Gå til innhold

Premature og sosiale senskader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame født i uke 26 . Jeg ble kaldt mirakeljenta av mange fordi jeg kom meg igjennom det «uten noen varige men»

det tror jeg ikke stemmer. Jeg har nesten aldri hatt venner, jeg havner utenfor hvor enn jeg flytter. Får bekjente men ikke noe mer. Jeg blir fort sliten og overstimulert av store sammenkomster eller feks kjøpesenter . Behov for mye tvile etter store sammenkomster 

Noe som kan noe om premature og senskader som vet noe om sosiale senskader ? Hva skyldes det at enkelte premature sliter med der sosiale ?

Anonymkode: 235ba...4ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler vel om hjernens utvikling. For premature har økt risiko for bla autisme, adhd, lærevansker, konsentrasjonsvansker, atferdsproblemer osv. 

Hvis du ønsker å faktisk lære mer fakta om dette, så vil jeg anbefale deg å bruke andre nettsider enn å spørre på et forum. 

Anonymkode: bf17e...876

Skrevet

Kan bli vennen din om du vil,men jeg er ikke veldig sosial. 

Anonymkode: fccb4...d5b

Skrevet

Dette kan nå gjelde alle.. Men mange som er premature får til tider litt forskjellig diagnoser alt fra adhd, autisme  dysleksi , osv

Selv hat mannen min en lillebror som ble født tidlig  skulle normalt ikke overlevd. Men han er super sosial. Elsker å gå ut på fest med venner, har altid besøk eller drar på besøk.

Har selv et barn født 9 uker for tidlig og ho er sosial,  men har epilepsi og adhd

Anonymkode: 42f45...42d

Skrevet

Det kan helt sikkert ha en sammenheng. Men jeg er født litt over 1 uke etter termindato, og har slitt med det samme. Jeg har aldri vært alvorlig stk, eller andre ting som skulle tilsi at hjernen er påvirket. Men jeg har adhd da. Og veldig klønete sosialt. Og slitt med å finne varige venner.

Anonymkode: 5158e...6a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...