Gå til innhold

Datteren min går over styr.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så hun er dyreplager også og du lar henne plage katten… Kast henne ut

Anonymkode: b36b3...566

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grüner skrev (15 timer siden):

Det tenkte jeg på også, om hun var litt tilbakestående eller noe. Én ting er å dra ned buksa på noen én gang, og si haha, men å gjøre det hver gang hun ser moren sin og bryte opp låsen på do for å komme inn og dra av moren buksa. Det er utenfor normalen. 

Helt enig. Her er det absolutt noe som skurrer.

Anonymkode: 8eb13...896

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv dem holder jo ikke på sånn, høres mere ut som en forvokst drittunge som ikke bryr seg så veldig mye annet en seg selv. Mulig en form for personlighetsforstyrrelse, på tide og be henne finne noe eget. Eller jeg hadde solgt/sagt opp leiligheten/huset og flyttet og sagt hun ikke kunne være med. Er du 18 år og bor under mitt tak og forsetter og trakasere meg i mitt hjem da får du enten oppføre deg eller flytte for deg selv. En 18 åring kan man faktisk forvente mere av. Eller anmeld henne som noen sa, ta henne med på politistasjonen så kan jo dem mulig forteller henne hva konsekvensen er. Noe galt i topplokket er det, holder hun på sånm med andre rundt seg, for gjør hun ikke det så handler det om at hun driter i hva det gjør med deg. Gjør hun det med andre ville jeg sendt hun på bolig for overvåkning 

Anonymkode: 259eb...72d

Jeg føler akkurat som du skriver, hun bryr seg katta om andre enn seg selv. Jeg har faktisk lyst å dra bort, og ikke komme hjem på noen uker. Så kan hun klare seg helt selv. 

Anonymkode: 18908...864

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hun er 18. på tide å flytte ut hjemmefra med sånn oppførsel!

Anonymkode: 40585...0d8

Bo på hotell mener du?

Anonymkode: ce6a7...839

Skrevet

Hadde 18-åringen min drevet sånn hadde jeg seriøst lurt på hva som var galt... Totalt manglende respekt for andres grenser? Og for dyrene også?

Har ei på 18 selv altså....

Høres veldig spesielt ut. Du skal ikke trenge å tilpasse deg eller ikke få gjort det du skal fordi du må sitte ned(!) for å få beholde buksa på. Hun skal respektere andres grenser og høre på et "nei". ETT nei... Ikke sju tusen....

Hun er 18. Hun går vel på vgs, så du har pr definisjon forsørgerplikt, men det betyr ikke at hun kan oppføre seg som en dritt og forvente service. Ville vært beinhard der.

Hadde vært interessant å se hvordan hun reagerte om du spradet rundt i trusa og hun hadde med besøk hjem. Hun reagerer, og du svarer i full offentlighet at "du driver jo bare og drar av meg buksa uansett, så jeg gadd ikke mer" mens besøket hører på....

Hvordan er hun ellers med grenser, samhandling og alt sånt? Og overfor jevnaldrende? Er hun like grenseløs der vil de vel ikke ha noe med henne å gjøre til slutt....

Anonymkode: 4513f...dde

• Nyttig 2
Skrevet

Artig unge!!

Kast mel på henne. Eller kanskje maling.  

Tøm vann mellom beina hennes mens hun sover... Tegn skjegg på henne med sprittusj.

Ta det med humor og svar med samme mynt!! 

Ikke les hva disse  "Kastrerte Frøken. 80 i IQ på NRK testen" kommentarene.  Du får som svar på KG.

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig - hun virker å ha psykopatiske trekk. Jeg hadde kastet henne ut av huset når hun ikke er i stand til å oppføre seg

Anonymkode: eeaf4...52b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Artig unge!!

Kast mel på henne. Eller kanskje maling.  

Tøm vann mellom beina hennes mens hun sover... Tegn skjegg på henne med sprittusj.

Ta det med humor og svar med samme mynt!! 

Ikke les hva disse  "Kastrerte Frøken. 80 i IQ på NRK testen" kommentarene.  Du får som svar på KG.

Artig unge? Som driver med dyremishandling? Kjempeartig..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

?? Når jeg leste gjennom første delen så jeg liksom for meg en unge på sånn 5-7 år som holder på med det. Be henne om å flytte ut da hvis hun er voksen? Selv om hun ikke virker som hun oppfører seg så voksent... Har hun noe diagnose eller noe?

Anonymkode: 1b96b...ad3

• Liker 5
Skrevet

Jeg er 40+ og jeg har bestilt spray med prompelukt

Anonymkode: a49ba...080

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har prøvd å sette situasjonen på hodet mange ganger, men hun høre ikke etter. Hver gang jeg tar opp noe i fredstid, så kan hun begynne å hugge i meg og gå. Hun vil engang ikke høre etter når jeg ber hun slutte å plage katten, han biter og slår etter hun.. men hun syns det er moro og begynner å le. Katten kommer ofte å setter seg bort til meg fordi han vil være i fred. Enten så forstår hun ikke, klare ikke å stoppe eller driter i oss.  

Åh, det er deg igjen… Du fikk gode råd i den forrige tråden du lagde om datteren din. Jeg foreslår at du følger dem og slutter å være så HIMLA tafatt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du skrevet om din sønn (?) før? Som pleide å skremme deg? Hoppe på deg? 

Dette er virkelig avvikende atferd. På tide at far tar over for en stund 

Anonymkode: 669d6...6c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hun er dyreplager også og du lar henne plage katten… Kast henne ut

Anonymkode: b36b3...566

Da er moren menneskeplager...

Skrevet

Du tro meg jeg er konsekvent, og jeg har ropt NEI til hun mange ganger. Hun var faktisk greiere og roligere før, tom snillere mot katten. 

Åja. Ja, har du «ropt nei mange ganger» og det ikke virker så har du prøvd alt…

:ironi: 

Sånn ut av det blå: Hva med å snakke ordentlig med henne ? En skikkelig samtale om grenser og respekt?

Skrevet

Synes det mest alvorlige er at hun plager katten. Å dra buksa av mor, og dirne opp låser for å gjøre det er bare sørgelig når man er 18 år. Er jo noe som er galt her. Hva sier vennene hennes til denne, ikke bare barnslige, men ondskapsfulle oppførselen hennes? 

Anonymkode: ea227...2e1

Skrevet

Hva er grunnen til at hun plager katten? 

Anonymkode: f6d8b...df4

Skrevet

Nå skal jeg være litt frekk her, og noen kommer sannsynligvis til å rope om troll.

Hun er drittlei av å se deg i joggebukse, og mener at du bør kle deg litt finere selv om det bare er dere to hjemme. Som de fleste 18 år gamle jenter anser hun seg sannsynligvis som moteekspert. Utnytt det. Si at du trenger nye klær, og spør om hun kan hjelpe deg med å finne riktige farger og passform. Det finnes f.eks mange bukser som er like behagelige som joggebukser.

Anonymkode: ce2ba...dc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Artig unge? Som driver med dyremishandling? Kjempeartig..

Dyremishandling? Hvor kom det inn i bildet?  Noe TS har lagt til inne i tråden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd å sette situasjonen på hodet mange ganger, men hun høre ikke etter. Hver gang jeg tar opp noe i fredstid, så kan hun begynne å hugge i meg og gå. Hun vil engang ikke høre etter når jeg ber hun slutte å plage katten, han biter og slår etter hun.. men hun syns det er moro og begynner å le. Katten kommer ofte å setter seg bort til meg fordi han vil være i fred. Enten så forstår hun ikke, klare ikke å stoppe eller driter i oss.  

Det er ikke normalt å plage dyr, og le av det.

Har adhd, har aldri hatt behov for å dra av buksa på noen nei

Anonymkode: 53bb5...d28

Nei, har heller aldri kjent på den trangen.

Du tro meg jeg er konsekvent, og jeg har ropt NEI til hun mange ganger. Hun var faktisk greiere og roligere før, tom snillere mot katten. 

Hun er 18 år nå og bestemmer selv om hun vil bli undersøkt for adhd, ellers hadde jeg gått til lege med hun for lenge siden. Ungdommer er ikke enkle når de er 16-17 år heller, det er umulig å tvinge hun med til legen og be om hjelp. Hun var mye roligere før. 

Kan det ha skjedd noe, om hun har endret seg sånn?

Hadde 18-åringen min drevet sånn hadde jeg seriøst lurt på hva som var galt... Totalt manglende respekt for andres grenser? Og for dyrene også?

Har ei på 18 selv altså....

Høres veldig spesielt ut. Du skal ikke trenge å tilpasse deg eller ikke få gjort det du skal fordi du må sitte ned(!) for å få beholde buksa på. Hun skal respektere andres grenser og høre på et "nei". ETT nei... Ikke sju tusen....

Hun er 18. Hun går vel på vgs, så du har pr definisjon forsørgerplikt, men det betyr ikke at hun kan oppføre seg som en dritt og forvente service. Ville vært beinhard der.

Hadde vært interessant å se hvordan hun reagerte om du spradet rundt i trusa og hun hadde med besøk hjem. Hun reagerer, og du svarer i full offentlighet at "du driver jo bare og drar av meg buksa uansett, så jeg gadd ikke mer" mens besøket hører på....

Hvordan er hun ellers med grenser, samhandling og alt sånt? Og overfor jevnaldrende? Er hun like grenseløs der vil de vel ikke ha noe med henne å gjøre til slutt....

Anonymkode: 4513f...dde

Er også nysgjerrig på hvordan hun er ellers? Fungerer hun sammen med andre? Hvordan er det mellom dere ellers?

Da er moren menneskeplager...

Menneskeplager faktisk. Hvordan det?

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nå skal jeg være litt frekk her, og noen kommer sannsynligvis til å rope om troll.

Hun er drittlei av å se deg i joggebukse, og mener at du bør kle deg litt finere selv om det bare er dere to hjemme. Som de fleste 18 år gamle jenter anser hun seg sannsynligvis som moteekspert. Utnytt det. Si at du trenger nye klær, og spør om hun kan hjelpe deg med å finne riktige farger og passform. Det finnes f.eks mange bukser som er like behagelige som joggebukser.

Anonymkode: ce2ba...dc2

Nei, dette er jo bare latterlig. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dyremishandling? Hvor kom det inn i bildet?  Noe TS har lagt til inne i tråden?

Les tråden..

Anonymkode: 2e14c...37d

• Liker 1
Skrevet
Lorieen skrev (1 time siden):

Åh, det er deg igjen… Du fikk gode råd i den forrige tråden du lagde om datteren din. Jeg foreslår at du følger dem og slutter å være så HIMLA tafatt.

Det er din datter på 18 som er den store stygge og fæle her og så er det synd på deg. Hun burde bare ta seg sammen og oppføre seg som en voksen, for nå er hun 18. Du er en eneste hun har og du er syk og faren hennes vil ikke ha noe med henne å gjøre men sånn er det bare. Oppførselen burde være som en voksen, ikke tenåring, selv om hun bunn og grunn antageligvis prøver å gi uttrykk for at hun er frustrert over at livet har blitt som det er. Ingen spør hvordan hun egentlig har det men hvorfor skal dem det? Er jo ikke henne det er synd på her. 

Anonymkode: 736d5...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...