Gjest Elfrida Skrevet 1. februar 2006 #2 Skrevet 1. februar 2006 Jeg vil si at den som inneholder minst fett er sunnest, og det må du sjekke på pakningen. Reglene for hva karbonadedeig etc skal inneholde er nærmest opphevet så det kan variere.
Gjest 1111 Skrevet 1. februar 2006 #3 Skrevet 1. februar 2006 Jeg tror nok du kommer best ut med kyllingkjøttdeig, hvis du ikke finner en karbonadedeig med mindre fettprosent da.
tommeline Skrevet 1. februar 2006 #4 Skrevet 1. februar 2006 Jeg vil si at den som inneholder minst fett er sunnest, og det må du sjekke på pakningen. Reglene for hva karbonadedeig etc skal inneholde er nærmest opphevet så det kan variere. ← Når skjedde det? Har i alle fall vært ganske strengt med hvor mye fett det kan være i karbonadedeig og kjøttdeig, og den grensen er lavest for karbonadedeig.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Jeg mener å huske at jeg sjekket det på butikken en gang, og kom frem til at karbonadedeig var sunnest pga mindre fett enn kyllingkjøttdeigen.
~umulia~ Skrevet 2. februar 2006 #6 Skrevet 2. februar 2006 Det er sunnere fett (flerumettet) i kyllingkjøttdeigen enn i karbonadedeigen(mettet fett) , så kyllingkjøttdeig er nok uansett det sunneste.
Gjest Elfrida Skrevet 2. februar 2006 #7 Skrevet 2. februar 2006 Det er ikke den helt store forskjellen på fettet i storfe og kylling - det er ikke særlig sunt, og inneholder kolesterol. Det er litt mere mettet fett i storfe enn i kylling. Hvis fettet i kyllingkjøttdeigen inneholder bare flerumettet fett må det være tilsatt noe annet enn kyllingfett. På den annen sider er det mere jern og vitamin B12 i storfe. Her står det om endringene i reglene om kjøttprodukter: http://www.mattilsynet.no/portal/page?_pag...ctedItemId=2023 Nå kan altså produsentene kalle nær sagt hva som helst for karbonadedeig etc, så nå gjelder det å følge med på hva man kjøper.
-Fisken- Skrevet 2. februar 2006 #8 Skrevet 2. februar 2006 Kyllingkjøttdeig er omtrent like magert som karbonadedeig. Sitat, Grete Roede. http://www.greteroede.no/oppskrifter/middager/hvittkjtt/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå