Gå til innhold

Smerter i blæra/ underlivet hjelp!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg trenger hjelp? Kanskje det er noen som har noe lignende? Skal prøve å forklare så godt som mulig. 

jeg har siden Mai i 2023 hatt smerter i underlivet, de var veldig diffuse i starten og det var lenger intervaller mellom hvert smerteanfall. (Flere dager). Men over tid så har disse smertene utviklet seg til å komme hver dag utenom når jeg har mensen.

jeg har vært til 9 gynekologiske undersøkelser, alt ser bra ut med livmor og eggstokker, hadde en uvi i juni 2023. Men ingen etter det. Jeg har blitt henvist til urolog, som har tittet med kamera nå i 2024, først sa de at de så noen sår, så var de litt usikre og trodde det så ut som betennelse. De trodde kanskje det var smertefullt blæresyndrom. Så var jeg på undersøkelse på sykehuset som målet trykk og kapasitet på blæren, det var bra. Lite resturin etter urinering. Så de avfeide smertefullt blæresyndrom.

de så ingen tegn på blærekreft eller blærestein. 
Når alt dette startet hadde jeg spiral, trodde kanskje den var årsaken, så gynekologen tok den ut og jeg startet på p-plaster. Seksuellesykdommer er det blitt testet for. Diabetes og stoffskiftet er testet.

smerteanfallene kan vare alt fra 1 time til en hel dag. Med varierende styrke. Ved moderate smerter er de nok på en skala på 5. mens de mest smertefulle er på 8-9, da legger jeg meg ned og gråter og lurer på dette er verdt det resten av livet.. På det mest smertefulle så klarer jeg så vidt å snu meg i sengen. Det kjennes ut som tusen nåler kommer ut fra skjedeåpningen/urinrøret. Det kjennes også ut som om jeg vil presse ut noe, og innimellom når jeg får tissa ut litt til kan det brått gå over. Beina blir helt kake og kjennes ut som jeg har løpt maraton og magen blir støl som om jeg har overtrent. Smertene kommer som oftest når jeg må tisse eller tisser. Så nå gruer jeg meg for å tisse. 

jeg er ikke overvektig, heller ikke godt trent. Jeg gikk på veggen i fjor rundt da dette startet, så de fleste leger har trodd at det har vært pga stress. Jeg er fortsatt under utredning men føler meg lite trodd og ting tar så lang tid fra den ene undersøkelsen til den andre. Nå venter jeg på CT og ny kameraundersøkelse av blæra.  

Men jeg håpet på at kanskje noen her har hørt om noe lignende eller kanskje har det selv? (Selvom jeg virkelig ikke håper at noen andre lever i dette smertehelvete). Men som sagt det snodige er at under menstruasjon så har jeg en uke uten smerter, og det er veldig deilig.. er ikke mange der ute som gleder seg til den uka utenom meg tror jeg..

Anonymkode: 4f88a...739

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyregrus kan gi småsår og mye smerte når smågrusen er på vei ut. Nyrestein er større, men man kan ha mindre grus også. Det forklarer ikke helt hvorfor du er smertefri når du har mensen, men om det ikke er sjekket, så bør det kanskje vurderes.

Endometriose kan vel mer uvanlig også påvirke blære og urinveier.

Jeg snakket med en dame for mange år siden som hadde lichen sclerosus, mener hun fortalte at det tok tid før hun ble diagnostisert fordi første tegnene var smerter fra urinveiene.

Jeg håper du finner ut av dette og får riktig behandling! ❤️

Anonymkode: 38271...28c

Skrevet

❤️

Anonymkode: f34f9...059

Skrevet

Hei ts. Det kan være ufattelig mange ting; som nevnt over endo, LS etc.

Jeg kan bare si for min del så ble periodevise underlivssmerter kroniske etter UVI for noen år siden. Nevrolog sier ecoli bakterien har trolig skadet en nerve(mr viser også fortykning). Se litt på pudendal nevralgi. Men hvis jeg skal anbefale en av få leger i Norge som er gode på underlivssmerter av denne sorten, så er det dr Dyrkorn på Aleris. Evt Jenny(…) hun er nevropelvolog(eller noe sånt) på Aleris. Jeg blir stort sett mye bedre under menstruasjon, det er trolig fordi ph-verdi endrer seg. Man pådrar seg ofte flere tilstander når man først har fått problem i bekken. Uff håper det ordner seg💜

Anonymkode: 39413...fee

Skrevet

Takk for svar! Skal undersøke disse litt videre, tror ikke det er endomtriose.

glemte å skrive at jeg er i midten av 30 åra og har to barn på barneskole alder. Ikke noe komplikasjoner etter fødsel.  

hilsen trådstarter

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Skal undersøke disse litt videre, tror ikke det er endomtriose.

glemte å skrive at jeg er i midten av 30 åra og har to barn på barneskole alder. Ikke noe komplikasjoner etter fødsel.  

hilsen trådstarter

Interstitiell cystitt? 

Anonymkode: 14033...dbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Interstitiell cystitt? 

Anonymkode: 14033...dbf

Nei det ble utelukket for ett pr uker tilbake.. de trodde det var det først men de ombestemte seg

• 3 måneder senere...
Skrevet (endret)

Hei ts

Hvordan går det nå? Funnet ut noe?

Endret av Claas88
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

de er fortsatt litt usikre, men tror det kan være i forbindelse med da smertene startet, så hadde jeg sjeldent tilgang på toalett (ca 2mnd) og måtte dra ett stykke for å kunne gå på do, på den måten sprengte jeg blæra og kunne holde på 600-700 ml urin, som skadet det tynne vevet i blæra og det ble sår.

så nå får jeg gel behandling og må passe på å gå på do rundt hver 3. time. Reagerer heldigvis ikke på matvarer

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 7.24):

Hei ts. Det kan være ufattelig mange ting; som nevnt over endo, LS etc.

Jeg kan bare si for min del så ble periodevise underlivssmerter kroniske etter UVI for noen år siden. Nevrolog sier ecoli bakterien har trolig skadet en nerve(mr viser også fortykning). Se litt på pudendal nevralgi. Men hvis jeg skal anbefale en av få leger i Norge som er gode på underlivssmerter av denne sorten, så er det dr Dyrkorn på Aleris. Evt Jenny(…) hun er nevropelvolog(eller noe sånt) på Aleris. Jeg blir stort sett mye bedre under menstruasjon, det er trolig fordi ph-verdi endrer seg. Man pådrar seg ofte flere tilstander når man først har fått problem i bekken. Uff håper det ordner seg💜

Anonymkode: 39413...fee

Det er ikke sikkert jeg har det samme, men jeg fant ut ved hjelp av en dyktig helhetsterapeut at jeg har «etterlatenskap» av e coli bakterien i kroppen/blæra, som har gjort at jeg i flere år har hatt en helt ubrukelig blære, smerter etc. Ingenting som har slått ut på urinprøve eller tester hos lege. Jeg går på en kur nå for å få vekk den e colien, er bedre nå, men det tar litt tid siden jeg har gått med det ubehandlet i mange år.

Jeg var hos Eva på helhetshelse.no, jeg anbefaler henne varmt!

Anonymkode: fbab8...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...