Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt satt ut av dette spørsmålet. Hvor skal man starte og hva er viktig å få med?

Anonymkode: 9349d...9d0

Skrevet

de vil gjerne at du skal fortelle ting de selv ikke har lov til å spørre om. 

Anonymkode: 05840...f96

• Liker 4
Skrevet

Det er et åpent spørsmål der du fritt kan velge hva du vil svare. De ønsker å bli litt kjent med hvem du er.
Ofte har hvordan man svarer på et spørsmål mer betydning enn hva man svarer. F.eks. om du er en alvorlig person eller har du humor. 

Anonymkode: 01551...a11

• Liker 2
Skrevet

Dette lurer jeg også på 🙈 Jeg har tidligere bare fortalt sånne standard-greier, hvor jeg har prøvd å overbevise dem om at jeg egentlig ikke er verdens kjedeligste person (selv om jeg er det)

Anonymkode: 80f94...f5c

• Hjerte 2
Skrevet

slike dumme spørsmål avslører en inkompetent arbeidsgiver for min del.

Skrevet

Dette er bare et generelt spørsmål for å høre mer om personen. Ingen fasitsvar. 

Dette pleier folk som regel å fortelle: 

- Hvor de bor. 

- Sivilstatus og antall barn. 

- Fritidsinteresser og hobbyer. 

Anonymkode: b4e90...6f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette lurer jeg også på 🙈 Jeg har tidligere bare fortalt sånne standard-greier, hvor jeg har prøvd å overbevise dem om at jeg egentlig ikke er verdens kjedeligste person (selv om jeg er det)

Hvis du er verdens mest kjedelige person så bør du heller skryte av det enn å prøve å fremstille deg selv som en person du ikke er. Hvis du er kjedelig så er du kanskje stabil, punktlig, trygg, rolig, til å stole på, leverer kvalitetsarbeid eller er lojal. Skryt heller av det! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er verdens mest kjedelige person så bør du heller skryte av det enn å prøve å fremstille deg selv som en person du ikke er. Hvis du er kjedelig så er du kanskje stabil, punktlig, trygg, rolig, til å stole på, leverer kvalitetsarbeid eller er lojal. Skryt heller av det! 

Joda, men det gir ikke jobber å være kjedelig. Men jeg skryter på meg alt det der også, og så underdriver jeg nok hvor familieorientert jeg er, sånn at de ikke fanger opp hvor ulidelig tidlig jeg går fra sommerfesten, at jeg kjører heller enn å drikke alkohol osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, men det gir ikke jobber å være kjedelig. Men jeg skryter på meg alt det der også, og så underdriver jeg nok hvor familieorientert jeg er, sånn at de ikke fanger opp hvor ulidelig tidlig jeg går fra sommerfesten, at jeg kjører heller enn å drikke alkohol osv. 

Du undervurderer deg selv. Å være kjedelig er positivt! Det gjelder for nesten alle yrker, eneste jeg kommer på hvor det ikke er like positivt er i selger-yrker og risiko-yrker som brannmann.
Jeg ansetter mye heller en kjedelig men pålitelig person enn en som er mer opptatt av å være på fest enn å møte punktlig på jobb neste dag.

Du har mange positive kvaliteter. Sett pris på deg selv akkurat slik du er. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er bare et generelt spørsmål for å høre mer om personen. Ingen fasitsvar. 

Dette pleier folk som regel å fortelle: 

- Hvor de bor. 

- Sivilstatus og antall barn. 

- Fritidsinteresser og hobbyer. 

Jøss. Hvor de bor? Det vet jo arbeidsgiver allerede.

Jeg tenker på dette spørsmålet som en kjempemulighet til å skille meg ut og fortelle de som intervjuer meg om det jeg synes er det viktigste. Det er et av de spørsmålene jeg forbereder meg mest på.

Anonymkode: cbafb...4e9

Skrevet

Jeg pleier å si litt om hvem jeg er privat, og litt om hvem jeg er i jobben. Opplever vel mest at det er et standard åpningsspørsmål, og at de mest av alt er ute etter at du kan svare noe på dette.

Anonymkode: 83691...2a6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jøss. Hvor de bor? Det vet jo arbeidsgiver allerede.

Jeg tenker på dette spørsmålet som en kjempemulighet til å skille meg ut og fortelle de som intervjuer meg om det jeg synes er det viktigste. Det er et av de spørsmålene jeg forbereder meg mest på.

Anonymkode: cbafb...4e9

Ja, i vår intervjumal er dette det første spørsmålet. Nesten samtlige starter med hvor de bor, unger og sivilstatus. Deretter går enkelte inn på fritidsaktiviteter, interesser og hobbyer. Jeg synes det er fint at folk forteller litt om seg selv før vi går inn på kompetanse, erfaringer og kunnskap. I tillegg, for mange kandidater (ikke alle), ligger de fra seg den verste nervøsiteten når de får snakke litt først om jakt, skikjøring, sjakk eller hva enn de liker å gjøre. 

Skrevet

Jeg har alltid startet med nåværende jobb og gått bakover på cvn, utbrodert litt mer om det personlige bak.

Aldri sagt hverken alder, sivilstand eller antall unger.

Hater forøvrig det spørsmålet, så gruer meg hver gang selv om jeg alltid har fått jobben.

Anonymkode: 07b22...06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...