hun var lita jente. Men per i dag så så kunne vi sikkert laget mer mat hjemme.. men det er kun jeg som lager mat og vasker opp. Og jeg er lei å gjøre alt selv hjemme! I blant sammen med venninnen min eller kjæresten min +  sønnen hans spiser sammen ute, og datteren min og jeg alene koser oss ute på restaurant og i blant kafé. Men helt sant jeg syns det er dritt når hun ikke klare å stoppe i tide når jeg sier det er nok! Katten vår er og fucke opp! 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har snakket med hun om grenser siden hun var lita! Men nå eier hun null respekt.

Skrike «nei» fungerer ikke.

Kjeft fungerer ikke.

Nedlatenhet fungerer ikke.

Dustete straffer fungerer ikke.

Har du forsøkt å få hjelp selv?  Du må lære å lære bort empati og fornuft.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har sagt til hun, skal jeg dra ned buksa på deg, hadde du syns det var moro? Men hun har som oftest kun jeans på hjemme, og jeg går kun i joggebukse når jeg er hjemme. 

Du kan gjøre en annen prank på henne da...

En som svir litt....

Så spør henne, synes du dette var moro? 

Er vanligvis ikke for å ta igjen, men noen ganger må man bare siden det er nesten umulig å nå inn...

Min datter på 14 år ba meg om å lukke øynene og åpne munnen. Fikk en tånegl i munnen. Hun gjorde det bare denne ene gangen for å si det sånn....

Ikke at jeg tok igjen altså...

Har bare nektet å åpne munnen igjen, for det var jo rimelig ekkelt....

Har en plan om å dyppe rosenkål i sjokolade, og presentere det som cakepops 😂😂😂

Og det blir ikke på 1.april for å si det sånn 🤣

• Liker 2
Skrevet
Rotemor skrev (19 minutter siden):

Skrike «nei» fungerer ikke.

Kjeft fungerer ikke.

Nedlatenhet fungerer ikke.

Dustete straffer fungerer ikke.

Har du forsøkt å få hjelp selv?  Du må lære å lære bort empati og fornuft.

Å utvikle empati skjer imens barna er små, også har hun har alltid hatt sunn fornuft. Hun var mer løsningsorientert før og plaget aldri katten. Det er de siste åra hun er blitt en pest og plage. 

• Liker 1
Skrevet

Når du skal lage en trolle-tråd, så burde du holde deg en smule innenfor normalen. 

Anonymkode: 08aeb...8ea

• Liker 1
Skrevet
Irak skrev (17 minutter siden):

Du kan gjøre en annen prank på henne da...

En som svir litt....

Så spør henne, synes du dette var moro? 

Er vanligvis ikke for å ta igjen, men noen ganger må man bare siden det er nesten umulig å nå inn...

Min datter på 14 år ba meg om å lukke øynene og åpne munnen. Fikk en tånegl i munnen. Hun gjorde det bare denne ene gangen for å si det sånn....

Ikke at jeg tok igjen altså...

Har bare nektet å åpne munnen igjen, for det var jo rimelig ekkelt....

Har en plan om å dyppe rosenkål i sjokolade, og presentere det som cakepops 😂😂😂

Og det blir ikke på 1.april for å si det sånn 🤣

Huff, jeg håper ikke det var en tånegl 🫢😂 Jeg lurte en fyr engang, jeg ga han tørrfor til katten vår. Katten var kattunge den gang, så derfor var tørrforet veldig lite og det lignet på Daim (slik som du har på iskrem) jeg hadde litt i en skål og spurte om han ville ha Daim. Han tok en full neve og puttet i munnen , tygget rundt to ganger før han kjente smaken. Jeg fikk dårlig samvittighet etterpå, men vi ler begge to av det den dag i dag! Jeg trodde helt ærlig han skulle takke nei, men han var veldig kjapp og ta når jeg holdt skålen fram. 🤭

Lykke til med planen din, på 1 april er det vel lov!  😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når du skal lage en trolle-tråd, så burde du holde deg en smule innenfor normalen. 

Anonymkode: 08aeb...8ea

Dust! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå skal jeg være litt frekk her, og noen kommer sannsynligvis til å rope om troll.

Hun er drittlei av å se deg i joggebukse, og mener at du bør kle deg litt finere selv om det bare er dere to hjemme. Som de fleste 18 år gamle jenter anser hun seg sannsynligvis som moteekspert. Utnytt det. Si at du trenger nye klær, og spør om hun kan hjelpe deg med å finne riktige farger og passform. Det finnes f.eks mange bukser som er like behagelige som joggebukser.

Anonymkode: ce2ba...dc2

Du er ikke frekk, du er stokk dum! 

Anonymkode: 4478b...093

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Joda, jeg liker å sminke meg og jeg kler meg fint. Jeg er voksen og nærme meg 50. Jeg er høyst sjelden hjemme når hun er skolen fordi jeg liker så godt å dra ut å se folk og ha sosialt lag + kaffe. Datteren min og jeg spiser ofte ute, det har vi gjort helt fra hun var lita jente. Men per i dag så så kunne vi sikkert laget mer mat hjemme.. men det er kun jeg som lager mat og vasker opp. Og jeg er lei å gjøre alt selv hjemme! I blant sammen med venninnen min eller kjæresten min +  sønnen hans spiser sammen ute, og datteren min og jeg alene koser oss ute på restaurant og i blant kafé. Men helt sant jeg syns det er dritt når hun ikke klare å stoppe i tide når jeg sier det er nok! Katten vår er og fucke opp! 

Finn et sted du kan ha katten noen dager og si at du har avlivet den fordi hun driver med dyreplageri. 

I stedet for å rope nei mange ganger når hun drar ned buksa di, bare gå rolig ut av huset og forsvinn uten å gi noen beskjed. Om nødvendig, bli borte en natt eller to, ikke gi lyd i fra deg. 

Anonymkode: 4478b...093

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da skal du snakke med henne om det og ikke brette ut om hvor ikke hun er på nett. Hun er ikke her og kan ikke forsvare seg. 

Skrevet (endret)

Denne teksten har jeg lest her inne før. For en god stund siden.

Endret av Kala
Skrevet

Da skal du snakke med henne om det og ikke brette ut om hvor ikke hun er på nett. Hun er ikke her og kan ikke forsvare seg. 

Hun vet om tråden , 

Skrevet

Hun vet om tråden , 

Hvordan vet hun om tråden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...