Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakgrunn for emnet ;

http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article240349.ece

Moralen blir vel her;

Det lønner seg ikke å være snill nabo når det gjelder innvandrere?? Alle og enhver burde ha folkeskikk nok til ikke å belaste sin snille nabo i så stor scala vel...

Makan..

MEN - hva med kommunen som skal drive asylmottaket? Skal ikke de også sørge for at telefonene virker? eller hva med leverandøren av telefonen på mottaket??

Altså - lærdommen her blir at ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nå fryktelig naivt av ham å låne bort telefonen til folk viss eneste kjennskap til vestlig sivilisasjon er et asylmottak. Mulig han får noen gjeter for strevet.

Skrevet

Ja, han gjorde vel ikke det lureste her han heller... Men kan han ikke kreve at de betaler for seg da? De har vel ikke så mye å rutte med, men en nedbetalingsordning eller no?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det var vel litt naivt av han å låne bort telefonen uten å ha en avtale på forhånd i forhold til betaling, men her burde kommunen stille opp og ta ansvar for regningen. Er det ikke de som skulle sørget for telefonen ved asylmottaket?

Skrevet

Nå lånt han vel bort den telefonen i tro om at de skulle benytte telefonkort, da det var det de sa. Mulig at de som lånte telefonen faktisk trodde at de brukte dette kortet også, eller kanskje de var usle kjeltringer som gjorde det med vilje...

Skrevet

Men jeg skjønner ikke, dette var en helt vanlig mann med en helt vanlig telefon... Hvordan fungerer slike telefonkort??

Skrevet
Det var vel litt naivt av han å låne bort telefonen uten å ha en avtale på forhånd i forhold til betaling
Nå sto det vel at de hadde en avtale om at asylantene skulle bruke kontantkort. Hva skulle han gjort da? Si at "nei, jeg stoler ikke på at dere ikke juger for meg, for dere er tross alt svartinger og ikke til å stole på"? Det er jo en koselig måte å ta imot folk som kommer og spør om en tjeneste.

Jeg synes ikke dette er hans ansvar. Ansvaret hviler primært på dem som har ringt. Dernest på den/dem som avtalte å låne telefonen og så lånte den videre til medbeboerne. Hvis ingen av dem kan betale faller ansvaret på mottaket/kommunen.

Skrevet

I artikkelen står dette ;

- Ikke kommunens problem

Kvam kommune har ingen planer om å hjelpe Hopland.

- Jeg kjenner ikke saken utover det som er kommet frem gjennom lokalavisen. Men i utgangspunktet er ikke dette vårt problem. Vi har ikke ansvar for hva disse folkene gjør og ikke gjør, sier Kvam-rådmann Knut Terje Rekve til bt.no.

Altså - kan en kommunerepresentatn bruke ord som "disse folkene"???

Og hadde jeg vært i hans sko ville jeg så absolutt ikke hatt en slik negativ publisitet - mannen som i god tro (kontantkort eller ikke) lpnte bort sin telefon er uføretrygdet selv også - klart kommunen har et ansvar - i allefall moralsk..

Skrevet
Men jeg skjønner ikke, dette var en helt vanlig mann med en helt vanlig telefon... Hvordan fungerer slike telefonkort??

Du kjøper et kort med en kode som skrapes frem. Du ringer en slags sentral og taster inn din kode, og får så og så mange minutter ringetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...