Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte mitt første barn i uke 35+1, da start fødselen med rier av seg selv helt spontant. 
Jeg er nå gravid igjen i uke 32+4 og lurer på når jeg kommer til å føde denne gangen. Jeg håper jeg føder før termin denne gangen også, men livmorhalsen er ikke noe kortere ved forrige sjekk i uke 31+6. Har endel kynnere, det hadde jeg også forrige svangerskap. 
hva tenker dere?

Anonymkode: b21c7...16d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte samme som deg første gang. Fødte 39+4 andre gang :) Alle var sikre det ble et prematurt barn pga første var livmorhalssvikt. Han hadde andre planer! 

Anonymkode: 8e9dd...32c

Skrevet

Så demotiverende!😫😅

Skrevet

Jeg fødte min første i uke 33+6 etter tidlig vannavgang, og var ganske overbevist om at dette svangerskapet kom til å ende i tidlig fødsel også. I dag er jeg 37+6 med tvillinger og går trolig fram til igangsettelse om noen dager, så det er veldig individuelt. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så demotiverende!😫😅

Er jo bedre at barnet ikke fødes for tidlig. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
nordlending skrev (4 minutter siden):

Er jo bedre at barnet ikke fødes for tidlig. 

På sliten er det bare vekten som skal opp, går helt fint med min første😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke det. De kan også være sugesvake og bli vanskelig med amming. Noen har ikke ferdig utviklet lunger selv de har kommet "såppas langt". Dessuten presenteres en del følger av prematuritet senere (type skolealder). At det går bra med ditt barn (nå) betyr ikke at det vil gjøre det igjen dersom du skulle føde for tidlig nå. 

Synes helt ærlig det er litt hårreisende å se at du ønsker et nytt prematurt barn. Jeg går jo ut fra at du har googlet og lest litt om prematuritet når du har født et barn tidlig før? Det er så klart stor forskjell på premature, og det kan ikke sammenlignes å bli født i uke 28 vs uke 35, men likevel. Det er jo å ønske seg en økt risiko for eget barn. Uansvarlig, mener jeg. 

Anonymkode: e9a04...22b

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke det. De kan også være sugesvake og bli vanskelig med amming. Noen har ikke ferdig utviklet lunger selv de har kommet "såppas langt". Dessuten presenteres en del følger av prematuritet senere (type skolealder). At det går bra med ditt barn (nå) betyr ikke at det vil gjøre det igjen dersom du skulle føde for tidlig nå. 

Synes helt ærlig det er litt hårreisende å se at du ønsker et nytt prematurt barn. Jeg går jo ut fra at du har googlet og lest litt om prematuritet når du har født et barn tidlig før? Det er så klart stor forskjell på premature, og det kan ikke sammenlignes å bli født i uke 28 vs uke 35, men likevel. Det er jo å ønske seg en økt risiko for eget barn. Uansvarlig, mener jeg. 

Barn født i uke 37+ blir ikke sett på som prematur😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barn født i uke 37+ blir ikke sett på som prematur😊 

Det vet jeg 🙂 håper for din (og barnets del) at det ikke blir fødsel før det.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gikk fint med vår også. Så langt. Men jeg ser først nå etter at jeg fikk en til termin, hvor stor forskjell det var på min premature og den som kom til termin. Magen hans var ikke utviklet; vi måtte vekke hver tredje time, han fikk alvorlig gulsot, han var ikke våken og observant, sov mye og måtte få både spesielle tester og ekstra oppfølging. Det er virkelig forskjell på 1 mnd mer i magen. Det er ikle bare vekten som skal opp på slutten!

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så demotiverende!😫😅

Du har lyst til å føde en baby prematur som ikke er ferdig, fordi du selv er lei av å være gravid? Spesielt….

Anonymkode: 91731...117

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så demotiverende!😫😅

Tuller du?! Ønsker du at barnet blir prematurt? Fy faen... 

Anonymkode: 23843...61b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle graviditeter er forskjellige. En venninne av meg hadde styrtfødsel med nr 1 i uke 34, nr 2 kom ikke før i uke 42 selv om jordmor mente at fødselen kom til å starte før termindato.

Anonymkode: 55f60...747

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Du har lyst til å føde en baby prematur som ikke er ferdig, fordi du selv er lei av å være gravid? Spesielt….

Anonymkode: 91731...117

Det kan ikke jeg forstå heller. Det er svært spesielt. Selv lett premature kan få utfordringer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle graviditeter er forskjellige. En venninne av meg hadde styrtfødsel med nr 1 i uke 34, nr 2 kom ikke før i uke 42 selv om jordmor mente at fødselen kom til å starte før termindato.

Anonymkode: 55f60...747

Nettopp, man kan jo ikke styre når vannet skal gå, og fødselen starte?

Anonymkode: 255ad...ad4

Skrevet

Med dine holdninger håper jeg denne babyen kommer godt på overtid. 

Anonymkode: e7bf2...023

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Barn 1: Uke 36 

Barn 2: Uke 37 

Barn 3: Uke 37

Anonymkode: 926a5...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...