Silky Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Jeg har i lang tid drømt om å bli logoped, og har nå fullført en bachelorgrad som gjør at jeg kan komme inn på masterstudiet i logopedi I Bergen. Men jeg har snakket med flere personer som har studert i Bergen som har vært veldig misfornøyd med studiet. Mye rot, dårlig organisering, manglende beskjeder, lite info, lytter ikke til studentene, ... Ser av studiebarometeret at de får 2,6 poeng i helhetsvurdering, en veldig dårlig poengsum: https://www.studiebarometeret.no/no/student/studieprogram/1120_maps-log06/ Ser også at på nettet at "Logopediutdanningen ved UiB har blitt varslet om en nedskalering i ressurssituasjonen i løpet av 2–3 år." https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Representantforslag/2023-2024/dok8-202324-066s/?all=true Har hørt snakk om at de vurderer å fryse utdanningen. Vet ikke om den kommer til å legges ned. Har hørt at flere ansatte går av med pensjon de kommende årene, og da er det ikke mange igjen. Og tror de har ansettelsesstopp. Dessuten er det omtrent ingen jobber utlyst, så det eneste er at man må starte egen privat praksis, og det vet jeg ikke om jeg føler meg klar for. Så nå er jeg veldig usikker på om jeg heller skal gå for en annen utdanning. Hva tenker dere? Er det flere som har vurdert det samme?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Det er enorm mangel på logopeder ute i kommunene, men ofte leier de inn noen som driver selv fordi de sliter med å få ansatt logopeder. Synes det høres rart ut at det ikke er noen stillinger utlyst. Kjenner dessverre ikke UiB. Anonymkode: 636c9...896
Silky Skrevet 19. februar 2024 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2024 Ja, det er enorm mangel på logopeder, så synd at det ikke er flere jobber. Det er så dumt for alle som virkelig trenger hjelp som ikke får det. Har du eksempler på kommuner som sliter med å få ansatt logoped. I Bergen virker det jo nesten som at det er for mange logopeder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå