Gå til innhold

Har du noen i familien som ikke liker deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigerinne som ikke har likt meg  fra dag en. Jeg kom inn i familien for ca. fem år siden. Hun har vært frekk mor meg flere ganger, sagt indirekte at jeg aldri blir en del av familien (hun er selv inngiftet). Jeg fikk nok og droppet et familie arr. som hun hadde laget i stand.
Ikke mulig å snakke med henne, hun er svært arrogant. Familien til samboer er heller ikke særlig glad i henne, de virker litt «redd» henne.
Etter jeg droppet selskapet,(ga beskjed) har hun virkelig lagt meg for hat, og samboeren min også selv om han gikk i familie arr. 
Traff henne på en stor familie sammenkomst og hun verken så eller hilste på oss. 
Nå har hun slettet oss på alle sosiale medier, vi ble ikke invitert i familie sammenkomst sist hun laget i stand det. 
Saken er at vi skal gifte oss, men jeg ønsker absolutt ikke invitere hun og mannen (min samboers bror) . 
Broren egentlig en grei kar, men han følger sin kone og har ikke kontakt med oss. 
Må vi invitere de? Lite bryllup med kun næreste familie som foreldre, søsken og barn. 

Anonymkode: b3c87...61c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dere må invitere, tenker du ikke er helt uskyldig du heller og man i voterer selvsagt bror til brudgom 

Anonymkode: 2e22e...8e2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kusina mi liker meg ikke. Men det er helt ok. Jeg liker ikke henne heller. 
Men til din sak: Ja, bror/søster med partner er nætmeste familie og må inviteres. 

Anonymkode: b717d...aa7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja dere må invitere, tenker du ikke er helt uskyldig du heller og man i voterer selvsagt bror til brudgom 

Visste den kom til å komme, at jeg er skyld i mye av dette selv. Jeg er veldig langt fra perfekt, men i dette tilfellet er jeg faktisk ikke skyld i det selv. Jeg har prøvd å være hyggelig, men det har vært fånyttes. 
Så det er greit at de dropper å invitere oss, men vi skal invitere de? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

du må absolutt ingenting i denne sammenhengen. Dropp å invitere. Du kommer til å komme til himmelen likevel 

Anonymkode: 6fd47...076

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har en svigerinne som ikke har likt meg  fra dag en. Jeg kom inn i familien for ca. fem år siden. Hun har vært frekk mor meg flere ganger, sagt indirekte at jeg aldri blir en del av familien (hun er selv inngiftet). Jeg fikk nok og droppet et familie arr. som hun hadde laget i stand.
Ikke mulig å snakke med henne, hun er svært arrogant. Familien til samboer er heller ikke særlig glad i henne, de virker litt «redd» henne.
Etter jeg droppet selskapet,(ga beskjed) har hun virkelig lagt meg for hat, og samboeren min også selv om han gikk i familie arr. 
Traff henne på en stor familie sammenkomst og hun verken så eller hilste på oss. 
Nå har hun slettet oss på alle sosiale medier, vi ble ikke invitert i familie sammenkomst sist hun laget i stand det. 
Saken er at vi skal gifte oss, men jeg ønsker absolutt ikke invitere hun og mannen (min samboers bror) . 
Broren egentlig en grei kar, men han følger sin kone og har ikke kontakt med oss. 
Må vi invitere de? Lite bryllup med kun næreste familie som foreldre, søsken og barn. 

Tenker at dere ikke trenger å invitere de siden dere har møttes og ikke  hilste på dere. At dere ikke har vært invitert til selskap hos de og hun har slettet dere på sosiale medier. Tenker at da er hun faktisk ikke interessert i kontakt med dere i det hele tatt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

du må absolutt ingenting i denne sammenhengen. Dropp å invitere. Du kommer til å komme til himmelen likevel 

Anonymkode: 6fd47...076

Hehe, takk ! 

TS 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette handler ikke om å ikke like. Hun eier jo ikke folkeskikk. De fleste klarer å gjøre gode miner til slett spill selv om de ikke liker noen. 

Kanskje lurt å invitere ellers får hun en unik mulighet til å høste sympati fordi du ikke engang bad henne til bryllupet, så blir du kjipingen i alle andres øyne. Da vinner hun. Vær heller lur og inviter via tlf og sleng på kommentar om at du vet hun ikke liker dere så om hun ikke vil komme er det helt ok, men hun skal vite at du har invitert.  

Anonymkode: 97c37...264

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Visste den kom til å komme, at jeg er skyld i mye av dette selv. Jeg er veldig langt fra perfekt, men i dette tilfellet er jeg faktisk ikke skyld i det selv. Jeg har prøvd å være hyggelig, men det har vært fånyttes. 
Så det er greit at de dropper å invitere oss, men vi skal invitere de? 

Du sier broren er grei, ja mam inviterer

Skrevet

Mine tidligere  søstre 

• Hjerte 1
Skrevet

Er det sånn at dere kan være på samme arrangement å ha det hyggelig led andre så lenge dere ikke har noe med hverandre å gjøre?

Anonymkode: 099be...aba

Skrevet

Hvorfor skal dere invitere noen som aktivt har meldt seg ut av deres relasjon? Trist for broren, men dette er jo en direkte konsekvens av å slette dere, og overse dere i sammenkomster, så jeg hadde ikke tenkt på det en gang. Jeg ville nevnt det, og forklart det, til mannens foreldre, iom at det evt går utover ene sønnen deres. Kanskje spurt dem om råd for å bevare freden i resten av familien, men vært tydelig på at dette er det svigerinnen som gjort, og det er hun som må ta grep om hun vil inkluderes. Jeg ville ikke forsuret mitt eget bryllup, da ville jeg ikke måtte forholdt meg til en som tydelig ikke liker meg, og som har vist det på alle måter.

Hva sier egentlig svigers til dette? Hvorfor tar ikke dem grep om svigerinnen styrer sånn, og skaper konflikter og dårlig stemning?

Og hva med mannen hennes, din svoger? Er han helt kuet?

Anonymkode: eded3...a05

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Luksusbia
Skrevet

Du som ny i familien må invitere din manns bror og kone. Ekteskap er viktig. Inviterer dere nærmeste familie må dere invitere dem. Sletting i some og litt irritasjon rettferdiggjør ikke at du er frekk tilbake. Hev deg over det. Er dere 15 år hele gjengen?

Skrevet

Jeg hadde invitert for din manns skyld og hans bror. Kanskje han kommer alene. 

Skrevet
Luksusbia skrev (11 timer siden):

Du som ny i familien må invitere din manns bror og kone. Ekteskap er viktig. Inviterer dere nærmeste familie må dere invitere dem. Sletting i some og litt irritasjon rettferdiggjør ikke at du er frekk tilbake. Hev deg over det. Er dere 15 år hele gjengen?

Litt irritasjon? Er ganske mye mer enn det, uten at jeg skal gå videre inn på det nå. 
Jeg syntes heller ikke jeg er frekk om vi (altså minn samboer og jeg) ikke ønsker å invitere de, spesielt henne. Har vært inne på å invitere broren iom at han skyld i dette er «bare» at han følger sin kone slavisk. 
Vi er godt over 15 alle sammen. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor skal dere invitere noen som aktivt har meldt seg ut av deres relasjon? Trist for broren, men dette er jo en direkte konsekvens av å slette dere, og overse dere i sammenkomster, så jeg hadde ikke tenkt på det en gang. Jeg ville nevnt det, og forklart det, til mannens foreldre, iom at det evt går utover ene sønnen deres. Kanskje spurt dem om råd for å bevare freden i resten av familien, men vært tydelig på at dette er det svigerinnen som gjort, og det er hun som må ta grep om hun vil inkluderes. Jeg ville ikke forsuret mitt eget bryllup, da ville jeg ikke måtte forholdt meg til en som tydelig ikke liker meg, og som har vist det på alle måter.

Hva sier egentlig svigers til dette? Hvorfor tar ikke dem grep om svigerinnen styrer sånn, og skaper konflikter og dårlig stemning?

Og hva med mannen hennes, din svoger? Er han helt kuet?

Ønsker ikke å blande inn noen flere fra familien i dette. De kommer ikke til å si noe som helst. De er svært konfliktsky og er nok derfor de har godtatt hennes oppførsel i alle år. Svigermor fortalte meg at hun senest kvelden før bryllupet sa hun til sin sønn (altså bror til min samboer) at det fortsatt ikke var for sent å kansellere bryllupet. Han ville ikke det, så de har bare funnet seg i hennes nykker oppgjennom årene. Spurte hvorfor ingen hadde sagt noe til henne, men det hadde de ikke noe svar på. Så nytter nok ikke å snakke med noen der dessverre.  

• Hjerte 2
Skrevet

Det er helt opp til deg selv, men hvis du inviterer kan hun i alle fall ikke ta deg på det.

Anonymkode: a3e9a...738

Skrevet

Jeg hadde invitert og håpet på at de takket nei. Selv om man ikke liker noen så kan man ta seg såpass sammen at man kan "late som" den lille tiden man må omgås. Hun høres jo helt fjern ut, men man trenger ikke synke ned på hennes nivå. Selv om jeg godt skjønner at du helst ikke vil ha dem der..

Anonymkode: ab592...144

Skrevet
Luksusbia skrev (13 timer siden):

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde invitert og håpet på at de takket nei. Selv om man ikke liker noen så kan man ta seg såpass sammen at man kan "late som" den lille tiden man må omgås. Hun høres jo helt fjern ut, men man trenger ikke synke ned på hennes nivå. Selv om jeg godt skjønner at du helst ikke vil ha dem der..

Anonymkode: ab592...144

Mener folk helt seriøst at man skal invitere noen som overser en, tydelig viser at en ikke er likt, til sitt eget bryllup? Bør ikke den dagen være forbeholdt brudeparet? Eller skal de gå og kjenne på ubehag, og kanskje klein stemning?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke inviter henne. Hele selskapet vil nok slippe skuldrene ned når de finner ut at de slipper å ta hensyn til hennes "nykker" og endelig kan omgås normalt oppegående familiemedlemmer i stedet. 

Anonymkode: 9e325...b1b

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...